Χωρίς άμεση θετική έκβαση ολοκληρώθηκε η ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου στο Διοικητήριο Καβάλας, με κεντρικό θέμα το αυστηρό θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις εκδηλώσεις των πολιτιστικών συλλόγων και τη λειτουργία υπαίθριων ψησταριών. Παρά τις αρχικές αισιόδοξες εκτιμήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, ξεκαθάρισε την Τετάρτη (χθες) ότι δεν υπήρξε κάποια άμεση θετική εξέλιξη. Όπως τόνισε ο κ. Μαρκόπουλος, ο αυστηρός νόμος 4849 του 2021 παραμένει σε πλήρη ισχύ περιορίζοντας δραστικά τη δραστηριότητα των συλλόγων στα παραδοσιακά τους πανηγύρια. Η τροποποίηση του το 2026 δεν επηρεάζει, όπως κάποιοι υποστήριξαν.
Στη συνάντηση συμμετείχε σύσσωμη η πολιτική ηγεσία και οι αρμόδιοι φορείς του νομού, αποδεικνύοντας τη σοβαρότητα του ζητήματος για την τοπική κοινωνία. Το «παρών» έδωσαν: Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο Δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης. Αντιδήμαρχοι από τους Δήμους Παγγαίου και Καβάλας. Η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Αγγελική Δεληκάρη. Ο διευθυντής Δημόσιας Υγείας, Χρήστος Παπαδόπουλος. Η πραγματική είδηση, σύμφωνα με τα όσα συμφωνήθηκαν, αφορά την επόμενη μέρα και την κοινή γραμμή πλεύσης που αποφάσισαν να τηρήσουν οι παριστάμενοι. Όλοι οι συμμετέχοντες φορείς συμφώνησαν να συντάξουν και να αποστείλουν κοινή επιστολή προς το Υπουργείο Υγείας. Στόχος της παρέμβασης είναι η θεσμοθέτηση μιας ρητής εξαίρεσης για τις εκδηλώσεις των πολιτιστικών συλλόγων από τις καθολικές απαγορεύσεις του νόμου του 2021, προκειμένου να μην οδηγηθούν σε μαρασμό τα παραδοσιακά υπαίθρια ανταμώματα της περιοχής.

