Dark Mode Light Mode

μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

Ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα το έργο βιοκλιματικής αναβάθμισης του κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας. Το γεγονός το μαρτυρούν 1)Η σχετική πινακίδα και 2) Η λινάτσα που μπήκε έξω από τα παράθυρα του πρώτου ορόφου. Το κτίριο που χρειάζεται πολλά περισσότερα, θα έχει μια βασική συντήρηση και περιποίηση. Από το τίποτα, καλό και το λίγο. Για το έργο που προέκυψε στα αρκετά ξαφνικά, υπήρξε πρωτοβουλία και ενδιαφέρον του Ταξίαρχου Γιάννη Καραμανλή.

 


 

Εντός των ημερών ο Αντιπεριφερειάρχης Αλέξης Πολίτης σε συνεννόηση και συνεργασία με την κεντρική διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ, θα κάνει μια νέα προσπάθεια ενίσχυσης με προσωπικό της Διεύθυνσης Μεταφορών. Αυτή η προσπάθεια σε συνδυασμό με την επιστροφή υπαλλήλων από άδεια ίσως αλλάξουν λίγο τα δεδομένα. Θα είναι κάτι προσωρινό, με άγνωστη αλλά κοντινή ημερομηνία λήξης.

 

Η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν έχει υπαλλήλους, γεγονός που την καθιστά ευάλωτη σε κάθε έκτακτο περιστατικό. Και κάπως έτσι είναι δίκαιες οι διαμαρτυρίες των πολιτών, οι οποίες δυστυχώς δεν μπορούν να έχουν κάποιο ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Οι άνθρωποι που ενοχλούνται επειδή δεν εξυπηρετούνται έχουν δίκιο αλλά η ΠΕ Καβάλας δεν έχει προσωπικό! Και δεν μπορεί να βρει.

 

Γενικά η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση δεν έχει την στήριξη που θα έπρεπε να έχει από το κράτος. Οι δε υπηρεσίες αιχμής δεν είναι ελκυστικές γιατί απλά σε αυτές υπάρχει μπόλικη εργασία. Λέγεται μάλιστα ότι κάθε απόφαση μετακίνησης υπαλλήλου στη Διεύθυνση Μεταφορών δημιουργεί ισχυρές αντιδράσεις μιας και σε αυτήν την υπηρεσία δεν θέλει πάει κανείς. Κι όταν κάποιος πάει- λέγεται- κάνει το παν για να επιστρέψει εκεί που ήταν.

 

Ζούμε στην Ελλάδα, να μην το ξεχνούμε. Πολλές φορές η ίδια η ζωή παρουσιάζει τα επιπλέον δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων, ένα από τα οποία είναι η χαλαρότητα και ένας μέσος ρυθμός εργασίας χωρίς καμία πίεση. Χωρίς κανένα εργασιακό άγχος. Αυτές οι προϋποθέσεις δεν υπάρχουν παντού. Η δε κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων (τόσο η τρέχουσα όσο και η προηγούμενη) απέδειξαν ότι ένας μέσος δημόσιος υπάλληλος πάντα επιδιώκει και τελικά βρίσκει όχι απλά το καλό. Αλλά το καλύτερο για αυτόν. Ένα γραφείο με ωραία θέα και εργασία συνηθισμένη. Λίγη και καλή.

 

Δεν είναι όλοι ίδιοι. Πολλές φορές σημειώσαμε ότι υπάρχουν πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι που εργάζονται σκληρά, «περικυκλωμένοι» από το κοινό. Το οποίο συχνά «κρέμεται» πάνω από το κεφάλι τους. Όπως λοιπόν υπάρχουν οι καλοί, έτσι υπάρχουν και οι κακοί δημόσιοι υπάλληλοι. Ένας από αυτούς, για να φέρουμε κι ένα τοπικό παράδειγμα, αποχώρησε την Παρασκευή το μεσημέρι από την υπηρεσία του. Μία ακόμη φορά πριν τη λήξη του ωραρίου. Και καθώς επέστρεφε πρόωρα στην οικία του, είχε την κατάλληλη δικαιολογία στο… τσεπάκι! Γιατί απλά στο δημόσιο και εφόσον το θέλεις, μπορείς να κάνει ότι θέλεις. Και να εργάζεσαι όσο θέλεις.

 

Στη Διεύθυνση Μεταφορών έμειναν λίγοι εργαζόμενοι. Οι πιο πολλές αποχωρήσεις υπήρξαν λόγω συνταξιοδότησης. Χωρίς αναπλήρωση. Αυτοί οι λίγοι γίνονται λιγότεροι σε κάθε ευκαιρία. Ένα ατύχημα. Μια ασθένεια κτλ. Τότε η υπηρεσία «κατεβάζει ρολά» κι ο πολίτης περιμένει. Το άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του δημόσιου ΚΤΕΟ (περιοχή Κοκκινοχώματος) που εντός του επόμενου διαστήματος θα κλείσει. Γιατί; Γιατί το ελάχιστον προσωπικό σήμερα, δεν θα υπάρχει ούτε αυτό!

 

Κάτι ακόμη. Τα προβλήματα στη Διεύθυνση Μεταφορών της ΠΕ Καβάλας δεν απασχολούν όπως φαίνεται το σύλλογο υπαλλήλων ΠΕ Καβάλας. Για το θέμα ή μάλλον για τα θέματα της υπηρεσίας δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση του. Λες και τα προβλήματα στον πρώτο όροφο του Διοικητηρίου είναι κάτι φυσιολογικό. Κάτι συνηθισμένο. Μπορεί. Στο τέλος μπορεί και να φταίνε όσοι ενοχλούνται, όσοι ζητούν το αυτονόητο κι οι καημένοι, δεν έχουν ακόμη συμβιβαστεί.

 

Με ένα συνηθισμένο σύντομο δελτίο τύπου την Παρασκευή το μεσημέρι, η Αναπτυξιακή Καβάλας ΑΕ ανακοίνωσε την ανασυγκρότηση του διοικητικού της συμβουλίου. Βασικότερη αλλαγή, η αλλαγή του προέδρου. Στη θέση του Δημάρχου Παγγαίου, ο Δήμαρχος της Θάσου. Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρχε συμφωνία που τηρήθηκε αφού για τη θέση είχε εξ αρχής δείξει ενδιαφέρον ο κ. Κυριακίδης. Στα μισά της θητείας έγινε η αλλαγή. Απόδειξη ότι τις πιο πολλές φορές οι συμφωνίες μεταξύ των αιρετών υλοποιούνται.

 

Αν κοιτάξουμε στο παρελθόν τότε θα βρούμε μία ακόμη είδηση. Μετά από πολλά χρόνια ο πρόεδρος της ΑΝΚΑ δεν προέχεται από το Παγγαίο. Πριν τον Φίλιππα Αναστασιάδη που ήταν πρόεδρος τα έτη 2014-2022, πρόεδρος ήταν ο τότε δήμαρχος Παγγαίου Βασίλης Ξουλόγης. Και πριν τον Βασίλη Ξουλόγη ο αείμνηστος Αχιλλέας Καραγκιοζόπουλος. Επίσης από το Παγγαίο. Η εκλογή Κυριακίδη στη θέση του προέδρου της ΑΝΚΑ μας πάει πολλά χρόνια πίσω. Τότε που πρόεδροι ήταν οι τότε Δήμαρχοι Φιλίππων κ. Κωταϊδης και Χρυσούπολης κ. Γκουλφάς.

 

Την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε συζήτηση στην Καβάλα για το περιεχόμενο του νέου αναπτυξιακού νόμου. Η συζήτηση αυτή έγινε ξαφνικά καυγάς μιας και ο Μάρκος Δέμπας δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του. Κι ο καυγάς που δεν αποκλείεται να συνεχιστεί κι αυτήν την εβδομάδα, έχει και τα χαρακτηριστικά μιας ενδιαφέρουσας υπενθύμισης. Πριν τις επόμενες βουλευτικές και τοπικές εκλογές (μάλλον) θα γίνουν οι εκλογές στο Επιμελητήριο. Το πότε θα γίνουν το αποφασίζει η Κυβέρνηση. Ήταν να γίνουν τον Δεκέμβρη του 2021 αλλά μετατέθηκαν για τον Δεκέμβρη του 2022. Χωρίς κι αυτό να είναι οριστικό.

 

Ο Δήμος Καβάλας μαζί με την Τροχαία έκαναν το ελάχιστο. Τοποθέτησαν κώνους στην άκρη του δρόμου προκειμένου να μην υπάρχουν παράνομες σταθμεύσεις. Όλα αυτά στην οδό Σαππαίων, κοντά στον Τίμιο Σταυρό. Η προσπάθεια απέτυχε κι αυτό φάνηκε αμέσως. Όσοι παρκάρουν παράνομα το κάνουν δίχως να ενοχλούνται από τους κώνους. Παρκάρουν δίπλα τους. Άρα ακόμη πιο «μέσα» ως προς το δρόμο. Ξέχωρα του ότι ήδη κάποιοι κώνοι εξαφανίστηκαν. Τους πήραν για… ενθύμιο (στο σπίτι τους, στη γειτονιά τους, στο κτήμα τους κτλ) όσοι του είχαν ανάγκη. Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι οι κώνοι που χρησιμοποιήθηκαν είναι του Δήμου Καβάλας.

 

Σε αντίθεση με το νέο δρόμο Δράμα- Καβάλα για χάρη του οποίου δεν θα κοπούν πεύκα, για να συνεχιστεί η Περιμετρική θα κοπούν. Και θα κοπούν στην περιοχή πίσω από το Σανατόριο και προς το Περιγιάλι. Οι μελέτες είναι υπό εκπόνηση αλλά το έργο αργεί. Αφού τελειώσουν οι μελέτες θα πρέπει να βρεθούν χρήματα για το έργο που θα προβλέπουν. Τα χρήματα θα είναι πάρα πολλά μιας και το έργο είναι μεγάλο. Η Καβάλα περιμένει την περιβόητη ολοκλήρωση της Περιμετρικής τουλάχιστον 20 χρόνια κι όπως όλα δείχνουν μια 10αρία ακόμη τα έχουμε σίγουρα. Αυτή η καθυστέρηση θα είχε αποφευχθεί αν στην κατάλληλη στιγμή γίνονταν αυτό που έγινε στο τέλος. Μια άτυπη συμφωνία μεταξύ των τοπικών παραγόντων για τη διαδρομή που θα ακολουθήσει ο συγκεκριμένος δρόμος έως ότου φθάσει στην περιοχή του Αγίου Τρύφωνα.

 

 

Προηγούμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Επόμενο άρθρο

Λίγη ακόμα υπομονή ... η ουρά έμεινε !