Υποχρεωτικά τα αντιολισθητικά μέσα για όλα τα αυτοκίνητα

 Υποχρεωτικά τα αντιολισθητικά μέσα για όλα τα αυτοκίνητα

Ο συμπολίτης επαγγελματίας και έμπορος ελαστικών αυτοκινήτων, κ. Αντώνης Μούκος εξήγησε μιλώντας στην Πρωινή, τη νέα διάταξη που ισχύει από την 1η Οκτώβρη.

Αφορά υποχρέωση οδηγών των αυτοκινήτων να έχουν σε όλη τη διάρκεια του Χειμώνα τα κατάλληλα ελαστικά για ενδεχόμενο χαμηλών θερμοκρασιών ή χιονόπτωσης.

Η συνέντευξη

Ερ: Τι αλλάζει από την 1η Οκτώβρη για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Διαβάσαμε ότι από την 1η Οκτώβρη πρέπει να έχουμε εξοπλισμό για κακοκαιρία, ειδικότερα για χιονόπτωση. Τι ακριβώς υποχρεωνόμαστε;

Απ: Αυτό είναι μια απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Ισχύει από φέτος για πρώτη φορά από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο. Με βάση αυτή την απόφασης επιβάλλεται στους οδηγούς και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών να έχουν την υποχρέωση εφοδιασμού των αυτοκινήτων τους με ειδικά ελαστικά, είτε αντιολισθητικές αλυσίδες, είτε χιονοκουβέρτες. Ειδικά ελαστικά θεωρούνται τα χειμερινά ελαστικά ή τα ελαστικά τεσσάρων εποχών τα οποία φέρουν επάνω την ένδειξη λάσπη- χιόνι και το σήμα το ειδικό, το αλπικό.

Ερ: Ποιος είναι ο στόχος;

Απ: Αυτό το μέτρο ισχύει σε όλες σχεδόν τις Ευρωπαϊκές χώρες και τις Βαλκανικές οπωσδήποτε.  Ενισχύει την ασφάλεια  του οδηγού και του οχήματος κατά τη χειμερινή περίοδο.

Ερ: Σε περίπτωση κακοκαιρίας και ειδικά χιονόπτωσης πρέπει να έχεις την υποδομή να κινηθείς, είτε με αντιολισθητικές αλυσίδες, είτε με τα λάστιχα που φοράει τα αυτοκίνητο, να αποφεύγονται τα ατυχήματα.

Απ: Είναι ασφαλέστερα σε όλες τις περιπτώσεις. Ειδικά στις περιπτώσεις που υπάρχει ψηλή βροχή, παγωνιά, πάχνη. Είναι πράγματα τα οποία καμιά φορά δεν τα βλέπουμε αλλά υπάρχουν στο δρόμο. Το χιόνι το βλέπουμε και μπορούμε να ακινητοποιήσουμε το αμάξι. Για αυτό χρειάζονται αυτά τα ειδικά ελαστικά. Όταν υπάρχει χιόνι χρειάζονται αλυσίδες και χιονοκουβέρτες για να μπορεί το όχημα να κινηθεί με ασφάλεια. Να μη δημιουργήσει προβλήματα ούτε στον οδηγό, ούτε στους άλλους οδηγούς.

Ερ: Αυτή η υποχρέωση κοστίζει;

Απ: Κοστίζει. Αν υπάρχει όμως ένας σωστός προγραμματισμός, δε νομίζω ότι κοστίζει. Ας πούμε για παράδειγμα στα χιονολάστιχα. Μπορεί ο οδηγός όπως γίνεται στο εξωτερικό, να έχει μια τετράδα ελαστικών ή δυο ελαστικών ανάλογα την κίνηση του οχήματος τα οποία τα χρησιμοποιούμε κατά τη χειμερινή περίοδο. Την καλοκαιρινή περίοδο χρησιμοποιούμε τα ελαστικά τα οποία είναι καλοκαιρινά. Αυτό σε βάθος χρόνου μας δίνει μια επταετία, οχταετία αντοχής των ελαστικών. Με μια αγορά 8 ή 6 ελαστικών, χρησιμοποιούμε μια επταετία τα ελαστικά μας.

Ερ: Πάντως το να προσαρμόσουμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας και στις καιρικές συνθήκες, είναι προτιμότερο από το βγάλε-βάλε των αντιολισθητικών αλυσίδων. Μήπως γενικά οι αλυσίδες έχουν ξεπεραστεί;

Απ: Ναι οι αλυσίδες δεν θεωρούνται αντιολισθητικό μέτρο στο εξωτερικό. Χρησιμοποιούνται μόνο τα χειμερινά ελαστικά αυτοκινήτων ή των τεσσάρων εποχών. Οι αλυσίδες είναι για ακραίες περιπτώσεις, πάγου ή σε πολύ δύσβατες περιοχές. Εν πάση περιπτώσει θεωρείται ένα μέτρο και αυτό.

Ερ: Τα λάστιχα τα έχεις πάνω στο αυτοκίνητο και αμέσως επωφελείσαι ενώ με τις αλυσίδες έχεις την ταλαιπωρία.

Απ: Το λάστιχο είναι η προέκταση του τροχού. Η άμεση επαφή με το οδόστρωμα. Η αλυσίδα θεωρείται κάπως ξένο σώμα. Όπως όμως και να έχει είναι και αυτό ένα μέτρο και αυτό αντιολισθητικό.

Ερ: Εσείς και οι συνάδελφοι σας με τα ελαστικά, δουλέψατε το καλοκαίρι; Με δεδομένο ότι ο τουρισμός ήταν ωδικός.

Απ: Ναι φέτος το καλοκαίρι σαφώς ήταν καλύτερο από τα προηγούμενα. Επωφελούμαστε από τους Βαλκάνιους τουρίστες. Όλες αυτές τις χώρες που προσέρχονται στην Ελλάδα. Έχουμε περισσότερο οδικό τουρισμό στη χώρα μας και αυτό πρέπει να το προσέξουμε. Σίγουρα και εμείς παίρνουμε ένα μερίδιο από την αγορά με το να τους φροντίσουμε, να αποκαταστήσουμε κάποιες βλάβες κτλ.

Ερ: Τα ελαστικά ακρίβαιναν μέσα σε αυτή τη ενεργειακή κρίση. Υπάρχουν προϊόντα που επηρεάστηκαν πολύ και άλλα που επηρεάστηκαν λίγο.

Απ: Ναι έχουν ακριβύνει. Γιατί είναι συνάρτηση και του πετρελαίου και του αερίου και του ρεύματος και των πρώτων υλών. Υπάρχουν πρώτες ύλες στα ελαστικά που η παραγωγή τους, γίνονται στις εμπόλεμες ζώνες στην Ουκρανία και στη Ρωσία. Σαφώς είναι τέσσερεις, πέντε παράγοντες για τα ελαστικά όπου όλα αυτά τα έχουν ακριβύνει. Πάλι αναλογικά με κάποια άλλα πράγματα τα λάστιχα είναι σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Προσπαθούν οι εταιρείες να το κάνουν αυτό για να μπορέσουν να πουλήσουν.

Διαβάστε επίσης