Επαναλειτουργεί λοιπόν, μετά από επτά μήνες περίπου, το πάρκινγκ της Ροδόπης. Η επιστροφή στην κανονικότητα δίνει ασφαλώς μια μικρή ανάσα στο προαιώνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καβάλας, ιδιαίτερα μάλιστα αυτήν την εποχή που βρισκόμαστε στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου.
Είναι προφανές ότι όχι η Ροδόπη αλλά δέκα Ροδόπες δεν πρόκειται να λύσουν το μεγάλο αυτό άγος του κυκλοφοριακού προβλήματος που κουβαλάει η πόλη εδώ και πολλές δεκαετίες. Ένα φαινόμενο που συναντάμε σε όλα τα μικρά και μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.
Απαιτείται ένα ευρύτερο σχέδιο αποσυμφόρησης του κέντρου της Καβάλας, με γενναίες αποφάσεις και με στόχο την απομάκρυνση των οχημάτων από το κέντρο κι όχι την προσέλκυσή τους με νέους χώρους στάθμευσης.
Πάρκινγκ στην περιφέρεια του κέντρου, ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας με πυκνά δρομολόγια και με φθηνό εισιτήριο, αυστηρή αστυνόμευση και έλεγχος της παράνομης στάθμευσης και φυσικά η αποπεράτωση και λειτουργία του περιφερειακού δρόμου.
Επειδή όμως όλα αυτά είναι στη σφαίρα της φαντασίας, η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας υποδέχθηκε με ικανοποίηση την επαναλειτουργία του πάρκινγκ της Ροδόπης. Επαναλειτουργία που επετεύχθη με την αγαστή και συντονισμένη συνεργασία των υγειών πολιτικών και θεσμικών δυνάμεων της πόλης, ανεξαρτήτως ιδεολογικών και κομματικών προελεύσεων.
Η «Ροδόπη» όμως ως κεντρικό θέμα δημόσιας συζήτησης και τοπικής αυτογνωσίας, ανέδειξε, απομονώνοντάς τους και στέλνοντάς τους στο περιθώριο της συλλογικής μας συνείδησης, και τους ελάχιστους Εφιάλτες που μπροστά στο πρόσκαιρο πολιτικό και επικοινωνιακό όφελος που θεώρησαν ότι θα αποκομίσουν, δεν δίστασαν να πραγματοποιούν καθημερινά εντυπωσιακά μακροβούτια στα γνωστά ερτζιανά βοθρολύματα καθώς έπαιρναν το παράγγελμα από τον επίσης γνωστό «θεματοφύλακα της νομιμότητας» την οποία βεβαίως νομιμότητα εκείνος -το γνωρίζει όλη η πόλη- την έχει επανειλημμένως τσαλαπατήσει και κουρελιάσει.
Θόδωρος Θεοδωρίδης