Η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας περιμένει οδηγίες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να υλοποιήσει πρόγραμμα εξετάσεων απόκτησης διπλώματος οδήγησης με το παλαιό σύστημα. Οι οδηγίες αναμένονται εντός της εβδομάδας αλλά επειδή μεσολαβεί και δημοσίευση στην εφημερίδα της κυβέρνησης, το παλιό σύστημα φαίνεται ότι θα επανέλθει στις εξετάσεις του Νομού Καβάλας μετά από δέκα περίπου ημέρες. Οι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών του Νόμου είναι πιο αισιόδοξοι. Πιστεύουν ότι οι εξετάσεις με το παλαιό σύστημα μπορούν να επανέλθουν στο τέλος της εβδομάδας που ξεκινά σήμερα. Η σημαντική αλλαγή έγινε την Παρασκευή στη Βουλή όπου ψηφίστηκε ο νόμος για να επανέλθει η διαδικασία των εξετάσεων όπως γίνονταν παλιά. Καταργήθηκε με λίγα λόγια ο νόμος Σπίρτζη ενώ το Υπουργείο υποσχέθηκε έναν καινούργιο νόμο, πιο σύγχρονο, που όμως θα μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα.
Το προηγούμενο διάστημα στο Νομό μας λίγες ήταν οι σχολές οδήγησης που κατέθεταν τα χαρτιά τους ώστε οι υποψήφιοι οδηγοί να εξεταστούν με το καινούργιο σύστημα. Το οποίο προβλέπει επιπλέον δαπάνη για την ασφάλεια στη διάρκεια της εξέτασης. Στην καλύτερη περίπτωση με το καινούργιο σύστημα (το νόμο Σπίρτζη) εξετάζονταν 15 άτομα την εβδομάδα. Οι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών δεν ήταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να συμμετάσχουν στη διαδικασία λόγω του αυξημένου κόστους. Αυτό ίσχυε πολύ περισσότερο όταν ο υποψήφιος οδηγός ενδιαφέρονταν για δίπλωμα οδήγησης φορτηγού αυτοκινήτου. Τότε η δαπάνη για το ασφάλιστρο ξεπερνούσε κατά πολύ τα 100 ευρώ!
Το αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων αναφέρεται στην ψήφιση του καινούριου νόμου -που επαναφέρει το παλαιό σύστημα των εξετάσεων – μέσα από μία έντονη συζήτηση στη Βουλή όπου την πρόταση του υπουργείου στήριξαν τελικά μόνο οι βουλευτές της ΝΔ: Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άδειες οδήγησης. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση καταψήφισαν. Το ΚΚΕ και το ΜεΡΑ25 απουσίαζαν από τη διαδικασία ψηφοφορίας.
Κλείνοντας τη συζήτηση ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης υπεραμύνθηκε των νέων ρυθμίσεων, ενώ απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για το χαρακτήρα του κατεπείγοντος που είχε το νομοσχέδιο αντέτεινε δύο βασικούς λόγους:
Πρώτον, ότι έπρεπε να λυθεί άμεσα ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε τον τελευταίο χρόνο λόγω του ανεφάρμοστου και επιπόλαιου προηγούμενου νόμου του ΣΥΡΙΖΑ που κρατά σε ομηρία πάνω από 100.000 οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες, που δεν μπορούν να πάρουν το δίπλωμα τους, ενώ κάθε εβδομάδα συσσωρεύονται ακόμα περισσότερα προβλήματα.
Ο κ. Κεφαλογιάννης κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ για μικροκομματική τακτική ενώ επεσήμανε ότι θα συσταθεί Επιτροπή η οποία μέσα από διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, θα επεξεργαστεί και θα καταθέσει σε 6 και το αργότερο εννιά μήνες ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών που θα είναι σύμφωνο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
Ο κ. Κεφαλογιάννης, υπογράμμισε ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δεν προχώρησε στην έκδοση καμίας κανονιστικής πράξης, από τις 26 που προέβλεπε ο νόμος που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και έξι μήνες, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται και να διογκώνονται καθημερινά».