Συνέντευξη του Νίκου Σιδηρόπουλου: Τα καλοριφέρ, τα δρομολόγια και οι καταλήψεις στα σχολεία

 Συνέντευξη του Νίκου Σιδηρόπουλου: Τα καλοριφέρ, τα δρομολόγια και οι καταλήψεις στα σχολεία

Την περασμένη Κυριακή η διοίκηση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Κηδεμόνων των σχολείων του Δήμου Καβάλας εξέδωσε ανακοίνωση για την κατάσταση στα σχολεία του Δήμου.

Κείμενο άριστο, το οποίο στηρίζει τις απόψεις των ειδικών. Με κάποιες εύστοχες παρατηρήσεις. Επί ειδικών αλλά και κρίσιμων θεμάτων. Ο κ. Νίκος Σιδηρόπουλος, συμπολίτης δικηγόρος και μέλος του δ.σ. της Ένωσης, επανήλθε στην ανακοίνωση. Τονίζοντας και εξηγώντας τα βασικά της σημεία.

Για τη θέρμανση των αιθουσών των σχολείων είπε:

«Είναι γνωστό ότι τα υγειονομικά μέτρα λειτουργίας των σχολείων επιβάλουν επαρκή αερισμό, ανοιχτά παράθυρα δηλαδή σε όλες τις τάξεις. Δεδομένου του ότι σε πάρα πολλές και μικρές αίθουσες δεν υπάρχουν μεταξύ των παιδιών κατάλληλες αποστάσεις.

Είμαστε στην καρδιά του Χειμώνα κι όπως ακούμε τις επόμενες ημέρες έρχεται περισσότερο κρύο. Για αυτόν τον λόγο τα καλοριφέρ θα πρέπει να λειτουργούν συνεχώς. Έλλειψη πετρελαίου δεν μας έχει αναφερθεί. Απλά είναι μια έκκληση που κάνουμε (η Ένωση Συλλόγων Γονέων Κηδεμόνων) να λειτουργούν τα καλοριφέρ όλες τις ώρες λειτουργίας του κάθε σχολείου».

Για τις μετακινήσεις μαθητών με τα λεωφορεία δήλωσε:

«Υπάρχουν ορισμένοι πληθυσμοί μαθητών που μετακινούνται για πάνε στο σχολείο τους κι αυτό γίνεται σε καθημερινή βάση. Αυτό γίνεται στα σχολεία εκτός πόλης και περιμετρικά της πόλης. Εκεί ακριβώς υπάρχει συγχρωτισμός. Εμείς θέλουμε πυκνότερα δρομολόγια των λεωφορείων. Αυτό βέβαια είναι μια πάγια θέση μας, από τότε που πρώτη φορά εμφανίστηκε το πρόβλημα με τον κορωνοϊό».

Η ανάγκη ενίσχυσης του προσωπικού του ΕΟΔΥ στο Αμφιθέατρο:

«Υπήρχε σίγουρα το προηγούμενο διάστημα μεγάλη αναμονή εκεί όπου γίνονται τα δωρεάν rapid τεστ από τον ΕΟΔΥ. Στο Αμφιθέατρο του Διοικητηρίου. Ελπίζουμε η κατάσταση κάπως να εκτονωθεί με την πάροδο των ημερών.

Για αυτό χρειάζεται να διευρυνθεί το ωράριο και να ενισχυθεί το προσωπικό του ΕΟΔΥ. Διότι το σύνολο των μαθητών όταν εμφανίζεται κάποιο κρούσμα στην τάξη, μεταβαίνει στο Αμφιθεάτρο για να κάνει τεστ. Ειδικά οι ανεμβολίαστοι».

Το συμπέρασμα από την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των σχολείων στην Καβάλα είναι:

«Κατά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των σχολείων του Δήμου Καβάλας είναι αλήθεια ότι κρούσματα υπήρχαν. Τα οποία δηλώθηκαν στην πλατφόρμα. Εντάξει, είναι προβληματική η κατάσταση. Ελπίζουμε να βελτιωθεί. Το πρόβλημα φυσικά μας ήρθε μέσα στην περίοδο των εορτών όπου υπήρχε μεγάλη κινητικότητα του πληθυσμού.

Σαφώς και τα παιδιά δεν μπορείς να τα περιορίσεις. Όλοι έχουμε κουραστεί. Αυτό το καταλαβαίνουμε. Υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που νοσούν. Είναι μια κατάσταση δύσκολη. Τα κρούσματα στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας ήταν περισσότερα. Τώρα βαίνουν μειούμενα. Η κατάσταση στα σχολεία είναι ίδια με αυτή της ευρύτερης κοινωνίας».

Τέλος οι καταλήψεις που διαπιστώνονται σε σχολεία του Δήμου Καβάλας. Ο κ. Σιδηρόπουλος υποστήριξε:

«Τα παιδιά έχουν κάποια αιτήματα που είναι εύλογα. Περί αραίωσης των τμημάτων, ενίσχυσης του εκπαιδευτικού προσωπικού κτλ. Υπάρχει ο προβληματισμός αν αυτό είναι το προσφορότερο μέσο για την επίτευξη του σκοπού. Δεδομένης της συγκυρίας όπου προσπαθούμε όλοι μας και προσπαθούμε πάρα πολύ να προσέχουμε.

Για να μειωθούν τα κρούσματα στον πληθυσμό. Προσωπικά -είναι προσωπική μου γνώμη αυτή- προβληματίζομαι. Επίσης κι όπως γνωρίζω δεν υπήρχαν κι όσο μπορεί να νομιμοποιηθεί μια κατάληψη, δεν υπήρξαν αποφάσεις σχετικές με την κατάληψη από τις γενικές συνελεύσεις των μαθητών. Μιλώ για την Καβάλα. Δεν έγινε ότι έπρεπε. Δηλαδή οι μαθητές που την Δευτέρα πήγαν στο 3ο ΓΕΛ και 4ο ΕΠΑΛ απλά βρήκαν την πόρτα κλειστή. Και οι εκπαιδευτικοί.

Εκείνη τη στιγμή μάλιστα υπήρξε απίστευτος συγχρωτισμός στον μικρό χώρο έξω από το σχολείο και μπροστά στην κεντρική του είσοδο. Το ένα παιδί πάνω στο άλλο όπως έφθαναν με τα λεωφορεία ή με τα αυτοκίνητα των γονέων τους. Οι μαθητές των συγκεκριμένων σχολείων και σήμερα Τρίτη (χθες) κάνουν μάθημα με τηλεκπαίδευση. Από τις 8 σήμερα (χθες) το πρωί. Κι ένα ακόμη σημείο που πρέπει να ακουστεί είναι το ότι όσο δίκαια και να είναι τα αιτήματα των μαθητών, όσο αυτονόητα και να είναι, επειδή ο φυσικός χώρος των παιδιών είναι το σχολείο, τι συμβαίνει;

Ποιοι μαθητές αδικούνται τώρα με την κατάληψη; Κι εννοώ κυρίως στα Λύκεια. Οι μαθητές, οι γονείς των οποίων δεν μπορούν να τα στηρίξουν με τα φροντιστήρια. Γιατί παράλληλα με μια κατάληψη, τα φροντιστήρια λειτουργούν κανονικά. Όποιος έχει τη δυνατότητα στέλνει το παιδί του φροντιστήριο κι εκεί προχωρά η εκπαιδευτική διαδικασία. Τα υπόλοιπα όμως; Αυτά που δεν μπορούν να πάνε φροντιστήριο όμως; Υπάρχει έντονη αδικία».

Διαβάστε επίσης