• 7 Μαΐου 2024,

Ο Δήμος Καβάλας θέλει να ενημερώνει τους πολίτες με SMS – Ο αντιδήμαρχος Γιώργος Μιχαηλίδης εξηγεί τι προετοιμάζεται και για ποιον λόγο

 Ο Δήμος Καβάλας θέλει να ενημερώνει τους πολίτες με SMS – Ο αντιδήμαρχος Γιώργος Μιχαηλίδης εξηγεί τι προετοιμάζεται και για ποιον λόγο

Κάτι σαν το 112. Ένα σύστημα αποστολής μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα των Καβαλιωτών όταν υπάρχει λόγος και αυτός έχει σχέση με τα καιρικά φαινόμενα.

Αυτό θέλει να κάνει ο Δήμος Καβάλας. Μετά την πρώτη ανακοίνωση τις προηγούμενες ημέρες, ο κ. Γιώργος Μιχαηλίδης εξηγεί τι ακριβώς επιδιώκεται.

Η συνέντευξη

Ερ: Τι ακριβώς είναι αυτό που προετοιμάζει ο Δήμος;

Απ: Επειδή αναμένουμε ακραία καιρικά φαινόμενα θα θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα μηχανισμό έτσι ώστε να μπορούμε να ειδοποιούμε μαζικά και έγκαιρα τους πολίτες όταν υπάρχει κάποια έκτακτη ανάγκη. Να τους ενημερώνει η υπηρεσία πολιτικής προστασίας του Δήμου, στέλνοντας ένα μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο. Για αυτό δημιουργήσαμε μια φόρμα όπου κάποιος μπορεί να συμπληρώσει ορισμένα στοιχεία και με αυτό τον τρόπο να του στέλνουμε το μήνυμα που επιθυμούμε και θα έλεγα στοχευμένα αφού ζητάμε και κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με το που διαμένει ώστε να μην λαμβάνει μηνύματα που δεν τον αφορούν. Μπορεί κάποιος να μπει να συμπληρώσει τα στοιχεία του σε αυτή τη φόρμα και στην ανακοίνωση υπάρχει ο σύνδεσμος. Στη σελίδα του Δήμου στο facebook μπορεί κάποιος  να δει το σύνδεσμο που υπάρχει στο τέλος της ανάρτησης και να δηλώσει πολύ σύντομα το τι ακριβώς ζητά η φόρμα.

Ερ: Υπάρχει πάλι πολύ γραφειοκρατία, από την άλλη όμως είναι κάτι πολύ καλό.

Απ: Τα στοιχεία δεν τα διαχειρίζεται η διοίκηση, τα διαχειρίζεται ο Δήμος ως οργανισμός και η υπηρεσία. Σύμφωνα με το γενικό κανονισμό διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων τον οποίο ακολουθεί. Δυστυχώς ή ευτυχώς είναι πλέον απαραίτητο να υπάρχει κάθε φορά που συλλέγουμε προσωπικά δεδομένα, να υπάρχει αυτή η  δήλωση συναίνεσης. Σίγουρα δεν είναι αυτό που εμείς ονειρευόμασταν, αν θέλετε όσον αφορά την πολιτική προστασία. Θα θυμάστε στις προτάσεις που είχαν γίνει για τα ψηφιακά, το μεγαλύτερο κομμάτι αφορούσε την πολιτική προστασία και η πρόταση αυτή είχε γίνει δεκτή με ενθουσιασμό ακόμη και από την αντιπολίτευση αλλά και την επιτροπή πολιτικής προστασίας. Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα δεν υπάρχει οποιοδήποτε νεότερο για την πρόταση των ψηφιακών, οπότε πρέπει να βρούμε έναν άλλο τρόπο για να μπορούμε αποτελεσματικά να ενημερώνουμε τους δημότες.

Ερ: Είναι καλή ιδέα αλλά πόσο γρήγορα μπορεί να φτάσει σε φάση υλοποίησης;

Απ: Το κομμάτι το οποίο ανακοινώσαμε είναι άμεσο. Έχει τελειώσει. Θα κάνουμε μια συνεργασία με μια εταιρεία που αποστέλλει μαζικά μηνύματα οπότε αυτομάτως η φάση αυτή έχει τελειώσει και είμαστε έτοιμοι, όταν θελήσουμε οποιαδήποτε στιγμή να στείλουμε ένα μήνυμα σε μια ομάδα ανθρώπων. Αυτή τη στιγμή μπορούμε να το ενεργοποιήσουμε. Ο υπεύθυνος πολιτικής προστασίας στέλνει το μήνυμα που θέλει στην εταιρεία και η εταιρεία το στέλνει σε όλους αυτούς που έχουν συμπληρώσει τη φόρμα. Μπορούμε να στείλουμε και σήμερα μήνυμα.

Ερ: Πέρασαν 24 ώρες, υπάρχουν άνθρωποι που έδωσαν τα στοιχεία τους και θα πάρουνε το μήνυμα;

Απ: Υπάρχει ήδη ανταπόκριση. Δεν μπορώ να σας πω ακριβώς τον αριθμό αλλά υπάρχει ήδη ανταπόκριση από τον κόσμο. Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια όλοι έχουν πειστεί σχετικά με τη σημασία να έχουν μια έγκαιρη ενημέρωση όσον αφορά τα φαινόμενα πολιτικής προστασίας. Όχι μόνο τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ερ: Το ίδιο δεν κάνει το 112; Γιατί πρέπει να πληρώσει ο Δήμος για αυτό;

Απ: Μακάρι να μας έδινε πρόσβαση το Υπουργείο σε αυτή την υπηρεσία. Το 112 έχει πολύ καλύτερη τεχνολογία. Εννοώ ότι το 112 εντοπίζει την ακριβή θέση, όταν είσαι στην επίμαχη περιοχή. Η τεχνολογία τουλάχιστον αυτή που προσπαθούμε να εφαρμόσουμε, δηλώνει κάποιος που διαμένει αλλά προφανώς δε γνωρίζεις το που βρίσκεται τη στιγμή που συνέβη το φαινόμενο. Μακάρι να μας έδινε το Υπουργείο πρόσβαση. Βέβαια δε σας κρύβω πως το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατευθύνεται προς τέτοιες λύσεις. Τι εννοώ; Αν δείτε τις τελευταίες ανακοινώσεις προγραμμάτων που έκανε το ίδιο το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, διακρίνω μια στροφή στη στόχευση και νομίζω ότι το Υπουργείο προσπαθεί να δημιουργήσει κεντρικές υπηρεσίες δηλαδή αντί να δίνει στους Δήμους τη δυνατότητα να επιλέγουν μια λύση στην οποία θα κατευθυνθούμε, προσπαθεί ο κ. Πιερρακάκης ο πολύ επιτυχημένος Υπουργός, να δημιουργήσει αυτό που ονομάζεται ένα market place, έτοιμες λύσεις που ξέρει ότι δουλεύουν καλά και να καλέσει τους Δήμους να διαλέξουνε ποιες από αυτές θέλουν να εφαρμόσουν. Προσπαθεί κεντρικά να δημιουργήσει μια λύση για την πολιτική προστασία στους Δήμους. Είναι μια πολύ έξυπνη λύση. Ένα παράδειγμα αυτό που συμβαίνει στις τηλεδιασκέψεις. Δημιούργησε μια υπηρεσία τηλεδιασκέψεων και την έδωσε σε όλους τους Δήμους. Πιστεύω ότι εκεί προσπαθεί να κατευθυνθεί και πιστεύω ότι είναι σωστή η ιδέα. Παρόλα αυτά βλέπουμε ότι έχουν παγώσει όλα τα προγράμματα που αφορούν τα ψηφιακά. Δεν έχει υπάρξει κανένα νεότερο.

Ερ: Υπάρχει κανένα νέο για την ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση; Προχωράει το πρόγραμμα;

Απ: Επειδή είχαμε ετοιμαστεί ως διεύθυνση να κάνουμε ένα διαγωνισμό σχετικά για την ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση αλλά η περίοδος συνέπεσε με το γεγονός ότι το Υπουργείο αντιμετώπισε άλλες δυσκολίες και δεν μπόρεσε να βγάλει αυτό το διαγωνισμό, αποφασίσαμε να κάνουμε το εξής. Το έργο του «Open Mall» του Επιμελητηρίου και του Δήμου στον Άγιο Νικόλαο είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί, εκεί προβλέπεται ένας μεγάλος διαγωνισμός όσον αφορά τα ψηφιακά. Ένας μεγάλος διαγωνισμός περίπου στις 300.000 ευρώ. Αν δεν κάνω λάθος ένας διεθνής διαγωνισμός. Εκεί πέρα λοιπόν προβλεπόταν ένα σύστημα στάθμευσης και ένα σύστημα διαχείρισης που δε διαφέρει σε τίποτα από το σύστημα ηλεκτρονικής στάθμευσης που επιχειρούσαμε να προμηθευτούμε. Επειδή αργήσαμε πάρα πολύ, βλέπουμε ότι είναι πολύ προτιμότερο να προμηθευτούμε το σύστημα αυτό μέσα από το «Open Mall» και στη συνέχεια να το επεκτείνουμε σε όλο το Δήμο. Να το τεστάρουμε λοιπόν εύκολα στην περιοχή του Αγίου Νικολάου και εφόσον δούμε ότι είναι αποτελεσματικό να το επεκτείνουμε σε όλο το Δήμο, χωρίς να πληρώσει ο Δήμος για το λογισμικό αυτό.

Διαβάστε επίσης