μικρά πρωινά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωινά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Με την άδεια του συλλέκτη κ. Γιώργου Κωνσταντινίδη, φωτογραφίσαμε χθες στο Μουσείο και δημοσιεύουμε σήμερα εικόνες της Καβάλας του προηγούμενου και προ προηγούμενου αιώνα. Κάποιες από τις αρχειακού ενδιαφέροντος φωτογραφίες που από χθες εκτίθενται στην έκθεση του Δήμου Καβάλας, με την οποία άρχισαν οι εκδηλώσεις των φετινών Ελευθερίων.

Πρόκειται για υλικό που πρώτη φορά παρουσιάζεται στην πόλη μας αν και την αφορά άμεσα. Στην πρώτη φωτογραφία η περιοχή του λιμανιού. Ίδιες φωτογραφίες υπάρχουν κι άλλες. Στην δεύτερη η λαϊκή αγορά (για να καταλάβει κάποιος πόσο «ισχυρό» είναι το παζάρι στην Καβάλα) και στην τρίτη τα Λουτρά των Ελευθερών. Δυστυχώς ακόμη και τότε υπήρχε στα Λουτρά μια κάποια οργάνωση. Μια λειτουργία. Σήμερα –Ιούνιος του 2017- ακόμη κι αυτό είναι ζητούμενο.

 

====================================================================

 

Είναι άτιμο πράγμα η εξουσία. Η κάθε εξουσία. Αλλάζει τους ανθρώπους, οι αντιστάσεις και οι αρχές των οποίων έχουν πάντα ημερομηνία λήξης. Τις περισσότερες φορές πολύ κοντινή. Ο ΣΥΡΙΖΑ (αλλιώς «Πρώτη Φορά Αριστερά») παλινδρομεί καθημερινά. Σε όλες του τις εκφάνσεις. «Κινείται» ολοταχώς προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, σε ένα αναπόφευκτο ιστορικό ραντεβού με όλους τους προηγούμενους!

 

Θυμίζει κάθε μέρα τους προηγούμενους, τους οποίους από συνήθεια και μόνο καταγγέλλει. Και σε αυτήν την περίπτωση οι προθέσεις των ανθρώπων είναι διαφορετικές. Οι επιθυμίες επίσης. Υπάρχει δυστυχώς το συγκεκριμένο …μικρόβιο, αυτό της εξουσίας. Προσβάλει τους πάντες, τους αλλοτριώνει κι ας μη το καταλαβαίνουν.

 

Ένα μικρό παράδειγμα, σκοπίμως αόριστο. Χθες (ή προχθές, δεν έχει και τόση σημασία το πότε) βρέθηκε ένας άνθρωπος σε ανάγκη. Σκέφθηκε τον ΣΥΡΙΖΑ. Στον οποίο απευθύνθηκε. Ζήτησε βοήθεια επί οικονομικής βάσης. Και για τον ίδιο και για την οικογένεια του. Ο ΣΥΡΙΖΑ- πλέον γνήσιο τέκνο του συστήματος- του υποσχέθηκε τα πάντα. Κι όταν ο δύστυχος έφυγε, όταν πίσω του έκλεισε η πόρτα τότε άρχισε το «θάψιμο».

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ αντί να του προσφέρει στήριγμα άρχισε να τον κουτσομπολεύει. Του έδωσε κάποιες υποσχέσεις, κάποιες οδηγίες και μετά … γύρισε σελίδα. Ο άνθρωπος της ιστορίας μας προσπαθεί ακόμη και σήμερα να βρει λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Κατά την εξουσία δεν ευθύνεται για την περιπέτεια του η μνημονιακή πολιτική αλλά ο ίδιος. Κι η άστατη ζωή που τάχα κάνει!

 

Είναι δυνατόν ένας φτωχός άνθρωπος, με ελάχιστο εισόδημα και πολλά χρέη να ξοδεύει; Να παίζει συνεχώς Κίνο; Να καπνίζει και να πίνει; Το θεωρούμε απίθανο. Κι όμως η εξουσία για να βγει από την υποχρέωση να λύσει το πρόβλημα, το τροποποιεί. Ενώ είναι δική της υποχρέωση να το αντιμετωπίσει, το προσωποποιεί και το «χαρίζει» στον πάσχοντα.

 

Τα ίδια έκαναν διαχρονικά όλοι οι προηγούμενοι. Το ΠΑΣΟΚ κι η ΝΔ. Να που έφθασαν σήμερα. Εκεί οδεύει με μαθηματική ακρίβεια κι ο ΣΥΡΙΖΑ. Λες και οι προηγούμενοι τον καταράστηκαν, ζει αργά αλλά σταθερά ίδιες καταστάσεις. Κάνει τα ίδια λάθη, υποτιμά με τον ίδιο τρόπο ζητήματα της καθημερινότητας. Οι πολίτες καταντούν απροστάτευτοι σε σχέση με την κρίση. Κι όταν ζητούν βοήθεια, τόσο το χειρότερο για αυτούς.

 

Ο Δήμος Καβάλας οφείλει να αποφασίσει επιτέλους οριστικά τι θα κάνει με το πρόβλημα στις Γλάστρες στο Παληό. Άλλα ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο κ. Τουλκίδης, τα αντίθετα αποφάσισαν χθες (με εισήγηση και του κ. Τουλκίδη) τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής. Ζητούμε μια σταθερότητα. Κάτι ξεκάθαρο που θα γίνει γρήγορα και δεν θα αλλάξει σήμερα ή αύριο.

 

Εργαζόμενοι του ΙΚΑ Καβάλας (τώρα ΕΦΚΑ) διαμαρτύρονται για τα αδέσποτα σκυλιά της οδού Φιλικής Εταιρίας. Τα οποία όπως μας λένε ακολουθούν τους πολίτες, μπαίνουν στο κτίριο του ΙΚΑ και μένουν εκεί για ώρα. Οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι τα σκυλιά έχουν συχνά επιθετική συμπεριφορά προς τους διερχόμενους πολίτες. Μας περιγράφουν με λίγα λόγια ένα πρόβλημα που κάποιος πρέπει να εξακριβώσει αν υφίσταται και πόσο σοβαρό είναι.

 

Ο Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Μουζάλας περιόδευσε την Τρίτη στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Προσπέρασε όπως λένε οι πληροφορίες την Καβάλα αφού κινήθηκε αρχικά προς Σέρρες- Δράμα, μετά προς τη Θράκη.

 

Τα στοιχεία δεν ευνοούν την «επιχειρηματολογία» Γ. Γραμμένου αφού: Η δομή προσφύγων στις Σέρρες μπορεί να φιλοξενήσει 650 άτομα, ήδη βρίσκονται εκεί 350. Η δομή προσφύγων στη Δράμα έχει δυναμικότητα 400 άτομα, φιλοξενεί 180. Όσο για το Ασημακοπούλου, φιλοξενεί καμιά 300αρια πρόσφυγες. Χωρά λίγους ακόμη.

 

Αν λοιπόν δημιουργηθεί κάπου κοντά μας το μεγαλύτερο κέντρο προσφύγων της Ελλάδας , αυτό δεν θα γίνει στην πόλη μας αλλά αλλού. Ο… συναγερμός που σήμανε ο κ. Πρόεδρος ήταν εσφαλμένος, όπως από την αρχή παρατηρήσαμε. Έκανε λάθος και στα θέματα των διοδίων μιας και δεν υπάρχει δημοπράτηση του έργου όπως ισχυρίστηκε στην αξέχαστη παρέμβαση του, στη συνεδρίαση της περασμένης εβδομάδας. Κατόπιν τούτου ο κ. Γραμμένος καλείται … να το πάρει αλλιώς!

 

Καταλαβαίνουμε και κατανοούμε τις αυξημένες υποχρεώσεις του Δήμου Καβάλας κι ειδικότερα της Τεχνικής του Υπηρεσίας. Το πρόβλημα όμως των δασικών χαρτών είναι μεγάλο, κάτι πρέπει να κάνει η τοπική αυτοδιοίκηση. Πρόσφατα το Υπουργείο εξέθεσε τους 51 δήμους που δεν έπραξαν ότι ήταν υποχρεωμένοι. Με δελτίο τύπου τους ανέφερε συγκεκριμένα έναν έναν.

 

Το γεγονός λειτούργησε ως «ξυπνητήρι». Στην τεχνική υπηρεσία άρχισαν να ενδιαφέρονται και να δουλεύουν το θέμα. Κάνουν πολύ καλά, δυστυχώς πρέπει να βιαστούν. Στο πρόβλημα δεν εμπλέκονται μόνο το Υπουργείο κι ο Δήμος. Υπάρχουν κι ένα σωρό ιδιώτες κι ιδιοκτήτες εκτάσεων που αντί να κάνουν αυτοί ένσταση, θα διευκολυνθούν από τις προβλεπόμενες δημοτικές ενέργειες. Αρκεί αυτές να γίνουν σωστά.

 

Άλλο πράγμα κάθε πολίτης να υποχρεώνεται να καταθέσει την ένσταση του (πληρώνοντας τοπογράφο- δικηγόρο κτλ) κι άλλο πράγμα να γνωστοποιήσει ο Δήμος Καβάλας στο Δασαρχείο το που υπάρχει και που δεν υπάρχει δασική έκταση.

 

Άσχημα νέα κύριε Τάσο Δημοσχάκη. Το πρόσφατο πρώτο δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη προς Λαύριο (μέσω Σαμοθράκης και νησιών του Β. Αιγαίου) είχε καθυστέρηση και ταλαιπωρία για τους επιβάτες. Το πλοίο που εκτελεί το δρομολόγιο δεν ήταν καθόλου έτοιμο ως προς τον αριθμό του πληρώματος. Αποτέλεσμα μιας προχειρότητας που δεν αναμένονταν, ήταν με τη διαδικασία να εμπλακεί και το Λιμενικό Σώμα.

===================================================================

Τα νέα της δημοτικής αστυνομίας

Την Τρίτη το μεσημέρι η Δημοτική Αστυνομία έκανε επιχείρηση πάταξης του παρεμπορίου στην περιοχή πλησίον του ΚΤΕΛ. Υπήρξε καταγγελία πώλησης κερασιών. Όταν ο πλανόδιος είδε τον έλεγχο να πλησιάζει άφησε τα κεράσια κι έφυγε. Η υπηρεσία κατέσχεσε μικρή σχετικά ποσότητα κερασιών.

Δευτέρα και Τρίτη η Δημοτική Αστυνομία έκανε ελέγχους σε τραπεζοκαθίσματα, ελέγχους χρήσης κοινόχρηστων χώρων. Οι έλεγχοι ήταν 18. Στις 15 περιπτώσεις όλα ήταν νόμιμα.

 

Συνέντευξη Σιμιτσή Στο Κόκκινο!

Από πολιτικής πλευράς είναι είδηση που ο πρώην Δήμαρχος δίνει συνεντεύξεις ακόμη κι εκεί που τόσο αμφισβητήθηκε (κατά πολλούς καταψηφίστηκε δύο φορές το 2014). Από πλευράς ουσίας ο πρώην Δήμαρχος ερευνά την υπόθεση των διοδίων στην Παράκαμψη: «Ο κ. Σιμιτσής έχει στα χέρια του το σύνολο της νομοθεσίας που αφορά στον τρόπο διενέργειας μελετών και εκτέλεσης μεγάλων έργων διεθνούς χαρακτήρα και στο τέλος της εβδομάδας θα γίνει η πρώτη ανασκόπηση της έρευνας των μελών της επιτροπής. «Ήδη εντοπίσαμε μερικά τρωτά σημεία», δήλωσε ο κ. Σιμιτσής, δίχως να θέλει να τα ανακοινώσει ακόμη. Κι όπως σημείωσε, «αν οι Περιβαλλοντικοί Όροι δεν είναι μελετημένοι σωστά, έχουν κρίσιμες παραλήψεις και δεν εφαρμόστηκε η διεθνής, ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία, το ΣτΕ θα ακυρώσει την απόφαση του Υπουργείου».
Ως δεύτερη «γραμμή άμυνας», ο κ. Σιμιτσής θεωρεί την εφαρμογή συστήματος καθυστέρησης εκτέλεσης του έργου, με σκοπό να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στην Κυβέρνηση, το ΤΑΙΠΕΔ και την Εγνατία Οδό ΑΕ να εφαρμόσουν το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων. «Αφού δεν είναι στο χέρι μας να σταματήσουμε την επιβολή διοδίων, να δοθεί ο χρόνος στους αρμόδιους να εφαρμόσουν απευθείας στο σύστημα αναλογικής χρέωσης, που είναι λιγότερο επώδυνη και δικαιότερη λύση», τόνισε ο κ. Σιμιτσής.  Αυτό, όμως, που είναι εντυπωσιακό, από την πρώτη ανάγνωση της απόφασης του κ. Φάμελου, είναι το γεγονός ότι, παραλλήλως με την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για τον συγκεκριμένο σταθμό διοδίων, αδειοδοτείται περιβαλλοντικά και η παράκαμψη της πόλης της Καβάλας, η οποία αποτελεί τμήμα της οδού Εγνατία!

 

 

 

Διαβάστε επίσης