Ο Δήμαρχος Θόδωρος Μουριάδης σχολίασε μιλώντας στην Πρωινή τα θέματα της συμφωνίας Δημωφέλειας- ΤΑΡ, όπως αυτά σχολιάστηκαν και συζητήθηκαν προχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Σύμφωνα με το Δήμαρχο ο ΤΑΡ θα πιεστεί να επαναλάβει τη δέσμευση του για το έργο ύδρευσης της Δ.Ε. Φιλίππων. Από την άλλη πλευρά ο κ. Μουριάδης υπερασπίζεται και επικαλείται το αυτοδιοίκητο της Δημωφέλειας.
Η συνέντευξη
Ερ: Ας ξεκινήσουμε από αυτό που λέει ο Βαγγέλης Παππάς. Ο Βαγγέλης Παππάς λέει ότι για καλό πρέπει να επανέλθει το θέμα (στο δημοτικό συμβούλιο) για να κάνουμε κάτι καλύτερο από αυτό που συμφώνησε η διοίκησης της δημοτικής επιχείρησης.
Απ: Αυτό το είπα και εγώ από την αρχή. Ούτως ή άλλως δεν θα υπογραφεί καμία συμφωνία και κανένα συμβόλαιο με τον ΤΑΠ εάν δεν εξασφαλίσει, εάν δεν δεσμευτεί και όχι στα λόγια, με έγγραφο ότι το μεγάλο έργο που αφορά την ύδρευση στους Φιλίππους θα γίνει.
Ερ: Αυτό υπάρχει στην απόφαση της «Δημωφέλειας» ή το προσθέτει ο Μουριάδης με αφορμή τη συζήτηση χθες (προχθές);
Απ: Αυτό η «Δημωφέλεια» μπορεί να μην το έχουν στην απόφαση αλλά ούτως ή άλλως από την αρχή η δέσμευση με τους εκπροσώπους του ΤΑΠ ήταν αυτή. Το συμβόλαιο θα υπογραφεί από τη στιγμή που θα υπάρχει εγγράφως η δέσμευση του ΤΑΠ ότι θα εκτελέσει αυτό το μεγάλο έργο.
Το λέω από την αρχή. Ο λόγοι που γίνεται όλο αυτό είναι τρεις. Πρώτον πρέπει επιτέλους να υλοποιηθεί το μεγάλο αυτό έργο. Δεν μπορούμε συνέχεια να κωλυσιεργούμε. Ο χρόνος περνάει και ήδη όταν έγινε η συμφωνία με τον ΤΑΠ είπαμε ότι τα έγγραφα γινόταν παράλληλα.
Παράλληλα η χρηματοδότηση να γίνεται το έργο, παράλληλα να προχωράει ο ΤΑΠ. Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει και δεν μπορούσε να γίνει γιατί αυτό πάνω στη βιασύνη της κ. Τσανάκα για να βρει ένα μεγάλο έργο να γίνει, είπανε για το έργο των Φιλίππων. Και καλά κάνανε αν θέλετε σε τελική ανάλυση και προτείνανε το συγκεκριμένο έργο.
Όμως δεν υπήρχε καμία μελέτη. Αυτό που κατηγορούνε το Σιμιτσή ότι δεν έκανε τίποτα, είχε αναθέσει τότε η ΔΕΥΑΚ στον κ. Θωμά Μαυρίδη να κάνουμε τη μελέτη για το Δήμο Φιλίππων. Επί πέντε χρόνια κανείς δεν έκανε τίποτα. Κανείς δεν ερχότανε σε συνεννόηση με τον κ. Μαυρίδη για να προχωρήσει το έργο. Φυσικά υπήρχε κάποια μελέτη για τις σωληνώσεις, μια οριζοντογραφία αλλά δεν ήταν αυτό που ειπώθηκε τότε ότι το έργο ήταν ώριμο κτλ.
Ερ: Λέει η κ. Δρακονάκη ότι η καθυστέρηση οφείλεται ότι ζήτησαν μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων για τον υφιστάμενο αγωγό.
Απ: Δεν ήτανε μόνο αυτό. Καταρχήν θα σας πω ότι όταν ήρθαν στο δημοτικό συμβούλιο και μας έφεραν το χαρτί με το οποίο δεσμεύτηκε ο κ. Σταθάκης ότι το έργο θα γίνει, ήταν ένα χαρτί απλό και σε πρώτη φάση δεν υπήρχε ούτε η υπογραφή του κ. Σταθάκη.
Έγραφε από κάτω απλώς… Σταθάκης. Μετά μας έφεραν ένα χαρτί που είχε και την υπογραφή του κ. Σταθάκη. Ψάχνοντας την όλη ιστορία όταν ανέλαβα βρήκα έγγραφο, το οποίο το είχε και η κ. Τσανάκα φυσικά. Τη συμφωνία του ΤΑΠ με το Υπουργείο. Τι έλεγε; Ότι ο ΤΑΠ δεσμεύεται να κάνει το έργο.
Το έργο είναι 10 εκατομμύρια, τα 5 θα τα βάζανε αυτοί και τα άλλα 5 θα τα έβαζε το κράτος για να γίνει το έργο. Εκεί λέει ρητά, ότι για να ξεκινήσει η χρηματοδότηση του έργου θα πρέπει να υπάρχουν πλήρεις οι μελέτες και να υπάρχουν περιβαλλοντολογικοί όροι.
Εμείς είχαμε ένα χαρτί το οποίο ήταν της πλάκας με το Υπουργείο με τον κ. Σταθάκη και οι άλλοι είχαν υπογράψει με σφραγίδες, τίτλους όπως προβλέπεται να γίνεται μια συμφωνία. Εγώ δεν υπερασπίζομαι τον ΤΑΠ αυτή τη στιγμή. Λέω τα πράγματα και τα γεγονότα πως έγιναν.
Ερ: Εσείς λέτε ότι όταν θα έρθει η ώρα η Δημωφέλεια να υπογράψει τη σύμβαση με τον ΤΑΠ εκεί θα ζητήσετε επιπλέον υπογραφές, επιπλέον συμφωνία.
Απ: Μια γραπτή δέσμευση ότι το έργο θα γίνει. Πριν υπογράψει η Δημωφέλεια θα πάω και στον κ. Σκρέκα ούτως ώστε και αυτός να δεσμευτεί πλέον ότι θα χρηματοδοτήσει το δικό του κομμάτι.
Ερ: Εδώ όμως έρχεται το δημοτικό συμβούλιο και σας λέει ότι εμείς θα πάρουμε μια άλλη απόφαση.
Απ: Σας είπα για τον ένα λόγο που ήταν η ύδρευση, ο δεύτερος λόγος είναι ότι με το δρόμο αυτό παίρνει αξία γιατί υπάρχει μια ολόκληρη έκταση που έχει η Δημωφέλεια, όχι μόνο το Εσκί Καπού.
Με το δρόμο προς το βαλβιδοστάσιο που γίνεται μπορεί να γίνει εκμετάλλευση και των δικών μας οικοπέδων που υπάρχουν στο Εσκί Καπού αλλά και των δημοτών οι οποίοι έχουν χωράφια και επί χρόνια χρησιμοποιούνε αυτό το δρόμο.
Δεν είναι ένα χωράφι το οποίο πάμε ξαφνικά και το κάνουμε δρόμο.
Είναι ένας δρόμος που υπάρχει. Χωματόδρομος μεν και σε κακή κατάσταση δε αλλά υπάρχει. Παίρνει αξία και η δική μας γη. Υπάρχει ο αγωγός μέσα που έχει αέριο αυτή τη στιγμή, δεν είναι ένας άδειος αγωγός. Τα βαλβιδοστάσια γίνανε για να μπορούνε να γίνουν οι έλεγχοι που πρέπει να γίνουν.
Ποιος μου λέει ότι θα γίνει αύριο, μεθαύριο ένα ατύχημα ποιος θα έχει την ηθική ευθύνη. Δε θα πάει στο Δημοτικό Συμβούλιο αυτό το πράγμα γιατί η «Δημωφέλεια» είναι αυτοδιοίκητη.
Υπάρχουν θέματα τα οποία έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο που καθορίζει ο νόμος ποια είναι αυτά τα θέματα και θέματα τα οποία παίρνει απόφαση κατευθείαν η Δημωφέλεια χωρίς να ρωτήσει το Δημοτικό Συμβούλιο.
Εμείς δεν το πουλάμε, στην πραγματικότητα το μισθώνουμε για 25 χρόνια. Η ιδιοκτησία εξακολουθεί και είναι δική μας. Ο δρόμος στο συμφωνητικό λέει ότι είναι προς κοινή χρήση. Δεν είναι ότι θα πάνε να τον φράξουνε και δεν θα περνάει κανείς από αυτό το δρόμο.
Τώρα ότι θα υπάρχει διαφορετική απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου θα συμφωνήσω με τον κ. Παππά, θα είναι ένα ακόμη όπλο για μένα για να τους πω ότι ξέρετε η Δημωφέλεια έχει πάρει αυτή την απόφαση, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει μια διαφορετική άποψη, οπότε πλέον η δέσμευση αυτή για το έργο ύδρευσης είναι επιβεβλημένη.
Από αυτή την έννοια.