Γυμνάσιο Κεραμωτής – Εβδομάδα Erasmus

 Γυμνάσιο Κεραμωτής – Εβδομάδα Erasmus

2nd LTTA, Keramoti  12-16.06.2019

AFTER-SCHOOL CLUBS TO INCREASE MOTIVATION 

AND PREVENT DROPOUT

“Strengthening Identity in Children – Environment Education Club”

 

ERASMUS+ PROJECT

Από πέρυσι – Σεπτέμβριο του 2019 –  το σχολείο μας (Γυμνάσιο Κεραμωτής) ξεκινά τη συμμετοχή του στο διετές Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, Δράση ΚΑ229 – Στρατηγική Σύμπραξη αποκλειστικά μεταξύ σχολείων και με θέμα “AFTERSCHOOL CLUBS TO INCREASE MOTIVATION  AND PREVENT DROPOUT, μαζί με άλλα τέσσερα σχολεία της Ευρώπης ήτοι: το συντονιστικό σχολείο του προγράμματος Szkola Podstawowa im. K. Makuszynskiego w Pacanowie  από την Πολωνία, το Utenos Vyturiu progimnazija  της Λιθουανίας,

το Osnovno U4ilishte “Geo Milev”  της Βουλγαρίας  και το Yavuz Selim Ortaokulu “Kasim Sacide Ener Ortaokulu” της Τουρκίας.

Την εβδομάδα λοιπόν, από Τετάρτη  12  έως και  Κυριακή 16 Ιουνίου, το Γυμνάσιο Κεραμωτής είχε με τη σειρά του, την τιμή και την χαρά, να φιλοξενήσει την δεύτερη LTTA (Learning, Teaching, Training Activities) του υλοποιούμενου project.

Στο χώρο του σχολείου πραγματοποιήθηκε γιορτή καλωσορίσματος, όπου μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν, διασκέδασαν με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής, χόρεψαν και απόλαυσαν το μπουφέ που επιμελήθηκαν με ιδιαίτερη αγάπη και φροντίδα οι γονείς των μαθητών μας.

Παιδιά  από συνεργαζόμενες χώρες φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών/ριών του σχολείου μας, με στόχο την πολιτισμική αλληλεπίδραση, τη φιλία, την καλλιέργεια του πολιτισμού, της ειρήνης και την ανάδειξη της ελληνικής φιλοξενίας ακόμη και στις συνθήκες οικονομικής κρίσης της χώρας μας.

Το πρόγραμμά μας περιείχε εν συντομία τις παρακάτω δράσεις:

Τετάρτη, 12.06.2019 – Κεραμωτή

Συμμετοχή σε σεμινάριο ψυχολογίας για την ενίσχυση ταυτότητας των παιδιών και την ανταλλαγή απόψεων μέσα από γόνιμους διαλόγους. Παρακολούθηση διαλέξεων από ειδικούς επιστήμονες – ψυχολόγους και συμμετοχή σε συζητήσεις και στρογγυλά τραπέζια με θέματα του project. Μεθοδολογίες υλοποίησης του σχολείου σχετικά με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και θετικοί επηρεασμοί στα κίνητρα των μαθητών. Ανταλλαγή και ενδυνάμωση εμπειριών για τους τρόπους παρακίνησης των μαθητών.

Παρακολούθηση εργαστηρίων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Νέστου με  διεξοδική ενημέρωση για την περιοχή και το εθνικό πάρκο. Επίσκεψη στο παραποτάμιο δάσος και συμμετοχή σε βιωματικά παιχνίδια.

 

Πέμπτη, 13.06.2019 – Θάσος

Αρχαίο  Θέατρο  και  Αρχαιολογικό Μουσείο Λιμένα – Αρχαία Αγορά. Περιήγηση και γνωριμία με την περιοχή. Δραστηριότητες και παιχνίδια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα το νερό.

 

Παρασκευή, 14.06.2019 – Δράμα

Περιήγηση στην Αρχαιολογική Περιοχή των Φιλίππων. Οινοποιείο Λαζαρίδη (κοινότητα Αγοράς).  Πόλη της Δράμας και πηγές νερού Αγίας Βαρβάρας. Επίσκεψη στον ποταμό και στο σπήλαιο του Αγγίτη. Πηγές και υδατοκαλλιέργειες στο Κεφαλάρι της Δράμας

 

 

Σάββατο, 15.06.2019 – Ουρανούπολη

Περιήγηση από θαλάσσης, γνωριμία  και ιστορική αναφορά σε οκτώ μοναστηριακούς τόπους του Αγίου Όρους

 

 

Κυριακή, 16.06.2019 – Καβάλα

Επίσκεψη στο Imaret, στο σπίτι του Μοχάμεντ Αλί και στο φρούριο της πόλης. Περιήγηση στην περιοχή της Παναγίας.  Μουσείο Καπνού και γνωριμία με την πόλη της Καβάλας.

 

Πέρα από το βασικό μας στόχο του project που αφορούσε στη συνάντησή μας, δηλαδή την ενίσχυση της ταυτότητας των παιδιών μέσω προγραμμάτων και δράσεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – με σκοπό πάντα την αποφυγή της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης,  μεγάλη σημασία δόθηκε επίσης:

 

Ø στην καινοτομία, τη συνεργασία, τη απόκτηση εμπειριών, τη ανταλλαγή ιδεών και απόψεων και την αλληλεγγύη μεταξύ των λαών της Ευρώπης.

Ø στη γνώση της κουλτούρας και της εθνικής γλώσσας των συμμετεχόντων μαθητών

Ø στις ομοιότητες και διαφορές των παιδιών που θα επικοινωνήσουν και θα συνεργαστούν και στους δεσμούς φιλίας που θα προκύψουν μέσα από κοινές δραστηριότητες και  πρακτικές.

Ø στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της φαντασίας και του συναισθήματος, εργαλεία άκρως απαραίτητα για τη συγκρότηση της ολοκληρωμένης προσωπικότητας και της περεταίρω εξέλιξης των μαθητών μας σε Ευρωπαίους ενεργούς πολίτες.

Ø και τέλος στην αλλαγή της στάσης και θεώρησης των παιδιών σε θέματα πολυπολιτισμικού σεβασμού και αλληλεγγύης.

 

Θα θέλαμε να ευχαριστούμε θερμά το Δήμο Νέστου και το Δήμο Καβάλας για τη συνδρομή και την υποστήριξή τους, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας, για το αμέριστο ενδιαφέρον, την εγκαρδιότητα, τη δεκτικότητα, τη ζεστασιά και την απεριόριστη αγάπη με την οποία αγκάλιασαν τους φιλοξενούμενους μαθητές του Ευρωπαϊκού προγράμματος.

 

Σε κλίμα συγκίνησης αποχαιρετήσαμε τους εταίρους φίλους μας, δρομολογώντας το επόμενο ραντεβού μας στις αρχές του Δεκεμβρίου, στη Βουλγαρία, όπου και θα λάβει χώρα η τρίτη στη σειρά, LTTA (Learning, Teaching, Training Activities) του project.

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης