Με αντικείμενο την παραγωγική ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Ιουνίου 2026, στην έδρα του ΣΕΜΜ-Θ στην Καβάλα, συνάντηση εργασίας του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας ΑΜΘ, κ. Αλέξανδρου Ιωσηφίδη, με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας–Θράκης, κ. Γεώργιο Κ. Φιλιππίδη.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε ο ρόλος του κλάδου του μαρμάρου ως ενός από τα πλέον δυναμικά, εξωστρεφή και στρατηγικής σημασίας παραγωγικά συμπλέγματα της Περιφέρειας ΑΜΘ. Το μαρμαρικό τόξο Δράμας–Καβάλας–Θάσου–Ξάνθης συγκροτεί έναν ιδιαίτερα ισχυρό παραγωγικό πυρήνα, με διεθνή αναγνωρισιμότητα, σημαντική εξαγωγική παρουσία και άμεση σύνδεση με την απασχόληση, τη μεταποίηση, τις μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές και την τοπική οικονομία. Στη συζήτηση αναδείχθηκε ευρύτερα η ανάγκη διατήρησης ενός σταθερού, λειτουργικού και ευνοϊκού περιβάλλοντος για τους παραγωγικούς κλάδους της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με έμφαση στη θεσμική συνεργασία της Περιφέρειας με τους φορείς της παραγωγής. Υπογραμμίστηκε, επίσης, ότι η αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής προϋποθέτει συντονισμό, ρεαλιστική ιεράρχηση αναγκών και έγκαιρη υποστήριξη κρίσιμων υποδομών που επηρεάζουν άμεσα την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο έργο που αφορά στο λιμένα «Βαθύ» Θάσου, το οποίο αναδείχθηκε ως ένα από τα πλέον κρίσιμα ζητήματα της συνάντησης. Πρόκειται για υποδομή με άμεση και ουσιαστική σημασία για την παραγωγική δραστηριότητα, την εξωστρέφεια και τη διακίνηση προϊόντων φυσικού λίθου, ιδίως σε σχέση με το μαρμαρικό παραγωγικό σύμπλεγμα της Θάσου και της ευρύτερης περιοχής. Στη συζήτηση επισημάνθηκε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα βρίσκεται σε φάση ουσιαστικής θεσμικής κινητικότητας και απαιτείται σταθερή παρακολούθηση, συντονισμός και υπεύθυνη υποστήριξη, ώστε η προώθησή του να συνεχιστεί με τον αναγκαίο ρυθμό και τη δέουσα σοβαρότητα. Ο Πρόεδρος του ΣΕΜΜ-Θ υπογράμμισε ότι η βελτίωση και αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών της Θάσου συνδέεται άμεσα με την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, την τοπική οικονομία, τις εξαγωγικές δυνατότητες του κλάδου και τη συνολική αναπτυξιακή προοπτική της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα, επιβεβαιώνοντας την κοινή βούληση για συνέχιση του θεσμικού διαλόγου και της συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας–Θράκης. Ο ΣΕΜΜ-Θ, εκπροσωπώντας έναν από τους πλέον χαρακτηριστικούς παραγωγικούς και εξαγωγικούς κλάδους της περιοχής, παραμένει σταθερά προσανατολισμένος στη συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς, με στόχο την ανάδειξη των πραγματικών αναγκών της επιχειρηματικότητας, την υποστήριξη κρίσιμων υποδομών και τη συμβολή του κλάδου του μαρμάρου στην περιφερειακή ανάπτυξη.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

