• 20 Απριλίου 2024,

Το «Διάζωμα» του κ. Μπένου σνομπάρει τους Φιλίππους

 Το «Διάζωμα» του κ. Μπένου σνομπάρει τους Φιλίππους

 

Στο Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας, στο Νομό Ροδόπης, θα πραγματοποιηθεί η 10η Γενική Συνέλευση του Σωματείου «Διάζωμα». Αυτό ανακοίνωσε ο Πρόεδρος του «Διαζώματος» Σταύρος Μπένος κατά την έναρξη των εργασιών της 9ης Γ.Σ. που έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 2016 στα αρχαία Θέατρα του Άργους και της Επιδαύρου. Ο κ. Μπένος αιτιολόγησε την απόφαση αυτή του Διοικητικού Συμβουλίου λέγοντας ότι με τον τρόπο αυτό η πολιτιστική διαδρομή της Αρχαίας Εγνατίας θα αποτελέσει παγκόσμιο γεγονός (;). Για τον σκοπό αυτό άλλωστε είχε κληθεί τότε στη Γενική Συνέλευση του «Διαζώματος» και ο Δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης. Από πέρσι είχε σχεδιαστεί η δουλειά.

Για τον ίδιο σκοπό όπως φαίνεται, ο κ. Μπένος ταξίδεψε δύο φορές στην Κομοτηνή, τον Δεκέμβριο του 2016 και τον Απρίλιο του 2017, επισκεπτόμενος τον περιφερειάρχη κ. Μέτιο έχοντας μαζί του θερμές συνομιλίες και ενδελεχείς συνεννοήσεις για την διοργάνωση της συνέλευσης.

Ωστόσο πρέπει να επισημάνουμε στον κ. Μπένο τα εξής:

  1. Στις 15 Ιουλίου του 2016, την ημέρα του πραξικοπήματος κατά του Ερντογάν, στην Κωνσταντινούπολη, στο πλαίσιο της 40ης Συνόδου της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς, εγκρίθηκε ομόφωνα η εγγραφή του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Στις αρχές Απριλίου μάλιστα του 2017, σε επίσημη τελετή στην οποία παραβρέθηκε και η υπουργός Πολιτισμού κ. Λυδία Κονιόρδου, στην είσοδο του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων, έγιναν τα αποκαλυπτήρια μαρμάρινης επιγραφής που φέρει την σφραγίδα της UNESCO και αναφέρει ότι το μνημείο ανήκει πλέον και επισήμως, με βούλα και υπογραφή, στον προαναφερθέντα κατάλογο.

Η μεγάλη επιτυχία της ένταξης του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων στον κατάλογο της UNESCO, δεν έγινε τυχαία αλλά είχε από πίσω της πολύχρονες και κοπιώδεις προσπάθειες και αγώνες πολλών ανθρώπων (αιρετών και μη) της τοπικής κοινωνίας αλλά και στελεχών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και του Υπουργείου Πολιτισμού. Ελπίζαμε λοιπόν ότι ο κ. Μπένος σαν ευαίσθητος άνθρωπος και αφιερωμένος με το «Διάζωμα» σε έναν ιερό σκοπό, θα αναγνώριζε έμπρακτα αυτούς τους αγώνες και την λαχτάρα αυτών των ανθρώπων να πετύχουν (και το πέτυχαν) τον υψηλό στόχο που έβαλαν.

  1. Την Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016 επισκέφθηκε τον κ. Μπένο στο γραφείο του στην Αθήνα η επιστημονική ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους» και για την επίσκεψη αυτή το «Διάζωμα» στο οποίο είναι πρόεδρος ο κ. Μπένος, εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Μια μεγάλη έκπληξη περίμενε το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» τη Δευτέρα 03 Οκτωβρίου 2016.

Η Επιστημονική Ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους», βρέθηκε στα γραφεία του Σωματείου, όπου παρουσίασε το όραμά της για τη δημιουργία ενός αρχαιολογικού πάρκου στην ευρύτερη περιοχή των αρχαίων Φιλίππων.

Ο πρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», κ. Σταύρος Μπένος με ενθουσιασμό συνεχάρη την ομάδα για τη δράση της και τη διαβεβαίωσε ότι το «ΔΙΑΖΩΜΑ», τα στελέχη του, αλλά και οι εμπειρογνώμονες του Σωματείου σε θέματα Τουρισμού και Ανάπτυξης, κ.κ. Μπέττυ Χατζηνικολάου και Γιάννης Ζηρίνης αντίστοιχα, θα είναι στη διάθεση της ομάδας για την παροχή οποιασδήποτε βοήθειας και κυρίως τεχνογνωσίας, προκειμένου να υλοποιηθεί το όραμά τους.»

  1. Το Φεστιβάλ Φιλίππων, που είναι ο παλαιότερος (μετά τα Επιδαύρια) θεσμός αρχαίου δράματος στην Ελλάδα, γιορτάζει φέτος τα 60 του χρόνια Μια διοργάνωση με μεγάλη ιστορία και μεγάλη διαδρομή που θα ανέμενε μια έμπρακτη αναγνώριση και από το «Διάζωμα».

Συνεκτιμώντας τα παραπάνω και μαθαίνοντας ότι το «Διάζωμα» επέλεξε για το 2017 την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για να πραγματοποιήσει την 10η Ετήσια Γενική του Συνέλευση, θεωρούσαμε βέβαιο ότι αυτή θα πραγματοποιηθεί στην Καβάλα και στους Φιλίππους για να τονιστεί με συμβολικό τρόπο η μεγάλη σημασία όλων των προαναφερθέντων.

Ωστόσο μαθαίνουμε ότι ο κ. Μπένος και το «Διάζωμά» του διάλεξαν την Κομοτηνή και την Μαρώνεια για τη συνέλευσή τους. Κρίμα.

Τώρα καταλαβαίνουμε τα ταξίδια του προέδρου του «Διαζώματος» το προηγούμενο διάστημα στην Κομοτηνή (Δεκέμβριος ’16 και Απρίλιος ’17) και τις συναντήσεις με τον περιφερειάρχη κ. Μέτιο αλλά και την πρόσκληση προς τον δήμαρχο της Κομοτηνής τον κ. Γιώργο Πετρίδη να παραβρεθεί στην περσινή Γενική Συνέλευση στο Άργος και την Επίδαυρο.

Δυστυχώς η Καβάλα πληρώνει εδώ και τριάντα χρόνια βαρύ τίμημα διακρίσεων και αδιαφορίας, έναντι της Θράκης, όπως τελικά αποδεικνύεται, όχι μόνον από τους κρατικούς φορείς αλλά και από μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, όπως είναι το «Διάζωμα».

Ωστόσο το συγκριτικό της πλεονέκτημα σε όλους τους τομείς είναι τόσο ισχυρό, η δυναμική της τόσο μεγάλη και η ιστορία της τόσο βαριά που δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τις σκοπιμότητες κρατικών και μη φορέων. Αγνοεί και περιφρονεί «Διαζώματα» και Μπένους.

Η Καβάλα και οι Φίλιπποι μπορούν να πορευτούν και χωρίς αυτούς

Όσο για την ΟΧΕ (Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση, βλέπε ΕΣΠΑ) και την «πολιτιστική διαδρομή της αρχαίας Εγνατίας» ας μη μας παραμυθιάζουν. Δεν έχουμε πέσει με αλεξίπτωτο σ’ αυτό τον τόπο. Γνωρίζουμε ότι η έδρα και το ταμείο της Περιφέρειας είναι στην Κομοτηνή και το διαχειρίζεται ο κ. Μέτιος.

 

 

Τι είναι το «Διάζωμα»

Το «Διάζωμα», με βάση το καταστατικό του, είναι ένα μη κερδοσκοπικό Σωματείο που βασίζεται στην εθελοντική εργασία και προσφορά των μελών του, καθώς και στη συνεργασία άλλων πολιτών και οι σκοποί του είναι οι εξής:

  1. Η συμβολή στην προστασία και την ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης (θεάτρων, ωδείων, σταδίων, αμφιθεάτρων), καθώς και στη διάδοση των αξιών της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη και την προβολή της σύγχρονης πολιτιστικής δημιουργίας.
  2. Η ευαισθητοποίηση και υποστήριξη μέσω δικτύου πολιτών όλων των φορέων που σχετίζονται με την αποκατάσταση, την ανάδειξη και, όπου κρίνεται αρμοδίως επιτρεπτό, τη χρήση των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, των σημαντικών αυτών μνημείων του αρχαίου κόσμου, πολλά από τα οποία εξακολουθούν να υπηρετούν το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν.
  3. Η υποστήριξη της καταγραφής και της τεκμηρίωσης των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης με στόχο την αξιοποίησή τους ως πηγών γνώσης για την αρχαιολογική επιστήμη και την εξέλιξη της τέχνης του θεάτρου.
  4. Η παρουσίαση και προβολή στο ευρύ κοινό των στοιχείων που αφορούν στην έρευνα, την προστασία και τη διαχείριση των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης με στόχο την αναγνώριση της αξίας τους και ως χώρων καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας από την αρχαιότητα ως σήμερα, όπου αρχαιότητα και σύγχρονος πολιτισμός μπορούν να συμβιώνουν σε μία αρμονική συνέχεια χώρου και χρόνου.
  5. Ο σεβασμός στο βαθμό διατήρησης της αυθεντικότητας των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης με την εξασφάλιση όλων των συνθηκών προστασίας τους κατά τη σύγχρονη χρήση τους.

Διαβάστε επίσης