μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς θα συμβεί με τα έργα κατασκευής πλευρικών διοδίων στον κόμβο του νέου λιμανιού. Ασκούνται πιέσεις να μην κλείσει ο κόμβος, δίδονται εξηγήσεις και διευκρινήσεις. Υπάρχει όμως κι ένα ακόμη έργο πολύ κοντά στον ίδιο κόμβο. Της κατασκευής μετωπικών διοδίων (φωτογραφία). Διαπιστώνουμε ότι ούτε αυτό το έργο εξελίσσεται ομαλά. Καθυστερεί και καθυστερεί αρκετά. Κάποτε δουλεύουν, κάποιες μέρες οι εργάτες «εξαφανίζονται» κι οι εργασίες σταματούν. Η Εγνατία Οδός ΑΕ που έχει την ευθύνη, οφείλει να πιέσει τις τεχνικές εταιρίες με τις οποίες συνεργάζεται προκειμένου αυτές να κάνουν γρήγορα. Να τελειώσουν έγκαιρα. Οι κυκλοφοριακές αλλαγές και ρυθμίσεις υπάρχουν αλλά για συγκεκριμένο και μικρό χρονικό διάστημα. Κι όχι για μια ζωή!

 


 

Όλη η Ελλάδα συγκινήθηκε. Στεναχωρήθηκε. Ενδιαφέρθηκε να μάθει λεπτομέρειες για το πολύνεκρο τροχαίο το οποίο έγινε στην Καβάλα προχθές Παρασκευή. Πολύ περισσότεροι ενδιαφέρθηκαν οι Καβαλιώτες. Όλοι προσπάθησαν να εξηγήσουν το μοιραίο περιστατικό, να βρουν τι έφταιξε. Διαβάσαμε διάφορες εκτιμήσεις και συμπεράσματα. Φυσικά και τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην περιοχή πρέπει να βελτιωθούν. Ωστόσο ο βασικός λόγος που χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές φαίνεται να είναι ένα ακόμη ανθρώπινο λάθος. Από αυτά που γίνονται συχνά αλλά σπάνια έχουν τόσο δυσάρεστο αποτέλεσμα.

 

Κατά συνέπεια το πρώτο που πρέπει να αλλάξει, και να αλλάξει «εδώ και τώρα», είναι όλοι μας να γίνουμε καλύτεροι. Καλύτεροι οδηγοί. Να τηρούμε περισσότερο τον ΚΟΚ και να μην δίνουμε προτεραιότητα σε ότι μας βολεύει. Από εκεί και πέρα η Τροχαία Καβάλας μαζί με τη Δημοτική Αστυνομία πρέπει να έχουν καλύτερη παρουσία παντού. Ακόμη κι αν το προσωπικό δεν επαρκεί, που δεν επαρκεί, χρειάζεται ένας άλλος σχεδιασμός και μια άλλη κινητοποίηση. Καθημερινά. Ο έλληνας οδηγός πρέπει να φοβηθεί για τις συνέπειες της παράνομης ή παράτυπης πράξης του προκειμένου να την αποφύγει. Όσο νομίζει ότι ο δρόμος δεν έχει αστυνόμευση, τόσο συχνότερα θα παρανομεί.

 

Με την ευκαιρία: Συμπολίτης οδηγός μας διηγήθηκε μια μικρή αλλά σοβαρή περιπέτεια που είχε προχθές στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, στο ύψος του δάσους των Πεντακοσίων. Στην άκρη του δρόμου, ρεύμα κυκλοφορίας προς Καβάλα, συνεχίζουν να παρκάρουν (παράνομα φυσικά) επιβατικά οχήματα. Τα οποία περιορίζουν το πλάτος του δρόμου που έχει στη διάθεση του κάθε όχημα που έρχεται στο κέντρο της πόλης. Εκεί, μας είπε, κόντεψε να έχει τροχαίο. Ζήτησε να ληφθούν μέτρα ώστε αυτές οι σταθμεύσεις να πάψουν να υπάρχουν.

 

Τέλος εποχής και για την ιστοσελίδα του ΤΕΙ Καβάλας. Από την προηγούμενη εβδομάδα έπαψε να υπάρχει, αντικαταστάθηκε με τη γενική σελίδα του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας. Η ιστοσελίδα του ΤΕΙ ήταν ότι είχε απομείνει στην εποχή μετά τη συγχώνευση. Δεν ενημερώνονταν συχνά αλλά πάντως υπήρχε. Ίσως για λόγους συνήθειας, ίσως για λόγους προσαρμογής. Ως που καταργήθηκε οριστικά. Πλέον και από αυτήν την πλευρά το ΤΕΙ Καβάλας (ή ΤΕΙ ΑΜΘ όπως ήταν τελευταία το όνομα του) πέρασε στην ιστορία. Ότι έχει σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Καβάλα αναφέρεται ως ΔΙΠΑΕ Καβάλας ή ως σκέτο ΔΙΠΑΕ.

 

Από την Παρασκευή ήταν στην πόλη μας οι αρκετοί εκπρόσωποι του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας. Η παράσταση τους το Σάββατο έτυχε θερμής υποδοχής, στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων συγκεντρώθηκε πολύς κόσμος. Επέμεναν και έδωσαν και συνέντευξη τύπου (την Παρασκευή το μεσημέρι στο Παλλάδιο), στην οποία άπαντες προσήλθαν με μάσκες. Παρά το ότι η συνέντευξη τύπου δόθηκε σε εξωτερικό χώρο. Ήταν πέραν του δέοντος προσεκτικοί. Η Καβάλα –στη συνέντευξη τύπου- τους υποδέχθηκε με τον καλύτερο τρόπο αφού παρόντες ήταν Μουριάδης, Γκόνης, Μποζούδης. Η συγκεκριμένη συνέντευξη τύπου ήταν η πρώτη φέτος για εκδήλωση του φεστιβάλ των Φιλίππων.

 

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η τροπολογία (νόμος του κράτους εφόσον ψηφίστηκε ήδη στη Βουλή) για την διευκόλυνση των διαδικασιών στην έκδοση άδειας λειτουργίας στο χώρο στάθμευσης Ροδόπη. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Γρήγορα ψηφίστηκε η τροπολογία και γρήγορα υπήρξε η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Σε αυτή τη δημοσίευση διαβάζουμε ότι με άλλη παράλληλη τροπολογία λύνεται πρόβλημα χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης της Κέρκυρας.

 

Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας πρέπει να δει το πρόβλημα που ανακύπτει κάθε απόγευμα στο λιμάνι κι έστω του χρόνου το Καλοκαίρι να δημιουργήσει χώρους με σκιά. Προκειμένου το απόγευμα να περιμένουν σε αυτόν, προστατευμένοι από τον δυνατό ήλιο, οι επιβάτες των πλοίων. Οι συγκεκριμένες συνθήκες δυνατής ηλιοφάνειας αναγκάζουν τους επιβάτες να περιμένουν (όσοι περιμένουν εκτός οχημάτων) σε διάφορα σημεία της ίδιας περιοχής. Εκεί που δεν τους ενοχλεί ο ήλιος. Ο Οργανισμός κάτι θα σκεφθεί να κάνει για να προσφέρει μια πιο άνετη αναμονή. Η οποία αναμονή τις περισσότερες φορές δεν είναι σύντομη.

 

Αναμφίβολα πρόκειται για επιτυχία. Η ΕΤΑΔ μετά από 3 χρόνια, πείσθηκε και πλήρωσε αρκετά χρήματα για να υπάρχουν ναυαγοσώστες στην Καλαμίτσα. Σε δύο μάλιστα σημεία της μεγάλης παραλίας. Οι ναυαγοσώστες τελευταία φορά στην ακτή υπήρχαν το 2017. Με χρήματα του Δήμου Καβάλας. Από το 2018 έως και πέρσι ο Δήμος έπαψε να πληρώνει για τους συγκεκριμένους ναυαγοσώστες μιας και η ακτή ήταν της ΕΤΑΔ. Η ΕΤΑΔ τρία Καλοκαίρια έκανε πως δεν καταλάβαινε…

 

Φέτος στο πλαίσιο της νέας διαπραγμάτευσης με το Δήμο Καβάλας, αντιλήφθηκε τη συγκεκριμένη υποχρέωση της. Κι ως ένα πρώτο και καλό βήμα, ανέλαβε την σχετική δαπάνη. Η διαπραγμάτευση με το Δήμο Καβάλας για τα βασικά (της Καλαμίτσας) συνεχίζεται. Λόγω του ότι ήρθε ο Αύγουστους, οριστικό αποτέλεσμα θα πρέπει να περιμένουμε μάλλον τον Σεπτέμβρη. Πάντως όπως όλοι παραδέχονται, οι δύο πλευρές είναι κοντά σε συμφωνία. Για να αλλάξουν όλα αυτά, να έρθουν οι ναυαγοσώστες κτλ ρόλο σίγουρα έπαιξε το ενδιαφέρον του επικεφαλής του Υπερταμείου (καβαλιώτη στην καταγωγή) κ. Γρηγόρη Δημητριάδη. Μακάρι το ίδιο ενδιαφέρον να βοηθήσει στην εξεύρεση λύσης και για το ακίνητο του παλιού δικαστηρίου.

 

Σε καλή γενικότερη κατάσταση είναι το Εκθεσιακό Κέντρο της Νέας Καρβάλης αν και εκεί ο χρόνος σταμάτησε στην έκθεση του 2019. Έκτοτε δεν έγινε καμία εκδήλωση, φυσικά λόγω κορωνοϊού. Το Επιμελητήριο συνεχίζει να ενδιαφέρεται για το ακίνητο του και όπως μπορεί το προσέχει. Πολύ περισσότερο τώρα που ετοιμάζεται η KavalaExpo 2021. Θετικό σημείο της γενικότερης κατάστασης το ότι έγινε το απαραίτητο περιμετρικά κόψιμο των χόρτων.

 

Φαίνεται «παγωμένο» αλλά μάλλον δεν είναι. Εννοούμε το ρεπορτάζ για τον υποψήφιο δήμαρχος Καβάλας, το οποίο θα επιλέξει η ΝΔ. Η κ. Αναστασία Ιωσηφίδου φέρεται να έλαβε την απόφαση της αλλά προτιμά να την ανακοινώσει αργότερα. Ο κ. Κλειτσιώτης που κι αυτός αφήνει για αργότερα τις ανακοινώσεις του, ασχολείται πιο συγκεκριμένα με τη προετοιμασία της προσπάθειας του. Προετοιμασίες γίνονται συνεχώς και από πλευράς του κ. Βασίλη Λεμονίδη.

 

Στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου «κατακλίστηκε» από φωτογραφίες το Facebook,φωτογραφίες ταλαιπωρίας και μεγάλης αναμονής στα πλευρικά διόδια του Αγίου Ανδρέα. Η λειτουργία των διοδίων δεν είναι σωστή κι έτσι άπαντες αργούν μέχρι να περάσουν. Υπάρχουν φόβοι ότι εφόσον η καθυστέρηση οριστικοποιηθεί (αν δεν οριστικοποιήθηκε ήδη), οι οδηγοί θα αποφεύγουν τον κόμβο. Θα επιστρέφουν στην Καβάλα (ή στη Δράμα) μέσω της παραλιακής οδού Καβάλα- Νέα Πέραμος. Έτσι η κίνηση σε αυτήν θα αυξηθεί.

Διαβάστε επίσης