• 24 Απριλίου 2024,

Σωλήνες της ΔΕΠΑ στο «Φίλιππος Β’»;

 Σωλήνες της ΔΕΠΑ στο «Φίλιππος Β’»;

Ακόμη και σήμερα βρίσκονται στο λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β’» οι τελευταίοι σωλήνες του αγωγού ΤΑΡ. Το λιμάνι εξυπηρέτησε τον αγωγό καθώς από τους χώρους του διακινήθηκαν στην ΑΜΘ πολλοί σωλήνες που μετεφέρθηκαν με πλοίο στην περιοχή του καβαλιώτικου εμπορικού λιμανιού. Κάποια στιγμή μάλιστα υπήρχε η πληροφορία για την υλοποίηση μιας εναλλακτικής όδευσης.

Εκείνη την περίοδο, το σενάριο που αναπτύσσονταν μεταξύ των εργαζόμενων στο λιμάνι αναφέρονταν σε αφίξεις 750 επιπλέον σωλήνων του αγωγού ΤΑΡ για την εναλλακτική όδευση και αφορούσε σε δύο ή τρία πλοία (φορτία). Το σενάριο όμως υποχώρησε και τώρα στο λιμάνι δεν ακούγεται οτιδήποτε για το ενδεχόμενο αλλαγής της όδευσης του ΤΑΡ, από το Ζυγό έως τα όρια των περιφερειακών ενοτήτων Καβάλας – Δράμας. Ακούγονται ωστόσο άλλες πληροφορίες.

Ο ΤΑΡ ήταν η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε το λιμάνι «Φίλιππος Β’» προκειμένου να αποθηκεύσει σωλήνες του που στη συνέχεια χρησιμοποίησε για το έργο του. Κάτι ανάλογο φημολογείται ότι σκέπτεται να πράξει και η ΔΕΠΑ. Πρόκειται για το έργο διασύνδεσης του υφιστάμενου αγωγού της με τη Βουλγαρία. Μια διαδρομή περίπου 180 χιλιομέτρων από την Κομοτηνή έως τη Στάρα Ζαγόρα, πόλη της Βουλγαρίας. Το έργο έχει εξαγγελθεί και δεν αποκλείεται στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης να υπάρξουν νεότερα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Εφόσον το έργο υλοποιηθεί, την κατάλληλη ώρα, τότε είναι πιθανό και πάλι το καβαλιώτικο λιμάνι «Φίλιππος Β’» εξυπηρετήσει ως σημείο μεταφοράς και προσωρινής αποθήκευσης για τους απαραίτητους σωλήνες. Κατά πληροφορίες υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στο λιμάνι «Φίλιππος Β’» και το λιμάνι του Πόρτο Λάγος, που βρίσκεται μεν πλησιέστερα στο σημείο του έργου της ΔΕΠΑ, ωστόσο δε διαθέτει προϋποθέσεις και διαγραφές ανάλογες με εκείνες του καβαλιώτικου λιμανιού. Κυριότερη εκ των οποίων είναι η εφαρμογή σε 24ωρη βάση αυξημένων μέτρων ασφαλείας.

Διαβάστε επίσης