Σάββατο βράδυ στο ξενοδοχείο «Λούσυ» παρακολουθούμε μία ημερίδα με θέμα τον ρόλο των δικτύων μεταφορών και άλλων έργων υποδομών στην αναπτυξιακή προοπτική του δήμου Καβάλας. Ομιλητές οι καθηγητές της Πολυτεχνικής Σχολής Θεσσαλίας Π. Σκάγιαννης, Ν. Ηλιού, Κ. Λαλένης και ο πρώην εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Κ. Κατσιμίγας.
Με αμεσότητα, επιχειρήματα και κυρίως κοινή λογική οι ομιλητές ανέπτυξαν τις προοπτικές και τις δυνατότητες της περιοχής μας και μας προετοίμασαν για τις επόμενες ενέργειες των φορέων.
Με εντυπωσίασε η άποψη του καθενός, που ήταν απολύτως λογική, εντελώς διαφορετική από τις απόψεις των πολιτικών, που συνήθως χαϊδεύουν τις τοπικές κοινωνίες. Και επιτέλους ορθολογική και εθνική, απαλλαγμένη από την ανάγκη να δίνεις κάτι σε μια πόλη και στη συνέχεια στη γειτονική της το αντίδοτο. Λες και δεν ανήκουν όλες οι πόλεις στην Ελλάδα….
Χάρηκα για την αναγνώριση της γεωστρατηγικής θέσης και των τεράστιων δυνατοτήτων του λιμανιού «Φίλιππος Β΄», που όμως υπολειτουργεί με μικρή προβλήτα, χωρίς χερσαίες εγκαταστάσεις και σιδηροδρομική σύνδεση. Τι κρίμα που το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με μικρότερες δυνατότητες απορροφά συνεχώς κονδύλια, αν όμως το λιμάνι της Καβάλας εξυπηρετήσει τη Βαλκανική ενδοχώρα, δεν θα ωφεληθεί όλη η χώρα;
Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν και η παρουσίαση του οδικού άξονα Ε61 (Σέρρες-Δράμα-Καβάλα), από την εκπρόσωπο της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» που θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα και πολύ μεγάλο τελικό κόστος. Και ο εύλογος αντίλογος των ομιλητών, γιατί να μην γίνει με μία λωρίδα κυκλοφορίας και να παρακάμπτει τα χωριά, δεν θα μας εξυπηρετεί;
Και τι να πει κανείς για τη Σιδηροδρομική Εγνατία; Όταν οι καθαροί κοινοτικοί πόροι που εισέρρευσαν στη χώρα μας κατά τη διάρκεια των τελευταίων 35 χρόνων από την επίσημη ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα έως σήμερα ανέρχονται σε 162 δισ. ευρώ, είναι δυνατόν να έχουμε σήμερα σχεδόν τη χάραξη του Οθωμανικού σιδηροδρομικού δικτύου του 1896, που και τότε προέβλεπε και διακλάδωση προς το λιμάνι της Καβάλας (!), που δυστυχώς δεν κατασκευάστηκε;
Θα ήταν άδικο όμως να ισχυριστούμε ότι φταίνε μόνο οι πολιτικοί. Δυστυχώς τον Ιανουάριο του 1936 στην πόλη μας κηρύχθηκε γενική απεργία εναντίον της ίδρυσης τοπικού γραφείου των Σ.Ε.Κ. (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους) για την εκμετάλλευση των μεταφορών Καβάλας-Δράμας. Η πόλη φοβήθηκε ότι θα νεκρωθεί το λιμάνι της! Δυστυχώς η ευθύνη στη χώρα μας είναι πολλές φορές συλλογική….
Έφυγα από την ημερίδα ανακουφισμένη. Όταν διαθέτουμε επιστήμονες με κριτική σκέψη ας ελπίσουμε ότι οι πολιτικοί μας θα τους ακούσουν και θα τους συμβουλευτούν. Και αφού μπορούμε πλέον να εντοπίζουμε τα συν και τα πλην νηφάλια, ήδη διανύσαμε το δυσκολότερο τμήμα σε οποιονδήποτε τομέα. Άλλωστε ως Έλληνες είμαστε ειδικοί στο να ενεργοποιούμαστε αργά και να τελειώνουμε στο παραπέντε. Αλλά με τι κόστος!
ΤΑ ΕΥΣΗΜΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ «Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΤΗΣ!
Σαπφώ Αγελούδη-Ζαρκάδα