Νίκος Παναγιωτόπουλος: «Να ιδρυθεί Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων στη Διεύθυνση Καβάλας»

 Νίκος Παναγιωτόπουλος: «Να ιδρυθεί Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων στη Διεύθυνση Καβάλας»

Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή κι απευθύνει στον αρμόδιο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος υιοθετεί και στηρίζει το δίκαιο αίτημα ίδρυσης Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων.

Που θα υπάγεται στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας. Με το επιπλέον προσωπικό που θα έχει, θα βοηθήσει ώστε το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας να επικεντρωθεί και σε άλλα ζητήματα αρμοδιότητας του. Ειδικά σε κυκλοφοριακά θέματα εντός της πόλης.

Η ερώτηση

Προς: Τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Ιωάννη Οικονόμου. Θέμα: Ίδρυση Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στην Διεύθυνση Αστυνομίας

Καβάλας.

Στην περιοχή εδαφικής δικαιοδοσίας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας υφίσταται τμήμα της Εγνατίας Οδού, μήκους 73,4 χιλιομέτρων (από Χ/Θ 432,500 – ανισόπεδο κόμβο Γαληψού – έως τη Χ/Θ 496,900 – ανισόπεδο κόμβο Χρυσούπολης) για την τροχονομική αστυνόμευση του οποίου έχει καθοριστεί ως αρμόδια Υπηρεσία το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας με σχετική απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας. Ωστόσο η ιδιαίτερα μεγάλη

τοπική αρμοδιότητα του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας, εκτός από τα παραπάνω χιλιόμετρα επί της Εγνατίας Οδού, επεκτείνεται και σε 184,1 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, εκ των οποίων τα 162 χιλιόμετρα εθνικού οδικού δικτύου, καθώς και των δημοτικών οδών της πόλης της Καβάλας και των κοινοτικών οδών του Παληού, της Νέας Καρβάλης, του Χαλκερού, της Λεύκης καθώς και όλων των αγροτικών και δασικών οδών της πόλης της Καβάλας.

Το παραπάνω τμήμα της Εγνατίας Οδού, διέρχεται σε μεγάλο τμήμα της από τον ορεινό όγκο της περιοχής μας, όπου λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων (καταιγίδες, χιονοπτώσεις, χαλαζοπτώσεις, θύελλες κ.α.) που εκδηλώνονται όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια, παρατηρούνται πολλά προβλήματα.

Επίσης υπάρχουν τρεις (3) χαραδρογέφυρες στις οποίες, λόγω της διαμόρφωσης τους, παρατηρούνται έντονοι πλευρικοί άνεμοι αλλά και παγετός επί του οδοστρώματος κατά τους χειμερινούς μήνες.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό επικίνδυνων στροφών καθιστούν επιτακτική την ανάγκη της άμεσης λήψης απαραίτητων μέτρων προστασίας των χρηστών της οδού (μετάβαση περιπολικών σε επικίνδυνα σημεία, τοποθέτηση σχετικής σήμανσης, μετάβαση δυνάμεων για παροχή βοήθειας ή διενέργεια προανάκρισης).

Επίσης, λόγω της ύπαρξης διαχωριστικής νησίδας, δεν είναι ευχερής η μετάβαση των περιπολικών οχημάτων από τη μια λωρίδα κατεύθυνσης στην αντίθετη, καθώς αυτό θα πρέπει να γίνει από τον πλησιέστερο κόμβο, ο οποίος μπορεί να απέχει αρκετά χιλιόμετρα με αποτέλεσμα την καθυστέρηση ανταπόκρισης στα διάφορα περιστατικά.

Αυτό σημαίνει πως για την πληρέστερη τροχαία αστυνόμευση του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού είναι αναγκαία η κίνηση περιπολικών ταυτόχρονα τόσο στη μια κατεύθυνση όσο και στην αντίθετη, κάτι το οποίο με τις υφιστάμενες δυνατότητες του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας είναι αδύνατο.

Υπογραμμίζεται πως ο Νομός Καβάλας αποτελεί, κατά τους θερινούς μήνες, τουριστικό θέρετρο και πόλο έλξης ιδιαίτερα μεγάλου αριθμού τουριστών, τόσο ημεδαπών όσο και αλλοδαπών, κυρίως από τις βαλκανικές χώρες, που κατακλύζουν, μετακινούμενοι οδικώς στο εθνικό δίκτυο και στην Εγνατία Οδό, τις παράκτιες περιοχές του Νομού αλλά και του νησιού της Θάσου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπερπολλαπλασιάζονται, τόσο ο πληθυσμός του νομού όσο και τα κινούμενα οχήματα και κατά συνέπεια οι ανάγκες τροχαίας αστυνόμευσης στο οδικό δίκτυο. Παράλληλα τονίζεται ο μεγάλος αριθμός εκδηλώσεων αθλητικού, πολιτιστικού κ.α. ενδιαφέροντος και των συγκεντρώσεων-πορειών-διαμαρτυριών που πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ιδιαίτερα εντός της πόλης της Καβάλας, κατά τις οποίες το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας καλείται να λάβει σημαντικά μέτρα τροχαίας, απασχολώντας μεγάλο αριθμό αστυνομικών της εν λόγω Υπηρεσίας.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η έξαρση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης, για το οποίο η Εγνατία Οδός αποτελεί τη βασική δίοδο προώθησης (διακίνησης) μεταναστών στην ενδοχώρα και τα συμβάντα με συλλήψεις διακινητών – παράνομων μεταναστών αλλά και σοβαρών – θανατηφόρων τροχαίων είναι συχνά, καθιστώντας επιτακτική την αυξημένη παρουσία εποχούμενων περιπολιών τροχαίας αστυνόμευσης στην Εγνατία Οδό.

Δεν θα πρέπει να διαφεύγει επίσης πως επί της Εγνατίας Οδού, εντός της περιοχής τοπικής αρμοδιότητας του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας, λειτουργούν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στη Μουσθένη και στα Άσπρα Χώματα Καβάλας.

Τέλος, υπενθυμίζεται πως η Εγνατία Οδός χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τις διεθνείς μεταφορές από και προς την Τουρκία καθώς και τις άλλες βαλκανικές χώρες. Ο έλεγχος των εν λόγω μεταφορών πρέπει να πραγματοποιείται από εξειδικευμένα τροχονομικά συνεργεία και με ειδικό εξοπλισμό που με τις παρούσες συνθήκες δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στον απαιτούμενο βαθμό.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και συνυπολογίζοντας αφενός την πραγματική παρούσα δύναμη του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας και αφετέρου την ανάγκη ουσιαστικής – αδιάλειπτης τροχαίας αστυνόμευσης επί της Εγνατίας Οδού, όπως αρμόζει σε ένα κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα σε μια οδό που εξυπηρετεί εκατομμύρια πολίτες.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός Υπάρχει σχεδιασμός για την ίδρυση Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στην περιοχή αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας, η οποία θα αναλάβει την τροχαία αστυνόμευση των 73,4 χιλιομέτρων της Εγνατίας Οδού;

Διαβάστε επίσης