Ο Χαράλαμπος Χρυσανίδης διαφωνεί με το περιεχόμενο της κυκλοφοριακής μελέτης για το δρόμο του Παληού

 Ο Χαράλαμπος Χρυσανίδης διαφωνεί με το περιεχόμενο της κυκλοφοριακής μελέτης για το δρόμο του Παληού

Δύο θέματα απασχόλησαν τη συνέντευξη του Χαράλαμπου Χρυσανίδη στο ραδιόφωνο της Πρωινής την περασμένη Παρασκευή το πρωί.

Η προεκλογική εκδήλωση της ΝΔ και η ομιλία Κυριάκου Μητσοτάκη (γεγονός της περασμένης Πέμπτης) και η παρουσίαση της μελέτης των κυκλοφοριακών μέτρων στον κεντρικό δρόμο του Παληού. Ο υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας διαφωνεί με το περιεχόμενο της μελέτης.

Εξηγεί το λόγο. Προτείνει να διαχωριστούν τα ρεύματα κυκλοφορίας. Να μπαίνεις στο Παληό από έναν περιμετρικό του οικισμού δρόμο (που όπως σημειώνει μπορεί εύκολα να κατασκευαστεί) και να βγαίνεις από τον υφιστάμενο. Μαζί με κάθετους μονόδρομους που θα συνδέουν τους δύο βασικούς άξονες.

Η συνέντευξη

Ερ: Ήσασταν από αυτούς που παρακολούθησαν από κοντά την ομιλία του Πρωθυπουργού την περασμένη Πέμπτη στην Καβάλα. Αν και ανεξάρτητος υποψήφιος δήμαρχος, προέρχεστε από την παράταξη της Ν.Δ. Αυτό είναι γνωστό.

Απ: Πιστεύω σε φιλελεύθερες ιδέες. Στην ελεύθερη οικονομία η οποία σήμερα εκφράζεται κατά κύριο λόγο από τη Ν.Δ. Σε πολύ μεγάλο βαθμό και από το ΠΑΣΟΚ. Ήθελα να ακούσω τον πρωθυπουργό.

Ερ: Πως είδατε το κλίμα, τις διαθέσεις του κόσμου. Τις αποδοκιμασίες και κυρίως την προσέλευση;

Απ: Καταρχήν θεωρώ ότι έγινε ένα λάθος στο προγραμματισμό των εκδηλώσεων.  Όταν λες ότι στις 10 το πρωί θα είσαι στη Ελευθερούπολη, στις 11 Καβάλα και στις 12 Χρυσούπολη είναι ανεφάρμοστο. Είδα αρκετούς να φεύγουν από την εκδήλωση της Καβάλας γιατί η ομιλία άργησε πάρα πολύ. Δεν μπορείς να πας στην Ελευθερούπολη, να μιλήσεις, να δεις τον κόσμο και να είσαι στις 11 στην Καβάλα. Ούτε με αεροπλάνο δε γίνεται αυτό! Θα πρέπει να είναι λίγο πιο προσγειωμένοι στα προγράμματα. Μπορεί να είναι ο χρόνος λίγο ασφυκτικός για τον πρωθυπουργό αλλά από τη στιγμή που στην πράξη θα είναι τελείως διαφορετικός ας το προγραμματίσουν από τώρα. Γιατί και ο κόσμος δεν μπορεί να περιμένει πολλές ώρες. Έχει τις δικές του δουλειές, έχει τις δικές του προτεραιότητες. Δεν ήταν για Καβάλα η προσέλευση που ενδεχομένως θα περίμεναν κάποιοι. Αλλά κι η μέρα ήταν εργάσιμη. Δεν μπορεί ο καθένας να φύγει από τη δουλειά του. Οι απολυμένοι  των Λιπασμάτων και των Πετρελαίων είχαν και αυτοί τις δικές τους απόψεις και τις εκφράσανε έτσι όπως τις εκφράσανε. Καλά έκαναν στην αρχή, άκουσα αυτά που είπανε. Από εκεί και πέρα όταν διαμαρτύρεσαι με αυτόν τον τρόπο ή αποδοκιμάζεις μια ομιλία, δεν νομίζω να ήταν καλό. Να ήταν σωστό. Να πάμε δηλαδή αύριο στην πλατεία που βρίσκονται αυτοί και να αρχίζουμε να διαμαρτυρόμαστε για αυτά που εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι σωστά.

Ερ: Στην επικαιρότητα και τα κυκλοφοριακά μέτρα που περιλαμβάνει η μελέτη για τον κεντρικό δρόμο του Παληού.

Απ: Το κυκλοφοριακό είναι ένα τεράστιο ζήτημα. Νομίζω ότι ίσως θα έπρεπε να γίνει μια ανοιχτή συζήτηση και να παρθούνε συλλογικά μέτρα γιατί και η Καβάλα (η πόλη) ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό. Έχει ανάγκη από θέσεις στάθμευσης και όλα αυτά. Είδα τη μελέτη του Παληού και θεωρώ ότι είναι τελείως σε λάθος βάση. Θεωρώ ότι είναι σε λάθος βάση με τα δεδομένα που χρησιμοποιεί. Δηλαδή τρεις μικρούς κυκλοφοριακούς κόμβους στα σημεία που έχει επιλέξει. Έχει «σαμαράκια» στις διαβάσεις των πεζών, υπερυψωμένα περίπου 10 εκατοστά. Στενεύει το δρόμο για να κάνει πεζοδρόμια. Σωστό αυτό και τα φαρδιά πεζοδρόμια. Στη μισή διαδρομή του Παληού δεν υπάρχουν πεζοδρόμια ή δεν είναι προσβάσιμα. Γιατί αλλού υπάρχουν δένδρα ή αλλού υπάρχουν φωτιστικά κτλ. Μια γυναίκα με ένα καροτσάκι ή ένα ζευγάρι δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο δρόμος και μετά τα έργα της μελέτης εξακολουθεί να είναι διπλής κυκλοφορίας. Στενεύοντας το δρόμο τα αυτοκίνητα θα έρθουνε πιο κοντά και θα είναι πολύ πιο πιθανή η σύγκρουση. Το δεύτερο, το τραγικό για μένα, είναι ότι βάζει όριο ταχύτητας -για να μπορεί να του βγει η μελέτη- τα 30 χιλιόμετρα. Σκεφτείτε τώρα το καλοκαίρι την ουρά που θα δημιουργείται πηγαίνοντας όλοι για Πέραμο, Ηρακλείτσα, παραλίες, στις δυτικές ακτές. Με 30 χιλιόμετρα καταλαβαίνετε ότι θα υπάρχει ένα «τρένο» από αυτοκίνητα από την μια άκρη του Παληού στην άλλη. Κανείς δεν θα τηρήσει το όριο αυτό. Τώρα είναι 50-60 χιλιόμετρα στις κατοικημένες περιοχές και συνέχεια γίνονται ατυχήματα γιατί οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι μεγάλες.

Διαβάστε επίσης