Φεστιβάλ Φιλίππων: Δύο «σιγουράντζες» και πολλά «εάν και εφόσον»

 Φεστιβάλ Φιλίππων: Δύο «σιγουράντζες» και πολλά «εάν και εφόσον»

Ο χώρος του πολιτισμού, του θεάματος και του ακροάματος, και οι εργαζόμενοι εκεί, έχουν υποστεί τις πλέον επώδυνες συνέπειες από την πανδημία του κορονοϊού και την παρατεταμένη περίοδο των σκληρών και αλλεπάλληλων λογκντάουν.

Για πάνω από ένα χρόνο τώρα, τα θέατρα, οι κινηματογράφοι, οι μουσικές σκηνές και οι χώροι συναυλιών είναι ερμητικά κλειστά ενώ οι καλλιτέχνες χωρίς κανένα ενδιαφέρον και καμιά ενίσχυση από την πολιτεία, προσπαθούν να επιβιώσουν με αξιοπρέπεια.

Κατά τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού και με αυστηρά περιοριστικά μέτρα, δόθηκαν κάποιες παραστάσεις και συναυλίες σε ανοιχτούς χώρους αλλά το γενικότερο κλίμα έκανε εξαιρετικά επιφυλακτικούς τόσο τους παραγωγούς όσο και το κοινό.

Δυστυχώς με οδηγό την πανδημία φαίνεται πως θα κινηθεί και το φετινό καλοκαίρι ο πολύπαθος αυτός χώρος της τέχνης και του πολιτισμού.

Μέσα σ’ αυτήν την βαριά και αβέβαιη ατμόσφαιρα λοιπόν προσπαθούν και οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ Φιλίππων να βάλουν σε μια τάξη και έναν αξιοπρεπή προγραμματισμό και την φετινή διοργάνωση.

Εδώ και καιρό ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων Θοδωρής Γκόνης εργάζεται προς αυτόν τον στόχο και ήδη κάποιες παραστάσεις έχουν εξασφαλιστεί ενώ είναι πολλές εκείνες που το Φεστιβάλ επιθυμεί να τις εντάξει στο πρόγραμμά του αλλά θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη της πανδημίας και κυρίως τους όρους κάτω από τους οποίους θα δουλέψουν οι ανοιχτοί χώροι το καλοκαίρι.

Οι δύο παραγωγές που θα δούμε σίγουρα το καλοκαίρι στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων θα είναι η κωμωδία του Αριστοφάνη «Ιππής» από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου και με πρωταγωνιστές τους Κώστα Κόκλα, Πάνο Μουζουράκη, Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Στεφανία Γουλιώτη κ.ά. και από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος την τραγωδία του Ευριπίδη «Ελένη» σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου με την Έμιλυ Κολιανδρή στον επώνυμο ρόλο και τον Θέμη Πάνου στο ρόλο του Μενέλαου.

Από εκεί και ύστερα υπάρχουν παραστάσεις για τις οποίες υπάρχει το ενδιαφέρον του Φεστιβάλ Φιλίππων να τις εντάξει στο πρόγραμμά του αλλά οι υπεύθυνοι των παραγωγών είναι επιφυλακτικοί για τις συνθήκες που θα επικρατήσουν το καλοκαίρι με την εξέλιξη της πανδημίας και κατά πόσον θα είναι οικονομικά επαρκής μια περιοδεία στην περιφέρεια.

Τέτοιες παραστάσεις είναι οι «Φοίνισσες» του Εθνικού σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου με τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτου, Αργύρη Ξάφη, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέξανδρο Μυλωνά κ.ά., ο «Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με τον Άρη Σερβετάλη τη Μαίρη Μηνά, τον Πάνο Βλάχο κ.ά. Οι «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη με την Εύη Σαουλίδου και την Μαρία Κεχαγιόγλου, οι «Βάκχες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Άκη Σακελλαρίου, Ιωάννα Παππά κ.ά. ο «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη με τον Γιάννη Στάνκογλου και τους Αλέκο Συσσοβίτη, Ιωάννη Παπαζήση και Ηρώ Μπέζου και η «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη με τη Λένα Παπαληγούρα και τους Μιχάλη Σαράντη, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Νίκο Ψαρρά κ.ά.

Στο στόχαστρο του Θοδωρή Γκόνη για το αρχαίο θέατρο είναι και η παράσταση «Ο μικρός πρίγκιπας» του Σεν Εξιπερί με τον Θανάση Τσαλταμπάση για την καθιερωμένη παιδική παράσταση της χρονιάς αλλά κι αυτό όπως και όλα τα άλλα θα εξαρτηθεί από τις εξελίξεις με την πανδημία του covid – 19.

Όσο και για το θέατρο του Φρουρίου υποψήφιες είναι οι παραστάσεις «Καραϊσκάκης» σε κείμενο του Λάκη Λαζόπουλου με τον ίδιο και την Ελένη Ουζουνίδου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, «Κάποτε στο Βόσπορο» σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου και «Παγίδα» του Ρομπέρ Τομά σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Γιώργο Κωνσταντίνου, Έφη Μουρίκη, Τάκη Παπαματθαίου κ.ά.

Τέλος στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Φιλίππων που καθιέρωσε ο Θοδωρής Γκόνης και γίνονται μέσα στην πόλη της Καβάλας και που φέτος, με αφορμή τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, είναι αφιερωμένες στο Διονύσιο Σολωμό, η μόνη βεβαιότητα είναι η συμμετοχή των φοιτητών της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καθώς και η χρήση δύο νέων χώρων, της Ιχθυόσκαλας και των Σφαγείων.

Ας ελπίσουμε ότι τους επόμενους μήνες θα απελευθερωθούμε από τον βραχνά του κορονοϊού και θα απολαύσουμε χωρίς φόβο και δεσμεύσεις ένα όμορφο και πλούσιο καλλιτεχνικά καλοκαίρι.

Οψόμεθα εις Φιλίππους, λοιπόν.

Διαβάστε επίσης