Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Νομού Καβάλας Σωτήρης Τόττης (φωτογραφία) της μίλησε στο ραδιόφωνο της Πρωινής για τα αυξημένα τις τελευταίες ημέρες περιστατικά, για τα κρούσματα μαθητών θετικών στον κορωνοϊό σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νόμου.
Η είδηση που προέκυψε από το Σωτήρη Τόττη αφορά τον εμβολιασμό εκπαιδευτικών. Διαδικασία που θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα. Ειδοποιήθηκαν να ετοιμάζονται για να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί των ειδικών σχολείων σε όλο το Νομό Καβάλας.
Αυτό -είπε ο κ. Τόττης- δρομολογείται και θα γίνει σύντομα, ευχόμενος το κράτος να ακούσει κι άλλες από τις προτάσεις των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης και όχι μόνο τη συγκεκριμένη.
Από την προηγούμενη εβδομάδα το Νοσοκομείο Καβάλας είχε δώσει αυτή την προοπτική για να αρχίσουν οι εμβολιασμοί γενικά των εκπαιδευτικών. Με προτεραιότητα όπως φαίνεται τους εκπαιδευτικούς των ειδικών σχολείων.
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ μίλησε για τα κρούσματα στους μαθητές γυμνασίων και λυκείων του Νομού Καβάλας το τελευταίο διάστημα. Ήταν καθησυχαστικός επαναλαμβάνοντας ωστόσο τις προτάσεις των καθηγητών τόσο της ΕΛΜΕ Καβάλας όσο και της ομοσπονδίας (ΟΛΜΕ) προκειμένου τα πράγματα να ομαλοποιηθούν και να μην υπάρχουν κρούσματα.
Ουσιαστικά διατυπώνει πρόταση οι Πανελλαδικές Εξετάσεις φέτος να μη γίνουν και τα παιδιά να εισαχθούν στα πανεπιστήμια με διαφορετικό τρόπο.
Η συνέντευξη
Ερ: Τι γίνεται στα Γυμνάσια και στα Λύκεια; Τι ενημέρωση έχετε; Έχει κάποιες προτάσεις να κάνει η ΕΛΜΕ μετά και τα χθεσινά(προχθεσινά) τρία κρούσματα σε τρία διαφορετικά σχολεία δευτεροβάθμιας στην πόλη και στο νομό Καβάλας;
Απ: Όντως υπάρχουν αυτά τα επεισόδια και μπορεί να υπάρξουν και άλλα στο μέλλον.Εμείς επιμένουμε στις προτάσεις που είχαμε κάνει από τον Σεπτέμβριο και λοιδορηθήκαμε κιόλας για αυτό το συγκεκριμένο θέμα.
Ζητάμε και τώρα ακόμα να γίνει αραίωση του μαθητικού πληθυσμού στις τάξεις. Να δημιουργηθούν περισσότερα τμήματα , να εφαρμοστούν περισσότερα πρωτόκολλα ασφάλειας και πιστεύω από εκεί και πέρα αν εφαρμοστούν αυτά εδώ τα πράγματα θα είμαστε λίγο καλύτερα και θα ήμασταν λίγο καλύτερα αν εφαρμοζόταν.
Επίσης στα μαθητικά τα δρομολόγια να έχουμε λιγότερα παιδιά μέσα και συχνότερα δρομολόγια.
Ερ: Εμείς παρακολουθούμε το θέμα από την πλευρά των κρουσμάτων όσον αφορά τους μαθητές. Εσείς έχετε εικόνα αν νοσούν και καθηγητές;
Απ: Όχι για την ώρα δεν αναφέρθηκε κάποιος καθηγητής αλλά μαζί με τα παιδιά και οι καθηγητές αυτοί πλέον είναι σε καραντίνα. Μπαίνουν και καθηγητές στην καραντίνα αλλά ακόμη δεν έχει αναφερθεί τέτοιου είδους επεισόδιο. Να αρρωστήσει καθηγητής.
Ερ: Μάλλον θα συνεχιστεί αυτό το πράγμα;
Απ: Απ` ότι βλέπω σε όλη την Ελλάδα την εξέλιξη, είναι δύσκολα τα πράγματα. Πρέπει όλοι να δώσουμε τη δέουσα προσοχή και να ακούμε τους γιατρούς τι είναι αυτό το οποίο μας λένε, τι πρέπει να κάνουμε. Φαίνεται ότι η κατάσταση αυτή δεν θα τελειώσει εύκολα.
Ξεκινήσαμε πέρυσι τέτοια εποχή, πάμε στον ένα χρόνο περίπου. Είπαμε θα τελειώσει σε ένα δίμηνο, σε ένα τρίμηνο, πάμε να κλείσουμε ένα χρόνο.
Ερ: Μήπως πρέπει να κλείσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια;
Απ: Αυτό εμείς το είχαμε πει σε κάποια στιγμή αλλά δεν είναι δικιά μας δουλειά. Αυτό είναι απόφαση των ειδικών, είναι απόφαση των γιατρών αν θα αποφασίσουν να γίνει αυτό το πράγμα, αν θα πρέπει τα παιδιά πλέον να βρίσκονται στην τηλεκπαίδευση γιατί από εκεί και πέρα προκύπτουν άλλου είδους προβλήματα και από την τηλεκπαίδευση και τον εγκλεισμό των παιδιών.
Δεν είναι εύκολο πράγμα να είσαι 7 ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή κάθε μέρα. Μιλάμε για μικρότερα παιδιά όχι για το πιο μεγάλα.
Η Γ` Λυκείου ειδικότερα μπαίνει στην τελική ευθεία, στα δύσκολα. Στεναχωριέμαι για αυτά τα παιδιά, δεν θα ήθελα να έχω ένα παιδί φέτος στη Γ` Λυκείου. Ειλικρινά σας το λέω αυτό. Όσο καλή προσπάθεια και να γίνεται, όταν υπάρχει αυτό το άνοιξε- κλείσε στα σχολεία, δεν ξέρω για το αν έπρεπε να γίνουν και οι Πανελλήνιες φέτος. Μήπως έπρεπε να σκεφτούμε άλλους τρόπους.
Ερ: Λέτε δηλαδή ότι ακόμη και οι Πανελλήνιες δεν πρέπει να γίνουν;
Απ: Ακριβώς. Νομίζω ότι πάρα πολλά παιδιά θα βρεθούν σε δύσκολη κατάσταση. Άλλο το μάθημα στο σχολείο, άλλο το μάθημα δια μέσου υπολογιστή. Καλή προσπάθεια είναι η τηλεκπαίδευση αλλά η τηλεκπαίδευση δεν αντικαθιστά το σχολείο.
Ερ: Το προηγούμενο διάστημα και όσο τα σχολεία ήταν κλειστά, η αυτοδιοίκηση και το κράτος έδωσαν τάμπλετ και τέτοια τεχνολογικά μέσα στα σχολεία, στους μαθητές. Ηρθαν, τα παραλάβανε τα Λύκεια, τα Γυμνάσια της Καβάλας;
Απ: Ναι αυτό έγινε. Δόθηκαν κάποια τάμπλετ και στα Λύκεια και στα Γυμνάσια. Παραλάβαμε αυτόν τον εξοπλισμό, βρίσκεται στα σχολεία αυτή τη στιγμή και να χρειαστεί να πάμε ξανά στην τηλεκπαίδευση προφανώς θα μοιραστεί ξανά στα παιδιά τα οποία έχουν ανάγκη.
Δεν έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό. Επίσης ένα φαινόμενο το οποίο είχε παρατηρηθεί τώρα τελευταία και δεν βρέθηκε ακόμη μια λύση από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας είναι ότι από τη στιγμή που γύρισαν τα Δημοτικά στα σχολεία άρχισε να χρεώνει το σύστημα δηλαδή να ζητάει δεδομένα από κάποιους μαθητές.
Όλοι οι μαθητές δεν έχουν σταθερά δίκτυα στα σπίτια τους. Κάποιοι έμπαιναν με τα τηλέφωνα τους, με τα δεδομένα που είχαν. Από τη στιγμή που ήταν και τα Δημοτικά, όντως δεν χρέωνε τίποτα το σύστημα.
Στη συνέχεια αναφέρθηκαν περιπτώσεις μαθητών που τους πήραν όλα τα χρήματα. Μιλάμε για τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.
Από την ώρα που γύρισαν τα Δημοτικά κι η τηλεκπαίδευση ίσχυε μόνο για Γυμνάσια και Λύκεια υπήρξαν πάρα πολλές περιπτώσεις παιδιών τα οποία διαμαρτυρήθηκαν ότι δεν έχουν άλλα δεδομένα. Τα πήραν οι εταιρίες. Δεν είχαμε τέτοιο πρόβλημα όταν τα Δημοτικά ήταν στην τηλεκπαίδευση.
Από τη στιγμή που γύρισαν τα Δημοτικά στα σχολεία, υπήρχαν τέτοιου είδους προβλήματα από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.