• 26 Απριλίου 2024,

μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

Τον Δεκέμβρη του 2010 σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας (απ’ όπου η φωτογραφία του αρχείου της Πρωινής) η Ενεργειακή Αιγαίου παρουσίασε πρώτη φορά την πρόταση συγκεκριμένης αξιοποίησης του υπό εξάντληση κοιτάσματος φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα». Το Δημοτικό Συμβούλιο τότε είχε αποδεχθεί την πρόταση και την ιδέα κι είχε υποσχεθεί να στηρίξει τα σχέδια της εταιρίας. Τα οποία είχε αναπτύξει ο κ. Ρήγας που συμβολικά στη διάρκεια της συνεδρίασης είχε καθίσει δίπλα στον Βαγγέλη Παππά.

Δεν πέρασαν 10 χρόνια από τότε. Πέρασαν περίπου 10 χρόνια. Γεμάτα λόγια και σχέδια που εξέφραζαν διαχρονικά οι Πρωθυπουργοί και οι Υπουργοί όλων των κυβερνήσεων που μεσολάβησαν. Ως που επιτέλους προχθές δημοσιεύτηκε σε περίοπτη θέση αθηναϊκής εφημερίδας η πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ. Το ταμείο καλεί όποιον ενδιαφέρεται για τη «Νότια Καβάλα» να καταθέσει φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η 31η Αυγούστου.

Το 2010 για το κοίτασμα ενδιαφέρονταν μόνο η Ενεργειακή. Σήμερα, που τα δεδομένα άλλαξαν, πολλοί ακόμη. Άρα η διαδικασία φαίνεται ότι θα είναι «ντέρμπι». Όσο για τη δεκαετία που χάθηκε, υπεύθυνες είναι οι πολιτικές και οι πολιτικοί. Είναι που είχαν – όπως συχνά διαβεβαίωναν- την υπόθεση σε προτεραιότητα…

 


 

Που οφείλονταν άραγε η αυξημένη κίνηση αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης τόσο την Τρίτη το πρωί όσο και το απόγευμα; Μάλλον στο ότι η Καβάλα συνέχιζε να … γιορτάζει τη διπλή της μεγάλη γιορτή. Τούτη την φορά με τη συμμετοχή των πολιτών και όχι με την απουσία τους. Των Καβαλιωτών οδηγών ειδικότερα.

 

Δεν φθάνει που κατευθύνθηκαν όλοι μαζί στο κέντρο, βιαζόντουσαν κιόλας. Γενικώς ως γνήσιοι έλληνες τα ήθελαν όλα δικά τους. Αυτή η πλευρά της Καβάλας, του κυκλοφοριακού προβλήματος, δεν έχει διορθωθεί παρά τις κατά καιρούς φιλότιμες προσπάθειες. Δεν γίνεται άλλωστε να υπάρξουν αλλαγές προς το καλύτερο όσο η Δημοτική Αστυνομία απουσιάζει και η Τροχαία πάντα βεβαιώνει παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους!

 

Τυχαίο ή όχι, και οι δύο υπηρεσίες απουσίαζαν από το κέντρο της Καβάλας το πρωί και το απόγευμα της Τρίτης. Ως εκ τούτου το κυκλοφοριακό πρόβλημα που ανέκυψε λύθηκε με τη συνήθη διαδικασία. Της αυτορύθμισης. Η οποία αργεί αλλά στο τέλος επικρατεί…

 

Σταθερή αξία το πρόγραμμα της Κοινωφελούς Εργασίας. Θα το σχολιάζαμε θετικά αν υλοποιούνταν όταν οι Δήμοι το χρειάζονταν, αν κάθε επόμενο ήταν καλύτερο του προηγούμενου. Η Κοινωφελής Εργασία είναι μια ασπιρίνη για το οξύ πρόβλημα της ανεργίας. Εκτός των άλλων δημιουργεί όνειρα στους δικαιούχους, σύμφωνα με τα οποία μπορεί και να μην απολυθούν με την παρέλευση του 8μηνου. Με αυτό το όνειρο έζησαν πολλοί, οι οποίοι στο τέλος απολύθηκαν και δεν μονιμοποιήθηκαν. Αν και το προσπάθησαν όσο μπορούσαν.

 

Το ξενύχτησαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της Καβάλας, μάλωσαν αρκετά μεταξύ τους. Αυτό έγινε το περασμένο Φθινόπωρο επειδή δήθεν το κράτος θα ιδιωτικοποιούσε και το κεντρικό λιμάνι. Άδικα τόση φασαρία σε εκείνη τη συνεδρίαση. Όταν ήρθε η κρίσιμη ώρα, αποφασίστηκε ιδιωτικοποίηση μόνο του νέου λιμανιού…

 

Ταυτόχρονα την ιδιωτικοποίηση την απέφυγε και ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας. Ο οποίος –άγνωστο για ποιόν λόγο- διασώζεται. Πρόκειται για τοπική επιτυχία, για την οποία την απόφαση την έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ και όχι κάποιος τοπικός φορέας ή συμβούλιο. Αποφάσισαν για μας χωρίς εμάς, αυτήν την φορά σωστά. Ευχόμαστε πάντα τέτοια.

 

Η συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη του Περιφερειακού Συμβουλίου της ΑΜΘ ξεκίνησε στις 6 το απόγευμα της Τρίτης. Τέλειωσε στις 2 τα ξημερώματα της Τετάρτης. Όλα αυτά μας θυμίζουν έντονα Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας. Σημειώνουμε ότι οι περιφερειακοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης πιέζουν συνεχώς προκειμένου οι συνεδριάσεις να πάψουν να γίνονται με τηλεδιάσκεψη. Τις θέλουν δια ζώσης. Γεγονός που επίσης θυμίζει Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας.

 

Ήταν και παραμένουν περιζήτητες οι θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής (ή μικρών αλιευτικών σκαφών) στις πλωτές εξέδρες του κεντρικού λιμανιού. Η λίστα αναμονής, είπε χθες ο πρόεδρος του ΟΛΚ, αναφέρεται σε 100 αιτήσεις που θέλουν να ικανοποιηθούν! «Δεν υπάρχει μέρα να μην χτυπήσει το τηλέφωνο μου για αυτόν τον λόγο» είπε επίσης ο κ. Φιλόσογλου.

 

Υπό αυτές τις συνθήκες ο Οργανισμός συνεχίζει να σκέπτεται έργα που θα δώσουν τη δυνατότητα αύξησης των θέσεων. Άρα αύξησης και των εσόδων του. Για τους φίλους της θάλασσας στην Καβάλα (και όχι μόνο) είναι δύσκολο πράγμα να βρουν μια καλή θέση για τη βάρκα τους. Ίδια πάνω κάτω είναι η κατάσταση και στα άλλα, μικρότερα λιμάνια της περιοχής. Πάντως οι πλωτές εξέδρες στο κεντρικό είναι ο στόχος όλων των ιδιοκτητών. Δυστυχώς οι θέσεις που δημιουργήθηκαν δεν επαρκούν για να βολευτούν όλοι.

 

Χαιρόμαστε με την πρόοδο του Βασίλη Λιόγκα και την αναβάθμιση του, τη συμμετοχή του σε επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κι άλλη φορά γράψαμε ότι ως δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης κάνει αισθητή την απουσία του από Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας. Η αντιπολίτευση του Β. Λιόγκα δεν στηρίζονταν σε σκονάκια και «εξωτερική βοήθεια». Δεν ήταν προϊόν λαϊκισμού. Ήταν προϊόν μελέτης. Εξ αυτού του λόγου ότι έλεγε,  οι διοικήσεις του Δήμου το άκουγαν με προσοχή και το υπολόγιζαν στις περαιτέρω κινήσεις τους.

 

Για τον τουρισμό της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι δυσάρεστη εξέλιξη το κλείσιμο των συνόρων της Νυμφαίας. Μια έκπληξη που δεν αρέσει σε κανέναν. Ευτυχώς, άμεση ήταν η αντίδραση του ΣΕΤΕ που αμέσως μόλις πληροφορήθηκε τα νέα, αμέσως εξέδωσε διαμαρτυρία και «σκληρή» καταγγελία. Πάντα στο πλευρό μας, στο πλευρό και του οδικού τουρισμού, ο ΣΕΤΕ. (Το άλλο ανέκδοτο είναι αυτό με τον Τοτό…).

 

Από σήμερα θα αναλάβουν δράση οι ναυαγοσώστες του Δήμου Καβάλας. Χθες δεν ήταν γραφειοκρατικά έτοιμοι. Σήμερα το πρωί θα παραλάβουν τον εξοπλισμό, που είναι του Δήμου, αμέσως μετά θα σπεύσουν στις παραλίες προκειμένου να παρακολουθούν την κίνηση. Λόγω της ζέστης οι παραλίες εντός της πόλης έχουν συνεχώς πολύ κόσμο. Από το πρωί ως το βράδυ.

 

Συνεργείο της ΠΕ Καβάλας εργάστηκε χθες στο δρόμο προς το Παληό, καθαρίζοντας χόρτα και κλαδιά από την άκρη του. Προσεχώς θα ασχοληθούν με τα χόρτα της διαχωριστικής νησίδας, τα οποία μεγάλωσαν αρκετά. Η ΠΕ Καβάλας πληροφορήθηκε ότι για μέρες δεν ανάβουν τα φώτα στον κεντρικό δρόμο του Ελαιοχωρίου. Έκανε χθες διορθωτική παρέμβαση ώστε χθες βράδυ τα φώτα να επαναλειτουργήσουν.

 

Τρία την ημέρα παραμένουν τα δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου. Ο Ιούλιος δεν τα επηρέασε και κυρίως δεν τα αύξησε. Τα ίδια και στη γραμμή της Κεραμωτής. Οι εταιρίες έχουν κι αυτές παράπονα, ειδικά για τη γραμμή της Κεραμωτής, επειδή όπως ισχυρίζονται η καθημερινή κίνηση είναι πολύ μικρή. Είναι φανερό ότι κι αυτοί άλλα περίμεναν…

 

Με ανάρτηση του ο γιατρός Βασίλης Τραϊφόρος στιγματίζει την αδιαφορία των εκπροσώπων των τραπεζών στην Καβάλα, έξω από την πόρτα των οποίων «λιάζονται» οι πελάτες. Γράφει ο κ. Τραϊφόρος σχετικά: «Πέρασα εχθές τυχαία από τις τέσσερις “συστηματικές” τράπεζές (η Καβάλα είναι μικρή).Νέοι ,ηλικιωμένοι, μεσήλικες καθόταν υπομονετικά σε μια μεγάλη σειρά. Και έκανε και ζέστη μεγάλη. Οι τράπεζες…Οι τράπεζες…που μας ρούφηξαν το χρηματικό μας μεδούλι με τα δεκάδες η εκατοντάδες (;) δισεκατομμύρια που τους δώσαμε.. Και αν δεις τις διαφημίσεις τους, όλο ανθρωπιά και συγκίνηση, αυτοί οι αναλγητοι. Που για να πάρουν ένα μικρόδανειο κάποιες μικροεπιχειρήσεις του βγάζουν το λάδι και μετά τους πετάνε σαν άδειες λεμονοκουπες. Έλα όμως που έτσι είναι διαρθρωμένη η οικονομία μας! Όμως και το Ελληνικό κράτος κάτι πρέπει να κάνει….Κάτι….».

 

Διαβάστε επίσης