• 19 Μαΐου 2024,

Οφείλουμε να επενδύσουμε στον τουρισμό

 Οφείλουμε να επενδύσουμε στον τουρισμό

Ο τουρισμός είναι και πρέπει να παραμείνει η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας. Είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα , στο οποίο οφείλουμε να επενδύσουμε, οργανωμένα και συντεταγμένα, μακριά από τη λογική της αρπαχτής. Με μακροπρόθεσμο σχέδιο, που θα περιλαμβάνει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ταχύτερες διαδικασίες  αδειοδότησης  των επενδύσεων, εκπαιδεύσεις και μετεκπαιδεύσεις των εργαζομένων στον κλάδο και βασικά παροχή υπηρεσιών υψηλότατου επίπεδου. Ο ήλιος και η θάλασσα είναι δυνατά στοιχεία, αλλά δεν επαρκούν από μόνα τους για να πουλήσουν.

 

Υπεροχή μετ΄εμποδίων

Με τα δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί στον τουριστικό χάρτη της ευρύτερης περιοχής, το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι το πιο ανταγωνιστικό, σε ελκυστικότητα , ασφάλεια και σιγουριά , σχέση ποιότητας – τιμής και σε αυθεντικότητα. Η απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης τουριστικών επιχειρήσεων, ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, η θέσπιση διαδικασιών fast-track για την υποδοχή και εξυπηρέτηση μεσαίων και μεγάλων επενδύσεων, αποτελούν τομή στον νομικό μας πολιτισμό και στη χαοτική τουριστική νομοθεσία που ισχύει  μέχρι τώρα. Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η προσέλκυση νέων τουριστικών επενδύσεων είναι  τομέας απόλυτης προτεραιότητας.

 

Η αυθεντικότητα στο επίκεντρο

Επίσης, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η ανάδειξη της ενδοχώρας και τα λιγότερα δημοφιλή νησιά και περιοχές όπως ο νομός Καβάλας και η ευρύτερη περιοχή της Α.Μ.Θ. πρέπει να αναδειχθούν σε προτάσεις εμπειριών για τουρίστες που επιζητούν αυθεντικούς προορισμούς. Η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού που συνοδεύεται από τα ανάλογα έργα υποδομής, η εκπαίδευση του κλάδου μέσω της δια βίου μάθησης, η χρήση και ενσωμάτωση των εργαλείων ψηφιακής τεχνολογίας είναι σημεία προσοχής για κάθε φορέα που ασχολείται με τον τουρισμό, έτσι ώστε να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα .

 

Αύξηση των «δυτικών» επισκεπτών

Η φετινή θερινή σεζόν για Καβάλα και Θάσο με βάση την αύξηση των αφίξεων  τουριστών και της αλλαγής των εθνικοτήτων αυτών ανέδειξε το θέμα για στόχευση σε νέες αγορές. Η δυτική αγορά που άρχισε δειλά – δειλά να κάνει την παρουσία της, είναι αυτή που θα πρέπει να στοχεύει. Όλα τα προαναφερθέντα πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα για να δημιουργηθεί μεγαλύτερο εύρος σε νέο πελατολόγιο, (το οποίο αποδεδειγμένα είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος και θα τολμήσω να πω πιο καταναλωτικό). Η ειδίκευση των εργαζομένων, η αναβάθμιση υπηρεσιών και αυθεντικότητα αυτών, είναι οι βασικές προϋποθέσεις της διατήρησης και της συνεχόμενης αύξησης των αφίξεων.

Καλό χειμώνα και καλή προετοιμασία για την νέα θερινή σεζόν

 

Ηλιάδης Μπάμπης

Οικονομολόγος/Σύμβουλος επιχειρήσεων

Διαβάστε επίσης