Dark Mode Light Mode
Αετός Οφρυνίου: Μπήκε με το δεξί στα μπαράζ (φωτογραφίες)
Το 2ο ΓΕΛ Καβάλας πρωτοπορεί με δημιουργικές δράσεις επιτόπιας παρακολούθησης και βραχύχρονης μαθητικής κινητικότητας (φωτογραφίες)
Δύο ανακοινώσεις, μία συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το πλοίο με το στρατιωτικό υλικό των ΗΠΑ

Το 2ο ΓΕΛ Καβάλας πρωτοπορεί με δημιουργικές δράσεις επιτόπιας παρακολούθησης και βραχύχρονης μαθητικής κινητικότητας (φωτογραφίες)

Δημιουργικές και Πολυεπίπεδες Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Επιτόπιας Παρακολούθησης Μαθημάτων και Διδασκαλίας (Job Shadowing) και βραχύχρονης κινητικότητας μαθητών (short-term mobility) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ του 2ου ΓΕΛ Καβάλας.

Στο πλαίσιο του Eυρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ (κωδικός Διαπιστευμένου σχεδίου 2024-1-EL01-KA121-SCH-000228120) που υλοποιεί το 2ο ΓΕΛ Καβάλας μια  εκπαιδευτικός του σχολείου μας , συμμετείχε σε επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων και διδασκαλίας στο σχολείο Lycée Benjamin Franklin (https://lyceefranklinauray.fr/) της Γαλλίας 23-28/03-2025, με έμφαση στην καλλιέργεια της πολυγλωσσίας, στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και της λογοτεχνίας μέσω καινοτόμων προσεγγίσεων.

Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στη πόλη της Auray της Βρετάνης, Γαλλία, όπου η συμμετέχουσα είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει δια ζώσης μαθήματα Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας και λογοτεχνίας, να συμμετάσχει σε παιδαγωγικές δραστηριότητες και να αλληλεπιδράσει με Γάλλους συναδέλφους και μαθητές.

Η διάρκεια της κινητικότητας ήταν τέσσερις εργάσιμες ημέρες, ενώ το πρόγραμμα στο σχολείο υποδοχής περιελάμβανε τουλάχιστον πέντε ώρες παρακολούθησης μαθημάτων και δραστηριοτήτων ανά ημέρα. Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση σύγχρονων μέσων, όπως οι σειρές, οι ταινίες και η λογοτεχνία (κλασική και σύγχρονη), ως εργαλείων για την ενίσχυση της κατανόησης της γλώσσας και του πολιτισμού.

Ενδεικτικά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν:

  • Η διδακτική προσέγγιση του έργου Ρωμαίος και Ιουλιέτα σε διαθεματική σύγκριση με την ταινία Warm Bodies, με στόχο τη βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων, την ενίσχυση της πολιτισμικής κατανόησης και της αναστοχαστικής σκέψης των μαθητών.
  • Η διδασκαλία γραμματικών φαινομένων (Modal Verbs) εμπλουτίστηκε με αναφορές στον Sherlock Holmes και το κίνημα των Σουφραζετών, μέσα από βιωματικές τεχνικές, παιχνίδια ρόλων και ομαδικές εργασίες.
  • Η διδασκαλία της Ιστορίας μέσα από το μάθημα των Αγγλικών με βάση την ταινία Blackkklansman με μαθησιακούς και γλωσσικούς στόχους, εκπαιδευτικά μηνύματα και προσεγγίσεις που καλλιεργούν την κατανόηση του ιστορικού πλαισίου, την κριτική σκέψη και την διαπολιτισμική επίγνωση.

Η αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιήθηκε μέσω συνθετικών εργασιών και δημιουργικών παρουσιάσεων, τεχνικές που αποτελούν το κύριο εργαλείο αξιολόγησης των μαθητών στις δυο πρώτες τάξεις του Λυκείου.

Το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε και εκπονήθηκε στη διάρκεια της συγκεκριμένης δράσης όπως επίσης και περισσότερες πληροφορίες για την ταυτότητα και την λειτουργία του σχολείου υποδοχής είναι διαθέσιμα στον  παρακάτω υπερσύνδεσμο: https://wakelet.com/wake/T7XIxqkj56yxhH2So0ko1

Ανάμεσα στα πολλά εξωδιδακτικά project και δράσεις που το σχολείο Lycée Benjamin Franklin υλοποιεί αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στο πρόγραμμα Journal des Lycées με την έκδοση της σχολικής εφημερίδας Franklins News, προσφέροντας, με τον τρόπο αυτό, στους μαθητές του τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τη διαδικασία παραγωγής ενός εντύπου, τις δημοσιογραφικές τεχνικές και τις απαιτήσεις της γραφής υπό πραγματικές συνθήκες.

Επιπλέον η Βιβλιοθήκη του σχολείου, πρωτοπόρος σε παιδαγωγικές και πολιτισμικές δράσεις, υλοποιεί επίσης εργαστήρια εικαστικών τεχνών σε συνεργασία με τον καθηγητή Καλών Τεχνών με έμφαση στην καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών.

Επίσης το 2ο ΓΕΛ Καβάλας υλοποίησε την δράση «Βραχύχρονη Μαθησιακή κινητικότητα μαθητών»  στα πλαίσια του προγράμματος  Accreditation Erasmus+ 2021-2027, και η οποία υλοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το σχολείο μας, στέλνοντας τις μαθήτριες της Β’ Λυκείου, ΤΣΟΛΑΚΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ και ΑΔΑΜΑΚΗ ΔΑΝΑΗ, στο προαναφερόμενο σχολείο στο Auray της Νοτιοδυτικής Γαλλίας για 11 ημέρες.

Oι 2 μαθήτριες του σχολείου μας φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες και παρακολούθησαν μαθήματα στο Lycee Benjamin Franklin καθημερινά από τις 23/3-2/4/2025. Μέσα σε αυτές τις 11 ημέρες οι μαθήτριες γνώρισαν την ευρύτερη περιοχή της Βρετάνης  και τις ομορφιές της μαζί με τις οικογένειες που τις φιλοξενούσαν.

Γεύτηκαν παραδοσιακές σπεσιαλιτέ και γλυκά, περπάτησαν στους γραφικούς δρόμους της μεσαιωνικής πόλης του Auray, η οποία βρίσκεται  φωλιασμένη στην κοιλότητα του ομώνυμου ποταμού, απόλαυσαν το ζωντανό κέντρο της πόλης και το λιμάνι του Saint-Goustan.

Επισκέφτηκαν την αμφιθεατρικά κτισμένη  Βαν (Vannes) στη νότια ακτή της περιοχής της Βρετάνης, και την πόλη Quiberon κυρίως γνωστή ως παραθαλάσσιο θέρετρο για τους Γάλλους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και για την ιστορία της παραγωγής σαρδέλας.

Η υλοποίηση αυτής της  κινητικότητας πρόσφερε στις μαθήτριες μας μοναδικές ευκαιρίες για εμπειρία και μάθηση για τον γαλλικό πολιτισμό, τα ήθη και έθιμα της ευρύτερης περιοχής όπου φιλοξενήθηκαν αφού είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας.

Γνώρισαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας και αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες με τους Γάλλους μαθητές και μαθήτριες, εργάστηκαν ομαδικά και συνεργατικά για την εκπόνηση μικρών εργασιών στα μαθήματα των Αγγλικών, Λογοτεχνίας, Φυσικής, Οικονομικών.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι δημιουργήθηκαν φιλίες που ελπίζουμε και ευχόμαστε  να αντέξουν στον χρόνο. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με  το πρόγραμμα του σχολείου μας Accreditation Erasmus+ 2021-2027 μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας: https://2lyk-kaval.kav.sch.gr/erasmus/%CE%BD%CE%AD%CE%BF

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Προηγούμενο άρθρο

Αετός Οφρυνίου: Μπήκε με το δεξί στα μπαράζ (φωτογραφίες)

Επόμενο άρθρο

Δύο ανακοινώσεις, μία συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το πλοίο με το στρατιωτικό υλικό των ΗΠΑ