Θάσος: Γερμανοί και Ρουμάνοι έδωσαν το «φιλί της ζωής» στον τουρισμό

 Θάσος: Γερμανοί και Ρουμάνοι έδωσαν το «φιλί της ζωής» στον τουρισμό

Γράφει στο GRTimes η Άννη Καρολίδου


Οι Γερμανοί και οι Ρουμάνοι ήταν αυτοί που φέτος το καλοκαίρι έδωσαν ένα μεγάλο «φιλί ζωής», στον τουρισμό της Θάσου, σε μία σεζόν που πήγε αρκετά καλά δεδομένων των συνθηκών που δημιούργησε ο covid, ενώ στη λεγόμενη high season, εμφάνισε και φαινόμενα υπερτουρισμού.

Η Θάσος είναι ένας αγαπημένος τουριστικός προορισμός της Βόρειας Ελλάδας, που τα τελευταία χρόνια και πριν την πανδημία είχε πλασαριστεί με επιτυχία σε πολλές νέες για αυτή αγορές του εξωτερικού, όπως στις Σκανδιναβικές αλλά και σε Γαλλία και Βέλγιο. Και μετά, το 2020, ήρθε η πανδημία που «πάγωσε» γενικότερα τις μετακινήσεις και την τουριστική βιομηχανία. Όμως και μέσα στην “παγωνιά”, ο Θασίτικος τουρισμός θερμάνθηκε από το άνοιγμα νέων αγορών.

Φέτος, όπως δείχνουν τα στοιχεία εισερχόμενου τουρισμού του αεροδρομίου Καβάλας, το 70% των αφίξεων εξωτερικού από τον Απρίλιο ως και τον Αύγουστο, ήταν από τη γερμανική αγορά. Οι περισσότεροι δε  από τους ξένους τουρίστες που έρχονται αεροπορικώς στην Καβάλα, έχουν προορισμό τη Θάσο.

Τσέχοι, Λιθουανοί και Σλοβάκοι

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την μεγάλη προτίμηση που υπάρχει για τη Θάσο, σημειώνουμε ότι  δεύτεροι αλλά με μεγάλη διαφορά ήταν οι Πολωνοί, κι’ ακολούθησαν Τσέχοι, Λιθουανοί και Σλοβάκοι, με τους Λιθουανούς να δείχνουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μία αυξανόμενη προτίμηση για το καταπράσινο νησί του βορείου Αιγαίου.

Βάζοντας κάτω τους αριθμούς, βλέπουμε πως σε ό,τι αφορά στις αεροπορικές αφίξεις, υπάρχει ακόμη σημαντική απόσταση για να καλυφθεί το κενό που προκάλεσε η πανδημία, αφού το 2021 και κατά το εξεταζόμενο διάστημα, οι αφίξεις ήταν λιγότερες κατά 53.800 σε σχέση με το 2019 και οι απώλειες σε ποσοστό ήταν 55,76%.

Ωστόσο ενθαρρυντικό είναι ότι έστω και αργά, τον Αύγουστο, ξεκίνησαν οι αφίξεις από τη Βρετανία, μία αγορά που το 2019 είχε δώσει περισσότερες από 16.500 αφίξεις τουριστών. Επίσης, θετική είναι η συμμετοχή νέων χωρών, όπως η Λιθουανία και η Σλοβακία, που με αριθμούς μικρούς μεν αλλά σταθερούς, δείχνουν ότι ήρθαν για να μείνουν.

Απώλειες από Σκανδιναβία και Βρετανία

«Χάσαμε λόγω covid τη Σκανδιναβική αγορά και τη Βρετανική, αλλά σαν αντιστάθμισμα είχαμε κίνηση από Πολωνία, ενώ από πέρυσι ξεκίνησαν να έρχονται τουρίστες από Τσεχία και Λιθουανία» επισήμανε στο GRTimes.gr o πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού κ. Πάρης Παρασχούδης.

Ο κ. Παρασχούδης ελπίζει ότι κάποια στιγμή θα αποδώσουν και οι προσπάθειες που είχαν γίνει για την αεροπορική σύνδεση της Καβάλας με Ιταλία, καθώς μάλιστα στα νότια της Θάσου υπάρχουν πολλοί Ιταλοί που έχουν αγοράσει κατοικίες και περνάνε μέρος του χρόνου στο νησί.

Η «κυριαρχία» των Ρουμάνων στον οδικό τουρισμό

Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Θάσος, σε πολύ μεγάλο βαθμό, στηρίζεται στον οδικό τουρισμό, με τους Ρουμάνους να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση μεταξύ των αλλοδαπών τουριστών, όπως είπε ο κ. Πάρης Παρασχούδης.

«Κάνουμε μία προσπάθεια διερεύνησης του οδικού τουρίστα, με τη συγκέντρωση στοιχείων μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Είναι μία καταγραφή, που διενεργεί εταιρεία για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου, με σκοπό να συλλεχθούν στοιχεία που θα μας επιτρέψουν να έχουμε χρήσιμα συμπεράσματα στα χέρια μας, για τον οδικό τουρισμό που προσελκύει το νησί» πρόσθεσε ο πρόεδρος της Ε.Ξ.Θ.

«Περισσότεροι σε αριθμό οδικών τουριστών είναι οι Ρουμάνοι, αυτό το ξέρουμε, αλλά είναι πρώτοι και σε αριθμό διανυκτερεύσεων, όπως και στην ανά κεφαλή δαπάνη. Βούλγαροι και Σέρβοι κάνουν δύο- τρεις διανυκτερεύσεις, ενώ οι Ρουμάνοι κάνουν οκτώ-δέκα. Αλλά φέτος είχαμε πελάτες και από Μολδαβία, Ουκρανία, πολλά αυτοκίνητα από Πολωνία καθώς  ο κόσμος προτίμησε να ταξιδέψει με το οικογενειακό του αυτοκίνητο».

Στην περίπτωση της ακτοπλοϊκής κίνησης, δεν υπάρχουν στοιχεία για τις χώρες προέλευσης των επιβατών, οπότε μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας που γίνεται για τον Οργανισμό Τουρισμού, περιορίζεται κάποιος στις εκτιμήσεις των τοπικών παραγόντων του κλάδου.

Ακτοπλοϊκή κίνηση

Κατά πρώτον σημειώνεται ότι σύμφωνα με το Λιμεναρχείο από 1 Ιουνίου έως 31 Αυγούστου 2021, προς τη Θάσο ταξίδεψαν από Κεραμωτή 385470 και από Καβάλα 32067 επιβάτες, συνολικά 417537 (σ.σ. όλοι οι επιβάτες ανεξαιρέτως εθνικότητας ).

Το αντίστοιχο διάστημα το 2019 τα στοιχεία ήταν : από Κεραμωτή 562585 και από Καβάλα 72372, συνολικά 634957 επιβάτες. Συνεπώς κατά το θερινό τρίμηνο του 2021, σε σχέση με το 2019, ταξίδεψαν λιγότεροι 217420 επιβάτες, ήτοι καταγράφηκε μείωση 34,24% στην κίνηση εισερχόμενων.

Η απώλειες είναι εντός των αναμενόμενων. Ίσως αν ληφθούν υπόψη στοιχεία από τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο οι απώλειες να πλησιάσουν το 40% συνολικά για τη σεζόν, μιας και η Άνοιξη ξεκίνησε μουδιασμένα και ο Σεπτέμβριος δεν προσφέρει αυτά που έδινε άλλες χρονιές. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά κι’ ίσως ανατραπούν προς τα άνω οι  αρχικές εκτιμήσεις που μιλούσαν για κίνηση στο 50%- 60% του 2019.

Στα θετικά του 2021 ήταν και το  ότι οι συνοριακές διαβάσεις με τη Βουλγαρία έχουν βρει την ισορροπία τους, ενώ με ελεγχόμενους αριθμούς επιτρέπεται πλέον και η είσοδος Τούρκων τουριστών από τους Κήπους (1500 ανά εβδομάδα).

Οδικός τουρισμός που βλέπει μακρυά

«Θέλουμε με τον οδικό τουρισμό, όπως το έχουμε συζητήσει και με τον πρόεδρο της ΠΟΞ κ. Τάσιος, να ανοίξουμε νέες αγορές κι’ όχι μόνο να καλύψουμε τις απώλειες που έχουμε από το αεροδρόμιο της Καβάλας», υπογράμμισε ο κ. Πασχαλούδης.

«Μη ξεχνάτε ότι η Θάσος έχει απώλειες και από τον παροπλισμό του Ομίλου Μουζενίδη. Παλαιότερα υπήρχαν πέντε πτήσεις την εβδομάδα, δύο από Μόσχα, δύο από Αγία Πετρούπολη και μία το Μινσκ, τη Λευκορωσία. Το αεροδρόμιο της Καβάλας πρέπει να προσελκύσει περισσότερες συνδέσεις, υπάρχει επικοινωνία για το σκοπό αυτό, των Ενώσεων Ξενοδόχων Καβάλας και Θάσου, με τη Fraport Greece και τη Marketing Greece».

Μία πολλά υποσχόμενη αγορά για τη Θάσο, φαίνεται να είναι η Ουκρανική, με πολλούς Ουκρανούς να έρχονται στο νησί οδικώς.

«Θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουριστικό κλάδο, ακόμη και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, να αντιληφθούν ότι δεν πρέπει να «βολευτούμε» με τον οδικό τουρισμό,  αλλά αντίθετα να δουλέψουμε για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Υπάρχει το φαινόμενο του υπερτουρισμού- Ιούλιο και Αύγουστο- κάτι που μπορεί να εξυπηρετεί τις πολύ μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, αλλά δεν είναι σε όφελος του τουριστικού προϊόντος του νησιού».

πηγή: grtimes.gr

Διαβάστε επίσης