Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης συνεδρίασε την Πέμπτη από το απόγευμα έως τα ξημερώματα της Παρασκευής. Ευτυχώς με τηλεδιάσκεψη.
Για τα θέματα της Καβάλας ξεχώρισε η συζήτηση (μετά από ερώτηση) για το έργο αποκατάστασης της πεσμένης γέφυρας μπροστά από το παλιό νοσοκομείο.
Στην Πρωινή μίλησε αρχικά ο κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος. Για το μεγάλο χρονικό διάστημα της συνεδρίασης είπε:
«Είναι λάθος της διοίκησης που προσπαθεί να μαζεύει όλα τα θέματα, να κάνει ένα μόνο συμβούλιο το μήνα. Συγκεντρώνονται πολλά θέματα. Μαζί και οι ερωτήσεις της αντιπολίτευσης. Στην προκειμένη περίπτωση περίπου 15 θέματα γνωμοδοτήσεων δεν συζητήθηκαν. Αναβλήθηκαν… Αλλιώς ακόμη θα συνεδριάζαμε…»
Σχετικά με τις απαντήσεις της διοίκησης στο ερώτημα για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε (σε σχέση με όσα ακούστηκαν στη συνεδρίαση:
«Πέρασαν χρόνια από τότε που η γέφυρα έπεσε αλλά δεν υπάρχει κάποια εικόνα και ενημέρωση για το τι γίνεται. Μας είπαν από τη διοίκηση- το είπε και ο Περιφερειάρχης και ο Αντιπεριφερειάρχης- ότι καταλαβαίνουν την όχληση του κόσμου, καταλαβαίνουν τη δυσαρέσκεια κτλ. Αποφάνθηκαν ότι φταίει η Εγνατία Οδός ΑΕ επειδή το 2019 δεν είχε διοίκηση.
Από την άλλη πλευρά μας είπαν ότι οι μελέτες θα τελειώσουν την Άνοιξη του 2022. Μας είπαν ότι συνεργάζονται με το Δήμο Καβάλας … Εμείς εκτιμούμε ότι δεν υπάρχει συνεργασία με το Δήμο Καβάλας. Ούτε υπάρχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση η οποία να προσδιορίζεται χρονικά. Συζητάμε ενώ έχει πέσει η γέφυρα, πέρασαν χρόνια από τότε. Ο Δήμος Καβάλας έχει βρει μια λύση με την κατεδάφιση του τοιχίου.
Κατασκευάζοντας έναν δρόμο που εξυπηρετεί. Σε βαθμό ικανοποιητικό. Από την άλλη πλευρά έχουμε την Περιφέρεια η οποία επιφορτίστηκε αυτό το έργο (αποκατάστασης της γέφυρας). Και το υπόλοιπο κομμάτι της γέφυρας όσο μένει αχρησιμοποίητο, θα βγάλει προβλήματα. Παρατάσεις για τις μελέτες υπάρχουν πολλές. Στη συνεδρίαση μας είπαν μέχρι τον Απρίλιο. Αν σαν αντιπολίτευση δεν τους οχλήσουμε για το θέμα, τότε δεν θα το κάνει κανείς.
Αν δεν προσπαθήσουμε να ταρακουνήσουμε το σύστημα, ποιος θα το κάνει; Αυτοί οι οποίοι εισπράττουν μισθό από τη διοίκηση; Ή αυτοί που κοιτούν να μπουν στη θέση αυτών που μισθοδοτούνται, να μισθοδοτηθούν εκείνοι… Ο πρώτος που θα πρέπει να πιεστεί είναι η διοίκηση της Περιφέρειας. Η Εγνατία Οδός όπως στήθηκε το σύστημα είναι ένας μεσάζοντας. Όσο χειρίστηκα το θέμα, ζητούσα από την Εγνατία Οδό να αναλάβει εκείνη. Με τους δικούς της μηχανικούς τις μελέτες.
Η διοίκηση Μέτιου έβαλε την Εγνατία ως μεσάζοντα για να το αναθέσει σε ιδιώτες. Μπήκαμε έτσι σε μια διαδικασία που δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Δεν υπάρχει ορατό τέλος, ακόμη και τώρα που συζητάμε…
Υπάρχει ένα πρόβλημα αφού εμείς δεν έχουμε εικόνα ότι τον Απρίλιο θα τελειώσουν οι μελέτες. Ακόμη κι αν τότε τελειώσουν οι μελέτες, τον Απρίλιο, αυτό σημαίνει ότι το έργο θέλει ακόμη μια τετραετία! Στην πιο καλή περίπτωση χρειάζεται η 4ετια. Καταλήγοντας να προσθέσω ότι νομίζω ότι μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου δεν υπάρχει η συνεργασία που θα έπρεπε να υπάρχει».
Δηλώσεις και του Κωστή Σιμιτσή
Ο αντιπεριφερειάρχης κ. Κωστής Σιμιτσής για όσα θα γίνουν και αν πρέπει να γίνουν για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας είπε:
«Πέρα από το τι συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου είναι δεδομένο, το ξέραμε ίσως από την πρώτη στιγμή ότι αυτό το έργο θα κρατήσει πάρα πολλά χρόνια. Γνωρίζοντας και τις ελληνικές συνθήκες. Σας θυμίζω τι έγινε με το δρόμο προς το νέο νοσοκομείο. Το έργο κράτησε 6 χρόνια. Και δεν υπήρχε δυσκολία ή ιδιαιτερότητα ως προς τις μελέτες. Πολύ περισσότερο με την πεσμένη γέφυρα που είναι σύνθετο θέμα.
Οι μελετητές του έργου έλαβαν αλλεπάλληλες παρατάσεις. Απορώ πώς δεν ήξερε ο Θόδωρος Μαρκόπουλος ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ δεν είναι όπως παλιά. Δεν είναι η εταιρία που θυμόμαστε προς 20ετίας. Από το 2010 και μετά απώλεσε σχεδόν όλο το προσωπικό. Κι ότι κάνει, το κάνει με εργολάβους.
Η δική μου ενημέρωση και από τον Δήμαρχο είναι ότι οι μελέτες θα είναι έτοιμες την Άνοιξη. Αυτό που επίσης μου είπε ο Δήμαρχος μα δεν ακούστηκε στη συνεδρίαση είναι ότι η μελέτη αφορά όλη τη γέφυρα. Όχι μόνο το πεσμένο τμήμα. Συντήρησης του τμήματος που υπάρχει, επισκευής του τμήματος που κατέρρευσε. Ένα άλλο θέμα είναι το αν χρειάζεται η γέφυρα (με την μορφή που είχε πριν πέσει). Κυκλοφοριακά χρειάζεται;
Αν η μελέτη αποδείξει ότι π.χ. με 2 εκ ευρώ την ξαναφτιάχνουμε, ωραία. Να την κάνουμε. Δεν είναι πολλά τα λεφτά. Αν όμως χρειαστούν περισσότερα χρήματα. Π.χ. 15 ευρώ, πολλά λεφτά. Πρέπει να ξοδέψουμε τόσα πολλά λεφτά για ένα έργο που δεν είναι τόσο χρήσιμο; Αυτό στη συνεδρίαση το υπαινίχθηκε ο κ. Μέτιος. Είπε επίσης ότι η Εγνατία πιέστηκε να ολοκληρώσει την μελέτη της Περιμετρικής.
Σε ένα τέτοιο σενάριο θα υπάρχει η Εγνατία οδός (η παράκαμψη Καβάλας), η Περιμετρική ολοκληρωμένη. Σε ένα βάθος χρόνου βέβαια. Θα έχουμε και τη γέφυρα; 300 – 400 μέτρα μόνο σε έναν παραλιακό στενό δρόμο… Βάζω και την οικονομική παράμετρο που είναι πολύ σημαντική κι αυτή».