• 25 Απριλίου 2024,

μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

Δεν έχει προηγούμενο η κατάσταση με τα παλιά έπιπλα, τα παλιά στρώματα και τα μπάζα στους δρόμους της πόλης. Είναι παντού και είναι πάρα πολλά. Η φωτογραφία δείχνει ότι της κακής αυτής συνήθειας δεν υπάρχουν εξαιρέσεις. Ακόμη και μπροστά στις Καμάρες- σε ένα τουριστικό σημείο της Καβάλας- θα βρει και θα δει κάποιος όσα δεν είναι απαραίτητα στα νοικοκυριά. Με την ελπίδα ο Δήμος Καβάλας να τα εντοπίσει και να τα απομακρύνει γρήγορα.

 


 

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν διαφορετική. Είχε πολλούς επισκέπτες στην πόλη και το Ν. Καβάλας. Από αυτούς που επηρεάζουν την τοπική ειδησιογραφία και επικαιρότητα. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης μετά του Μητροπολίτη Κιέβου, οι δύο Υπουργοί- μέλη της Κυβέρνησης- και προχθές Παρασκευή ένας ακόμη Υπουργός. Της Δικαιοσύνης. Προσθέτουμε δε και την ανεπίσημη επίσκεψη της Ντόρας Μπακογιάννη, του Θόδωρου Ρουσόπουλου και του Δημήτρη Καιρίδη.

 

Όλα αυτά μάλλον δεν απασχόλησαν ιδιαίτερα την τοπική κοινωνία αν και περί του Οικουμενικού Πατριάρχη (και του Μητροπολίτη Κιέβου) έγινε συζήτηση. Υπήρξε ένα ενδιαφέρον αλλά όχι όπως το περιμέναμε. Ήταν μια συζήτηση που έφθασε ως τον πόλεμο, μια ανάλυση που εμπεριείχε την Εκκλησία και όλα τα άλλα. Ενεργειακά, διπλωματικά κτλ.

 

Αυτοί που έτρεξαν περισσότερο- λόγω των διαδοχικών επισκέψεων- ήταν οι αστυνομικοί και οι δημοσιογράφοι. Όλοι οι άλλοι είτε αδιαφόρησαν, είτε παρακολούθησαν λίγο και από απόσταση. Τυχαίο; Μάλλον όχι. Πολλές φορές έχουμε γράψει για τις διαφορετικές προτεραιότητες της κοινωνίας που αν και προέρχεται από «πλούσια» τουριστική κίνηση, δεν χαμογελά. Δεν αισιοδοξεί και το κυριότερο; Δεν ευημερεί.

 

Μετά είναι και τα έργα. Τα δημόσια έργα. Της εβδομάδας που πέρασε. Πολλών προηγούμενων κι όπως φαίνεται και πολλών επόμενων. Μας αναστατώνουν. Μας ενοχλούν. Κι ενώ θα έπρεπε να επηρεάζονται ώστε να βελτιώνεται ο τρόπος εκτέλεσης τους, ισχύει το αντίθετο. Η τσαπατσουλιά συνεχίζεται και μεγαλώνει κι η αντίδραση των πολιτών δεν ενδιαφέρει τους συγκεκριμένους εργαζόμενους. Λες και το κάνουν επίτηδες. Σε κάθε διαμαρτυρία δεν αντιδρούν άμεσα. Κι όταν κάτι κάνουν, αλλάζοντας το πλαίσιο των εργασιών, το κάνουν προς το χειρότερο.

 

Υπό αυτές τις συνθήκες επαναλειτουργούν σήμερα τα σχολεία, φούριες και μάλιστα πολλές για τους γονείς. Θα αναλάβουν τα συνηθισμένα δρομολόγια. Τα παιδιά στο σχολείο και το μεσημέρι από το σχολείο στο σπίτι. Το απόγευμα οι λοιπές δραστηριότητες με αποτέλεσμα μπαμπάδες- μαμάδες και γιαγιάδες να μετατρέπονται σε κάτι που θυμίζει … ταξιτζή. Αυτή θα είναι από σήμερα η καθημερινότητα πολλών οικογενειών και καλή επιτυχία. Τόσο στους μικρούς όσο και στους μεγάλους.

 

Κάπου εδώ τα έργα, για τα οποία ήδη αναφερθήκαμε, έρχονται για να πάρουν κάτι σαν εκδίκηση. Το έργο ενεργειακής αναβάθμισης του 12ου τελειώνει και το αποτέλεσμα είναι όντως θετικό. Με αυτόν τον τρόπο τα δημόσια έργα και όσοι τα εκτελούν, απαντούν στην κριτική που δέχονται. Μας λένε με τον τρόπο τους ότι αν κάνουμε υπομονή, στο τέλος θα αποζημιωθούμε. Με το τελικό αποτέλεσμα σε ένα σχολείο, σε έναν δρόμο, σε ένα δημόσιο κτίριο.

 

Σωστά αλλά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς; Ζητούμε περισσότερα έργα που θα διευκολύνουν την ζωή μας και πλέον ζητούμε εργασίες σωστές. Γρήγορες ενέργειες που δεν θα δίνουν στα έργα παρατάσεις. Ολοκλήρωση των έργων όπως προβλέπεται και όχι με μεγάλες καθυστερήσεις. Ζητάμε να έργα όσο εξελίσσονται να μην ενοχλούν τους περιοίκους κι αυτοί που τα κάνουν να σέβονται όσους κινούνται και ζουν δίπλα τους. Γύρω τους. Ζητάμε πολλά; Μάλλον.

 

Ας δούμε τι συμβαίνει με τα έργα των οπτικών ινών. Επαναλαμβάνουμε ότι συνεχίζονται ακόμη και σε ώρες κοινής ησυχίας με αποτέλεσμα αυτοί που δεν βρίσκουν ησυχία τα μεσημέρια να μην τα συμπαθούν. Αυτός ο τρόπος ζητούμε να αλλάξει και όχι να καλυφθεί – και να συνεχιστεί- με «φτωχές» δικαιολογίες. Τελικά έχουμε να κάνουμε με μια κοινωνία που δεν είναι στα καλύτερα της μιας και αυτά που την αφορούν ακόμη κι όταν έχουν καλό σκοπό, ακόμη και τότε, κάνουν τη ζωή των ανθρώπων δυσκολότερη!

 

Αφού μιλάμε για τα δημόσια έργα ας δούμε ένα ακόμη. Που … έρχεται κι ας άργησε αρκετά. Τις προάλλες η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας αποφάσισε και «…

εγκρίνει τη διακήρυξη, τους όρους δημοπράτησης και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου «Παρεμβάσεις αναβάθμισης δημοσίου χώρου για τη δημιουργία του ανοικτού κέντρου εμπορίου», προϋπολογισμού 955.000,00€ με ΦΠΑ 24%. Χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ». Το συγκεκριμένο έργο, που θα αρχίσει την Άνοιξη μάλλον, θα γίνει στην αγορά του Αγίου Νικολάου.

 

Χαρές για την οικογένεια του Κωστή Σιμιτσή. Η οποία μεγάλωσε. «Δεύτερη φορά παππούς» μας ανακοίνωσε προχθές ο πρώην Δήμαρχος και νυν Αντιπεριφερειάρχης. Επακολούθησαν πάρα πολλές ευχές των συμπολιτών και γνωστών αντίστοιχα. Όλα αυτά που αλλού; Στο διαδίκτυο.

 

Με άριστο τρόπο εξυπηρέτησε τις ανάγκες της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων η διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας. Όλα πήγαν πολύ καλά αν και κούραση υπήρξε και ήταν μεγάλη. Τώρα ο σύλλογος ετοιμάζεται για την έναρξη του νέου δικαστικού έτους στις 16 Σεπτέμβρη ενώ προγραμματίζει τον καθιερωμένο αγιασμό στο δικαστικό μέγαρο την Τετάρτη 21 Σεπτέμβρη. Και βέβαια οι δίκες ξανάρχισαν και συνεχίζονται πολλές κάθε εβδομάδα. Να συμπληρώσουμε ότι για τους συνοδούς των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων υπήρξε πρόγραμμα ξενάγησης εντός της Καβάλας.

 

Συνεχίζει να υποστηρίζει τα μέλη του το Επιμελητήριο. Δηλώνει συνεχώς την παρουσία και συμπαράσταση του. Σε κάθε ευκαιρία. Έτσι ενίσχυσε με ποσό 2.000 ευρώ την μουσική εκδήλωση που έγινε προ λίγων ημερών στις Κρηνίδες από τους επαγγελματίες της περιοχής. Και πολύ καλά έκανε. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μάρκος Δέμπας ήταν στη Θεσσαλονίκη τις προηγούμενες ημέρες όπου μαζί με τη ΔΕΘ έλαβε μέρος στην συνέλευση των Επιμελητηρίων της χώρας.

 

Επανέρχονται οι διαμαρτυρίες των συμπολιτών για τη συχνότητα των δρομολογίων στη γραμμή του Προφήτη Ηλία. Όπως μία ακόμη φορά αναφέρουν, κάθε μέρα τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ είναι μέχρι τις 3 το μεσημέρι. Τις δε Κυριακές δεν γίνεται κανένα δρομολόγιο. Το Αστικό θα έχει τους λόγους του. Που είναι ο ένας, μοναδικός και γνωστός. Οι λίγοι επιβάτες. Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να εξετάσει μια μικρή έστω αύξηση αφού όσοι εξυπηρετούνται δεν είναι ικανοποιημένοι. Για να μην γίνουν οι λίγοι λιγότεροι και για να υπάρχει προοπτική αύξησης της επιβατικής κίνησης, η γραμμή του Προφήτη Ηλία πρέπει να υποστηριχθεί.

 

Γράφτηκαν αρκετά κείμενα με αφορμή το θάνατο της Βασίλισσας Ελισάβετ. Πολλοί αντέδρασαν υπερβολικά. Άλλοι έκαναν συγκρίσεις, αναφορές στην ιστορία. Ο δικηγόρος Καβάλας Βασίλης Καγκαϊδης ήταν από αυτούς που έγραψαν λίγα και καλά : «Οι γονείς μας πέθαναν μέσα στα χωράφια. Δεν υπάρχει χώρος για θλίψη για βασιλείς και βασίλισσες. Πολλώ δε μάλλον όταν αυτή σε ηλικία 25 ετών αρνήθηκε παρά τις εκκλήσεις του διεθνούς στερεώματος να απονείμει χάρη στον Ευαγόρα Παλληκαρίδη. Ήταν μόλις 19 ετών …..»

 

Διαβάστε επίσης