Dark Mode Light Mode

Ο Γιάννης Προμούσας απαντά στην κριτική, αναφέρεται σε «…εμμονικές ερωτήσεις για τυπολατρικά θέματα»

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας την περασμένη Πέμπτη, πριν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ο Αντιδήμαρχος Γιάννης Προμούσας δέχθηκε μία ακόμη φορά τις περισσότερες ερωτήσεις.

Περί όλων των αλλαγών στις οικονομικές υπηρεσίες μα κυρίως στην προμήθεια ενός νέου λογισμικού που αντικαθιστά ένα προηγούμενο. Ουσιαστικά επί της συνεργασίας με μια νέα εταιρία, στη θέση της προηγούμενης. Μιλώντας στην Πρωινή ο κ. Αντιδήμαρχος επιμένει ότι όλα έγιναν νόμιμα. Παρατηρεί επίσης ότι κάποιοι συγκεκριμένοι δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης επιμένουν να θέτουν τις ίδιες και τις ίδιες ερωτήσεις επί διαδικαστικών θεμάτων.

Η συνέντευξη Προμούσα

Ερ: Ήσασταν ο πρωταγωνιστής της συνεδρίασης…

Απ: Αν εξαιρέσουμε τα δύο πρώτα θέματα που είχαν να κάνουν με την αναγόρευση σε επίτιμους δημότες Καβάλας του πρώην Δημάρχου Νυρεμβέργης και του Αρχιμανδρίτη Απόστολου Καβαλιώτη, τότε όλα τα υπόλοιπα της συνεδρίασης θα μπορούσαμε να τα χωρίσουμε σε δύο μέρη. Το ένα ήταν τα τακτικά θέματα. Ξεχώρισαν θέματα της τεχνικής υπηρεσίας. Στα εκτός ημερησίας μία ακόμη φορά μίλησαν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι επί του ζητήματος με τα ψηφιακά. Ας το πούμε μίλησαν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι για την προμήθεια λογισμικών. Από όλα τα ερωτήματα θα ξεχωρίσω της κ. Τσανάκα και του κ. Καλανταρίδη που θεωρώ ότι είχαν χροιά καθαρά ενημέρωσης. Είχαν μια βάση και δόθηκαν οι απαντήσεις που έπρεπε. Από εκεί και πέρα υπήρχαν ερωτήσεις άλλων συμβούλων που με έναν εμμονικό τρόπο συνεχίζουν και κάνουν ερωτήσεις (για το θέμα) οι οποίες έχουν να κάνουν με το πότε πήρε πρωτόκολλο. Πότε έγινε η σύμβαση. Τυπολατρικά θέματα. Τα οποία γεννούν ερωτήματα γιατί γίνονται συνδυαστικά με ίδια θέματα που βάζει κι ένα συγκεκριμένο ραδιόφωνο. Από έναν εντός εισαγωγικών να μου επιτρέψετε να πω συνάδελφο σας, εντός εισαγωγικών δημοσιογράφο. Και μάλιστα μπορούν να γίνουν και προβλέψιμοι. Ότι ακούμε στο ραδιόφωνο, την άλλη μέρα το ακούμε στο δημοτικό συμβούλιο. Στη συνεδρίαση.

Ερ: Αυτό είναι καλό για σας. Πάτε (στις συνεδριάσεις) προετοιμασμένος…

Απ: Καμία αντίρρηση. Πάντα είμαστε προετοιμασμένοι και πάντα είμαι έτοιμος να απαντήσω σε κάθε ερώτηση. Γεννιέται ένα ερώτημα: Είναι συντονισμένο αυτό το πράγμα; Είναι κάποιος που τους καθοδηγεί; Ρωτώ. Και τους βάζει αυτά τα θέματα. Γιατί αυτά τα θέματα δεν είναι συνηθισμένο να ρωτιούνται από έναν δημοτικό σύμβουλο και μάλιστα εν είδη εισαγγελέως. Το λέω αυτό γιατί δεν έχουν πάει ποτέ στην ουσία του θέματος. Ποτέ δεν έχω ερωτηθεί γιατί γίνονται αυτές οι αλλαγές. Ποια είναι η σκοπιμότητα. Ποια είναι τα οφέλη που θα αποκομίσει ο Δήμος. Τι εργασίες θα γίνουν. Πρώτη φορά τέθηκε από την κ. Ιωσηφίδου ένα τέτοιο ερώτημα.

Ερ: Ένας απλός πολίτης θα ρωτήσει: Είναι νόμιμα όσα γίνονται;

Απ: Φυσικά και είναι νόμιμα. Μάλιστα πρόσφατα υπήρξε και η έγκριση από την Αποκεντρωμένη για την όλη διαδικασία. Έχουμε όλες τις εγκρίσεις και από το νομικό μας σύμβουλο και από το τμήμα προγραμματισμού. Και φυσικά υπάρχουν όλες οι άδειες προσωπικών δεδομένων. Αλίμονο αν κάναμε κάτι που θα ήταν παράνομο. Παράνομο και προβληματικό ήταν όλο αυτό που συνέβαινε ως τώρα. Με ποια έννοια; Σύμφωνα με την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου του 2017, που υπήρχε σαφής αναφορά μέσα για τα προβλήματα που είχαμε στα ψηφιακά και στη διαδικασία. Αυτά προσπαθούμε να λύσουμε. Προβληματικά ήταν όσα αντιμετώπισα και όσα βρήκα όταν παρέλαβα.

Ερ: Όλα αυτά έχουν σχέση με την έλλειψη προσωπικού στις υπηρεσίες για τις οποίες μιλάμε. Κάποιες δουλειές πλέον θα γίνονται από ιδιώτη…

Απ: Πραγματικά. Ξεκίνησα να λέω πριν ότι αντιμετώπισα και βρήκα διάφορα προβλήματα. Τα οποία δεν οφείλονταν στο ότι έναν χρόνο δεν υπήρχε Αντιδήμαρχος Οικονομικών. Ούτε οφείλονταν αποκλειστικά στην προηγούμενη διοίκηση. Πρέπει να το τονίσουμε αυτό. Γιατί ο κ. Καλανταρίδης είχε κάνει μια καλή δουλειά. Το θέμα είναι ότι υπήρχαν προβλήματα και παθογένειες που είχαν κληρονομηθεί από διάφορες διοικήσεις.   Όταν υπήρχαν ακόμη στα ράφια ντοσιέ, σκονισμένα και αραχνιασμένα με τα μισθώματα που έβγαιναν μια φορά το χρόνο για να κάνουμε χρηματικούς καταλόγους. Όταν υπήρχαν τα προβλήματα στο παρεπιδημούντων και όλη η διαδικασία επαφίετο στην καλή θέληση των συναδέλφων λογιστών. Όταν υπήρχαν συσσωρευμένες κούτες με αρχεία μέσα, με κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας που είχαν μείνει αχρέωτες για αρκετά χρόνια. Όταν υπάρχουν ακόμη προβλήματα στη λαϊκή αγορά. Στα Κοιμητήρια, τρομερά προβλήματα στο γραφείο με τον ΤΑΠ και στα δημοτικά τέλη… Προβλήματα ετών, το τονίζω. Δεν είναι κάτι για το οποίο φταίει ένας συγκεκριμένος. Αυτά τα προβλήματα έπρεπε να λυθούν. Κι έπρεπε να λυθούν ακόμη για έναν λόγο παραπάνω. Λόγω του ότι υπήρξε έλλειψη προσωπικού. Στο γραφείο του ΤΑΠ από τα τρία άτομα δεν έμεινε κανένα. Φέραμε στο γραφείο προσωπικό που δεν ήξερε τι ήταν ο ΤΑΠ. Κι όμως αυτό το προσωπικό καταφέραμε να το εκπαιδεύσουμε. Να έχουμε αυτήν την στιγμή μια άψογη συνεργασία με όλους τους συμβολαιογράφους της πόλης. Να παίρνουμε συγχαρητήρια καθημερινά. Να σας πω το εξής. Ενώ ο μέσος όρος έκδοσης βεβαιώσεων του ΤΑΠ είναι γύρω στις 650 το χρόνο, μέσα σε αυτό το διάστημα του διμήνου που κάναμε τη νέα σύμβαση εκδώσαμε περισσότερες από 450 βεβαιώσεις.

Ερ: Ξαναρωτάμε. Είναι νόμιμα όλα αυτά;

Απ: Φυσικά και είναι νόμιμα. Δεν θέλω κι εγώ να μπω σε λεπτομέρειες. Θέλω να εξηγήσω την δουλειά που έχει γίνει και τι αντιμετωπίσαμε. Είναι νόμιμα. Ο νόμος μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε απευθείας ανάθεση σε όποια εταιρία κρίνουμε, εφόσον υπάρξει συγκεκριμένο όριο στο κόστος των εργασιών που ζητούμε. Αυτό πράττουμε, αυτό θα πράξουμε. Και θέλω να σας πω είναι ειλημμένη απόφαση του Δήμου να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με αυτήν την εταιρία γιατί είμαστε απολύτως ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα που είδαμε όλο αυτό το διάστημα που συνεργαστήκαμε στο γραφείο των τελών και στον ΤΑΠ. Και θα κάνουμε νέα σύμβαση με την εταιρία. Θα εφαρμόσουμε ψηφιακά και σε όλες τις άλλες υπηρεσίες του Δήμου. Αυτή η εταιρία μας έδωσε τη δυνατότητα πρόσβασης σε εφαρμογές αυτές για να μπορέσουμε εμείς να λειτουργήσουμε. Να κάνουμε μια διαδικασία έτσι ώστε να υπάρχει μια εύρυθμη διασύνδεση και διαλειτουργικότητα μεταξύ των εφαρμογών και των τμημάτων. Προχωράμε σε μια σειρά από εργασίες κι είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα. Ήδη γίνεται μια πολύ σημαντική δουλειά μέσα στο Δήμο ώστε να υπάρχει μια σωστή βάση και θα φανούν τα αποτελέσματα μεσοπρόθεσμα για τους δημότες μας. Θα φανεί το αποτέλεσμα από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που θα έχουμε σε λίγο. Από τις ηλεκτρονικές πληρωμές και γενικά διαδικασίες που θα είναι ευέλικτες όσον αφορά την εξυπηρέτηση των δημοτών και την εισπραξιμότητα του Δήμου. Η οποία θα αυξηθεί και φυσικά θα μειώσουμε το κόστος και τις εργατοώρες οι οποίες πολλές φορές γινόταν άσκοπα.

Προηγούμενο άρθρο

Τάνια Ελευθεριάδου: Η πρόταση δυσπιστίας ήταν μονόδρομος για μας και τον ελληνικό λαό

Επόμενο άρθρο

Τον Μάη οι εκλογές στο σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ν. Καβάλας