Την Παρασκευή 5 Μαρτίου συζητήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δράμας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Mπλούχου σχετικά με τον οδικό άξονα από τη Δράμα ως την Αμφίπολη.
Τη σύνδεση δηλαδή της Δράμας με την Εγνατία Οδό μέσω της Αμφίπολης. Σημειώνουμε ότι στην ερώτηση απάντησε ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής ενώ τη συζήτηση -γεγονός καθόλου συμπτωματικό- παρακολούθησε και ο κ. Ξανθόπουλος. Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ της Δράμας.
Τα προηγούμενα χρόνια τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας Δράμας και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Δράμας συμφωνούν ως προς την πρόσβαση του Νομού της Δράμας (και της πόλης της Δράμας ειδικότερα) στην Εγνατία οδό. Προτιμούν τη σύνδεση μέσω της Αμφίπολης και όχι τη σύνδεση μέσω της Καβάλας.
Παρά το ότι υπάρχει το έργο της αναβάθμισης της εθνικής οδού Δράμας- Καβάλα. Οι φορείς του γειτονικού νομού στην πλειοψηφία τους θέλουν η Δράμα να συνδεθεί με την Εγνατία οδό μέσω της Αμφίπολης.
Ωστόσο και το έργο αυτό αργεί. Όπως άλλωστε αργεί το έργο του Ε61, τμήμα Δράμα – Καβάλα. Στη διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια της Βουλής ο κ. Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής υποσχέθηκε ότι το ώριμο τμήμα του δρόμου Δράμα- Αμφίπολη μπορεί να χρηματοδοτηθεί ακόμη και από το ταμείο ανάκαμψης!
Προϋπόθεση για να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί το έργο είναι η εκπόνηση μελέτης κόστους οφέλους.
Είναι μία μελέτη που βρίσκεται σε διαδικασία εκπόνησης. Η Ε.Ε. την θεωρεί απαραίτητη για να χρηματοδοτήσει οποιοδήποτε τέτοιου χαρακτήρα έργο. Ουσιαστικά το έργο που θα χρηματοδοτηθεί –αν χρηματοδοτηθεί- από το ταμείο ανάκαμψης είναι 30 περίπου χιλιόμετρα του δρόμου από την Παλαιοκώμη ως τη Μαυρολεύκη.
Το πρώτο τμήμα του ίδιου δρόμου, από τη Μαυρολεύκη ως τη Δράμα, υστερεί πολύ από πλευράς μελετητικής ωριμότητας.
Σε γενικές γραμμές ο κ. Καραμανλής περιέγραψε τα δεδομένα της υπόθεσης να μην είναι καθόλου προχωρημένα άσχετα αν δεν ήταν και τόσο συγκεκριμένος στις ευθύνες που υπάρχουν για το χρόνο που χάθηκε.
Από την άλλη πλευρά ο Κωνσταντίνος Μπλούχος (βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δράμας) επιχειρηματολόγησε για την ανάγκη σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία μέσω Αμφίπολης με επιχειρήματα ακόμη και σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων!
Όπως είπε αυτού του είδους η σύνδεση (της Δράμας με την Αμφίπολη) θα συνδέει ταυτόχρονα αρχαιολογικούς χώρους όπως της Αμφίπολης, τους χώρους του Νομού Δράμας και του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων!
Τελικά δύο σημαντικά οδικά έργα στην περιοχή που ουσιαστικά διευκολύνουν και τα δύο τη Δράμα, έχουν τα δικά τους προβλήματα. Αργούν και κανείς δεν ξέρει ποιο από τα δύο θα ολοκληρωθεί πρώτο.
Ο νέος δρόμος Δράμας-Καβάλας, με το γνωστό πρόβλημα στο Σταυρό Αμυγδαλεώνα; Ή η σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία οδό μέσω Αμφίπολης όπου στα τελευταία του χιλιόμετρα (στην περιοχή της Αμφίπολης) υπάρχει κώλυμα λόγω αρχαιολογικής περιοχής;