• 25 Απριλίου 2024,

Γκόνης στην Αυγή: Αφιερωμένο στον Οδυσσέα το φεστιβάλ Φιλίππων του 2019

 Γκόνης στην Αυγή: Αφιερωμένο στον Οδυσσέα το φεστιβάλ Φιλίππων του 2019

“Στον ήρωα της καρτερίας, τον Οδυσσέα, που μας δείχνει τον δρόμο ακόμα και σήμερα”, είναι αφιερωμένο το φετινό καλοκαιρινό φεστιβάλ Φιλίππων του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, όπως μας αποκαλύπτει ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Θοδωρής Γκόνης, που αυτό το διάστημα ολοκληρώνει τις συζητήσεις και κλείνει τις συμφωνίες με τους καλλιτέχνες και τους συντελεστές, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους θα είναι νέοι και θα προέρχονται από όλα τα είδη της τέχνης και ιδιαίτερα της μουσικής. Υπότιτλος της θεματικής θα είναι “Η τέχνη της επιβίωσης” και οι εμπλεκόμενοι, όπως μας ομολογεί, θα είναι άνθρωποι απρόβλεπτοι, “νεότερα παιδιά, πιο ραπ, καθώς οι ραψωδοί ήταν οι πρώτοι ράπερ”, όπως επισημαίνει εύστοχα!

Αφορμή για τη συζήτηση με τον Θ. Γκόνη στάθηκε η παράσταση που σκηνοθετεί ο ίδιος με τίτλο «Η βιογραφία του πατρογονικού» βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Μάγκυς Κριθαρέλλη, το οποίο, μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στην Καβάλα, παρουσιάζεται την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Ιανουαρίου στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη.

“Με ενδιαφέρει, ένα δημοτικό περιφερειακό θέατρο, για να είναι σοβαρό στην προγραμματική του διακήρυξη, να μπορεί να παράγει, να έχει μια δική του τοπική καλλιέργεια που να είναι αναγνωρίσιμη. Αλλιώς δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο να υπάρχουν τα ΔΗΠΕΘΕ. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς του στόχους, εξάλλου για αυτό φτιάχτηκαν κιόλας”, υπογραμμίζει ο γνωστός σκηνοθέτης, συγγραφέας και ποιητής, που μας αποκαλύπτει πώς εντόπισε το το βιβλίο, που αναφέρεται στην ιστορία ενός σπιτιού. “Συνηθίζω να ψάχνω στα βιβλιοπωλεία, όπως ο πολύς κόσμος κάνει στις βιτρίνες της Ερμού, και ξαφνικά εκεί σε βρίσκει το καλό, όπως και το κακό. Μου άρεσε το κείμενο, το δουλέψαμε με τον τρόπο που ξέρει το θέατρο να το κάνει, κι έγινε αυτή η παράσταση για την οποία είμαι πολύ χαρούμενος, καθώς απέδειξε ότι ένα κείμενο μπορεί να γεννηθεί, να ανθίσει και να βγάλει καρπό. Η παράσταση άρεσε πάρα πολύ στην Καβάλα, γιατί δεν είναι μόνο η ιστορία της πόλης. Αυτό το σπίτι θα μπορούσε να ήταν σε οποιαδήποτε πόλη της χώρας. Καθώς από μέσα περνάει όλη η ιστορία του τόπου, της Μακεδονίας, των Βαλκανίων και όλης της Ελλάδας. Η Ιστορία δεν περιορίζεται, είναι μεγάλο και παράφορο κύμα” εξηγεί. (Κείμενο Ζούση Μάνια)

Διαβάστε επίσης