Πετυχημένη εκδήλωση της Μέριμνας

 Πετυχημένη εκδήλωση της Μέριμνας

Ιδιαίτερη επιτυχία σημείωσε το απόγευμα της Τετάρτης εκδήλωση που διοργάνωσε στη δημοτική βιβλιοθήκη η Μέριμνα Καβάλας. ήταν εκδήλωση που αφορούσε στην ανάπτυξη του λόγου και της επικοινωνίας των παιδιών. Μίλησε η Μαρία Γλάνου, δυστυχώς ωστόσο η δεύτερη ομιλήτρια Κυριακή Καρβελά δεν μπόρεσε να παραστεί και να μιλήσει για λόγους έκτακτους ασθένειας. Εισαγωγική ομιλία έγινε από την αντιπρόεδρο της Μέριμνας Άννα Κοσμίδου. Αμέσως μετά η Μαρία Γλάνου πήρε το λόγο αναπτύσσοντας το θέμα, μιλώντας κυρίως για την εξέλιξη του λόγου στα παιδιά από την ηλικία των 2,5 έως 6 ετών. Η Μέριμνα ανάρτησε χθες στην ιστοσελίδα της το ακόλουθο κείμενο σχετικό με την εκδήλωση:

Η εκδήλωση είχε θέμα κεντρικό το παιδί, οι ανάγκες του, η ανάπτυξη του, οι δυσκολίες του. Η κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης κ. Γλάνου Μαρία- εργοθεραπεύτρια με γλώσσα απλή και κατανοητή μας μίλησε για τα στάδια ανάπτυξης του λόγου των παιδιών από την ηλικία των 2,5 που ξεκινούν τον παιδικό σταθμό μέχρι την ηλικία των 6 που το παιδί ξεκινά το σχολείο, έτσι ώστε να έχουμε ένα πλάνο αναγκών και των “απαιτήσεων” που θα πρέπει να έχουμε από τα παιδιά.

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ένας όρος παραξηγημένος και συνδεδεμένος με λαθεμένες αντιλήψεις. Εργοθεραπεία σημαίνει : προώθηση της υγείας και της ευημερίας μέσω του έργου, δηλαδή δραστηριότητας. Με στόχους θεραπευτικούς τα παιδιά που παρακολουθούν συνεδρίες εργοθεραπείας βελτιώνουν τη ζωή τους και τις δεξιότητες τους. Πρόληψη και βελτίωση. Βελτίωση της καθημερινής ζωής του παιδιού άρα και βελτίωση και σε άλλους τομείς της ζωής του τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.

Πότε να προβληματιστούμε εμείς γονείς και εκπαιδευτικοί ώστε να καταφύγουμε στην αξιολόγηση από κάποιον ειδικό;

Προβληματιζόμαστε και ζητάμε την γνώμη των ειδικών όταν :

*το παιδί δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του

*δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί

*υπάρχει εμφανής δυσκολία λόγου

*παρατηρούμε ευαισθησία σε ήχους,γεύσεις,μυρωδιές

*αποφεύγει την παιδική χαρά

*παρατηρούμε ελαττωμένο μυικό τόνο (αδυναμία μυική)

*δε μπορεί να συγκεντρωθεί

*δεν έχει όρεξη να πιάσει μολύβι για να ζωγραφίσει

*αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς

*δυσκολέυεται να κάνει φίλους της ηλικίας του

Μέσω του παιχνιδιού με την καθοδήγηση των ειδικών το παιδί κατορθώνει να ξεκινήσει το σχολείο με όσο το δυνατόν λιγότερες δυσκολίες, να τονώσει την αυτοπεποίθηση του, να αναπτύξει τις κοινωνικές του σχέσεις. Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους φροντίζουμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί να παρατηρούμε, να καταγράφουμε συμπεριφορές και να ενημερώνουμε συχνά τους γονείς για την γνωστική και κοινωνική εξέλιξη των παιδιών.

 

 

*********

 

Διαβάστε επίσης