• 26 Απριλίου 2024,

Η Δήμητρα και οι άλλοι… – «Δεν έχουμε καμιά αρμοδιότητα στη συντήρηση της γέφυρας» δήλωσαν οι εκπρόσωποι του Δ.Καβάλας

 Η Δήμητρα και οι άλλοι… –  «Δεν έχουμε καμιά αρμοδιότητα στη συντήρηση της γέφυρας» δήλωσαν οι εκπρόσωποι του Δ.Καβάλας

Στηριγμένη σε ΦΕΚ του 2008 και του 2011 αλλά και στο ότι η γέφυρα είναι εκτός σχεδίου πόλης, η δήμαρχος Καβάλας μετά των συνεργατών της ισχυρίστηκε χθες ότι ο Δήμος Καβάλας δεν είχε και δεν έχει καμία αρμοδιότητα στο θέμα της γέφυρας. Οι ενέργειες που παρά ταύτα έγιναν οφείλονται -εξήγησαν- στο «…ως μη οφείλουμε». Δηλαδή αφού δεν ενδιαφέρονταν όσοι έπρεπε, ενδιαφέρθηκε ο Δήμος Καβάλας. Η κ. Τσανάκα δεύτερη φορά αρνήθηκε ακόμη και μέρος της πολιτικής ευθύνης επί του θέματος. Μίλησε για υποχώρηση οδοστρώματος και όχι κατάρρευση της γέφυρας. Έδωσε στη δημοσιότητα αλληλογραφία του Δήμου Καβάλας με την Εγνατία, το Καλοκαίρι του 2016. Θέμα η στατικότητα της γέφυρας.

Χθες με δηλώσεις τους τόσο ο κ. Σπίρτζης όσο και η κ. Νοτοπούλου κινήθηκαν στο μήκος κύματος της πρόσφατης ανακοίνωσης των 3 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Κατά τον κ. Φιλόσογλου οι βουλευτές (άρα και οι κυβερνητικοί παράγοντες) επηρεάζονται από ΦΕΚ του 2007 και δεν γνωρίζουν τα μεταγενέστερα. Οι δύο υπουργοί είπαν ότι υπεύθυνος για την συντήρηση που δεν έγινε στη γέφυρα είναι ο Δήμος Καβάλας. Εμφανίζονται να έχουν στα χέρια τους ένα πρώτο πόρισμα, στο οποίο η γέφυρα πέραν του ότι δεν είχε συντηρηθεί παρουσιάζει προβλήματα λόγω διάβρωσης. Μία ακόμη φορά γίνεται λόγος για κατασκευαστικές αστοχίες.

Δ. Τσανάκα: Δεν έχουμε καμία αρμοδιότητα στη γέφυρα

Παρουσία πολλών συνεργατών της η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα συνάντησε χθες το μεσημέρι τους δημοσιογράφους σε μια αναμενόμενη συνέντευξη τύπου, αποκλειστικό θέμα της οποίας ήταν τα γεγονότα σχετικά με τη γέφυρα και όσα επακολούθησαν από την κατάρρευση ενός τμήματός της. Εκτός από τη δήμαρχος στη συνέντευξη μίλησαν η Ευαγγελία Δρακονάκηκαι ο Γιώργος Φιλόσογλου, ενώ τη συνέντευξη παρακολούθησαν πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι της διοικήσεως, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και ο επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας του δήμου Απόστολος Αγελαράκης.

Με δυο λόγια, η διοίκηση του δήμου παρουσίασε έγγραφα με τα οποία αποδεικνύει ότι δεν έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του συγκεκριμένου τμήματος της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού. Απάντησε στην κριτική που δέχθηκε από το απόγευμα της Παρασκευής έως και σήμερα, ενώ σχετικά με το τι θα συμβεί στο εξής επανέλαβε απόψεις που είναι ήδη γνωστές.

Η δήμαρχος άρχισε τη συνέντευξη με μια φράση που φαίνεται ότι θα συζητηθεί. «Η γέφυρα δεν κατέρρευσε, υποχώρησε το οδόστρωμα», τόνισε η κ. Τσανάκα. Ο Γιώργος Φιλόσογλου αναφέρθηκε σε θέματα νομικής ευθύνης. Χρησιμοποίησε έγγραφα υπερκείμενων αρχών και όχι του δήμου. Επανέλαβε ότι ο δρόμος και η γέφυρα είναι ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου παρουσιάζοντας έγγραφο του κτηματολογικού γραφείου.

Επικαλέστηκε ΦΕΚ μετά το 2007, δηλαδή του 2008 και του 2011, τα οποία κατά τον κ. Φιλόσογλου αποδεικνύουν ότι η συντήρηση της γέφυρας ανήκει στην αρμοδιότητα είτε της περιφέρειας ΑΜΘ είτε του κράτους. Απαντώντας ο κ. Φιλόσογλου στην ανακοίνωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε πως δεν έχουν λάβει υπόψη τους όλα τα δεδομένα. Ουσιαστικά δήλωσε πως η ανακοίνωση των βουλευτών στηρίχθηκε σε ΦΕΚ του 2007.

Σημείο επί του οποίου επέμενε ο κ. Φιλόσογλου ήταν ότι η γέφυρα κατασκευάστηκε σε χρόνο και χώρο που σήμερα είναι εκτός σχεδίου πόλης. Εκ του νόμου, κατέληξε ο Γιώργος Φιλόσογλου, για το συγκεκριμένο κομμάτι κα για την οποιαδήποτε συντήρηση, ο δήμος Καβάλας δεν έχει καμία αρμοδιότητα.

Η Ευαγγελία Δρακονάκη επέμενε ότι η γέφυρα είναι εκτός σχεδίου πόλης. Παρόλα αυτά, παρουσίασε αλληλογραφία του δήμου Καβάλας με την Εγνατία Οδό ΑΕ τα καλοκαίρι του 2016. Σύμφωνα με το επιχείρημα της κ. Δρακονάκη, ενώ ο δήμος Καβάλας δεν είχε καμία αρμοδιότητα, ωστόσο προχώρησε σε κινήσεις για τον δρόμο αφού όλοι απευθύνονταν στο δήμο Καβάλας. Αυτές τις κινήσεις ο δήμος θα μπορούσε και να μην τις είχε κάνει, ως μη όφειλε, υπογράμμισε χαρακτηριστικά η κ. Δρακονάκη.

Κατά τα λεγόμενα της κ. Δρακονάκη, 6 Ιουνίου 2016 ο τότε αντιδήμαρχος τεχνικών Φίλιππος Φιλιππίδης έστειλε έγγραφο στην Εγνατία Οδό με το οποίο ζήτησε μηχανικό για έλεγχο στατικής επάρκειας της γέφυρας. Ένα μήνα μετά, η Εγνατία Οδός ΑΕ απάντησε ότι θα κάνει μακροσκοπική επιθεώρηση για την στατική επάρκεια. Η κ. Δρακονάκη συμπλήρωσε: «Εκείνο το διάστημα ήρθε εκπρόσωπος της Εγνατίας Οδού και πραγματοποίησε μακροσκοπική επιθεώρηση. Εγγράφως ουδέποτε υπήρξε πόρισμα. Είχα πει ότι θα συνέτασσαν γραπτό πόρισμα εάν έβλεπαν κάτι που θα απαιτούσε καμπανάκι κινδύνου».

Στη συνέχεια, η δήμαρχος προσέγγισε το θέμα από την πολιτική του πλευρά. Φάνηκε ακόμη και σήμερα ενοχλημένη από το γεγονός ότι μόλις μία ώρα μετά την πτώση της γέφυρας εκδηλώθηκαν επιθέσεις εναντίον της. Έλεος, δήλωσε μεγαλόφωνα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, μνημονεύοντας τις ανακοινώσεις και τις δηλώσεις του Άρη Βέρρου και του Μάκη Παπαδόπουλου. Θα δούμε τελικά ποιοι είναι επικίνδυνοι και για ποιους λόγους, παρατήρησε η κ. Τσανάκα, συμπληρώνοντας: «Ντροπή. Αλλού τα πολιτικά παιχνίδια». Ενοχλημένη δήλωσε και γιατί άλλοι παράγοντες του τόπου ελάχιστη ώρα έπειτα από την πτώση της γέφυρας αποποιήθηκαν των ευθυνών τους και υπέδειξαν ως υπεύθυνο το δήμο Καβάλας.

Δεν αδιαφορήσαμε, αλλά ενεργήσαμε για το θέμα, επεσήμανε η δήμαρχος. Θα πιέσω, συμπλήρωσε, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η ανακατασκευή του δρόμου, αφού θέλω να λύσουν το πρόβλημα.

Αναφερόμενη στον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, η δήμαρχος τόνισε πως είναι προς τιμή του το γεγονός ότι ανέλαβε το κόστος κατασκευής του δρόμου, με χρηματοδότηση της περιφέρειας ΑΜΘ. Έθιξε επίσης το θέμα ολοκλήρωσης της περιμετρικής, διευκρινίζοντας ότι οι πραγματογνωμοσύνες μπορούν να γίνουν και από το ΤΕΕ ΑΜ και από την Εγνατία Οδό ΑΕ, με συνεργασία των δύο φορέων, ή ακόμη και με τη συνεργασία τους με καθηγητές πανεπιστημίων.

Διαβάστε επίσης