Αλλαγή δεδομένων; Απόφαση του Αρείου Πάγου επηρεάζει το θέμα των λιμενικών τελών

 Αλλαγή δεδομένων; Απόφαση του Αρείου Πάγου επηρεάζει το θέμα των λιμενικών τελών

Εντός των ημερών θα επανέλθει στην επικαιρότητα και θα κριθεί οριστικά το θέμα της έμμεσης αύξησης των τελών στο λιμάνι της Καβάλας δια της σύμβασης που πρέπει να υπογραφεί ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους για την διαχείριση στερεών και υγρών απόβλητων πλοίων. Νέο σχέδιο σύμβασης έστειλαν την Πέμπτη οι δύο εταιρίες στους ναυτιλιακούς πράκτορες, φέρεται να έχει ήδη ενημερωθεί ο Δήμος Καβάλας και η Δημωφέλεια. Κατά τις ίδιες πληροφορίες κι νέα σύμβαση (θα ισχύσει από την 1η Νοέμβρη) προβλέπει αυξήσεις αλλά το γεγονός περνά σε δεύτερη μοίρα.

Από την Πέμπτη άρχισαν να υπάρχουν φήμες βάση των οποίων η εταιρία Μητσόπουλου (ΝΕΚ) δικαιώθηκε με απόφαση του Αρείου Πάγου σε υπόθεση που βρίσκεται στη δικαιοσύνη σχεδόν από το 2005. Η απόφαση που φέρεται να εξέδωσε ο Άρειος Πάγος αφορά ίδια διαδικασία με αυτή που τώρα είναι σε εξέλιξη. Τα τιμολόγια που θα χρεώνονται τα πλοία για τα απόβλητα τους. Το 2005 ο Οργανισμός αποφάσισε κι επέβαλλε μόνος του τα τιμολόγια αυτά. Οι περισσότερες εταιρίες και πλοία δέχθηκαν και πληρώνουν. Η εταιρία Μητσόπουλου αντέδρασε, θεώρησε κι εκείνες τις τιμές υπερβολικές. Δεν δέχθηκε να πληρώσει τα ποσά που ζητούσε ο ΟΛΚ. Ο ΟΛΚ προσέφυγε στη δικαιοσύνη κατά της εταιρίας Μητσόπολου. Από τότε εκδόθηκαν δύο αποφάσεις υπέρ του ΟΛΚ. Η τρίτη όμως απόφαση και τελεσίδικη λέγεται ότι δικαιώνει την εταιρία Μητσόπουλου. Έτσι δημιουργείται θέμα όχι μόνο για το λιμάνι της Καβάλας αλλά για όλα τα λιμάνια της χώρας. Με βάση την απόφαση που αναμένεται να επισημοποιηθεί σύντομα ουδείς μπορεί από μόνος του να ορίζει τα τιμολόγια στα λιμάνια και για τη διαχείριση αποβλήτων. Πολύ περισσότερο ο ΟΛΚ.

Χθες ο δικηγόρος της εταιρίας Μητσόπουλου κ. Παναγιώτης Τικόπουλος επιβεβαίωσε τις φήμες. Επιβεβαίωσε την απόφαση του Αρείου Πάγου. Όπως είπε ο κ. Τικόπουλος με βάση την απόφαση του Α. Πάρου ουδείς Οργανισμός Λιμένα μπορεί μόνος του να αποφασίζει τιμολόγια και να δεσμεύει με αυτά άλλους. Επί των συγκεκριμένων τελών –συνεχίζει ο κ. Τικόπουλος- αρμόδια είναι τα διοικητικά δικαστήρια.

Στο μεταξύ ίδιο θέμα με αυτό του λιμανιού της Καβάλας ανέκυψε και στον Πειραιά. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: Με αφορμή ανακοίνωση Τύπου της ΟΛΠ ΑΕ, σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού ανάθεσης της υπηρεσίας συλλογής στερεών αποβλήτων πλοίων που καταπλέουν στο λιμάνι του Πειραιά, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας επιθυμεί να τονίσει και πάλι την πλήρη αντίθεσή του στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό, στο βαθμό που αυτός θα καταλήξει στη μονοπωλιακή εκμετάλλευση της σημαντικότατης αυτής υπηρεσίας στο λιμάνι του Πειραιά και μάλιστα για διάστημα πολλών δεκαετιών!

» Ως χρήστες του λιμένα έχουμε επανειλημμένως τονίσει ότι η μέχρι σήμερα πρακτική της μονοπωλιακής ανάθεσης της αποκομιδής στερεών αλλά και υγρών αποβλήτων, κατά αποκλειστικότητα σε έναν και μόνο πάροχο, έχει δημιουργήσει φαινόμενα καταχρηστικής εκμετάλλευσης της μονοπωλιακής αυτής θέσης και έχει φέρει τους χρήστες του λιμανιού πολλές φορές σε αδιέξοδα.

» Ο ΣΕΕΝ έχει επισημάνει σε όλους τους τόνους ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η παροχή των εν λόγω υπηρεσιών από τουλάχιστον δύο παρόχους ανά υπηρεσία. Τούτη άλλωστε είναι η πρακτική που ακολουθείται από τα μεγαλύτερα λιμάνια στην Ευρώπη και ως γενική αρχή προωθείται και στα πλαίσια της υπό συζήτηση Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις λιμενικές υπηρεσίες. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αλλά και η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλούνται να εξετάσουν το ζήτημα και να λάβουν θέση σχετικά».

Υπενθυμίζεται, ότι όπως είχε γράψει χθες ο ΤΠ, υπάρχουν ενστάσεις εταιρειών στις οποίες υποστηρίζεται, μεταξύ άλλων, ότι διατάξεις του διαγωνισμού «φωτογραφίζουν» συγκεκριμένη ενδιαφερόμενη εταιρεία! Επίσης, ότι στις 5 Νοεμβρίου έχει οριστεί για να συζητηθεί στο ΣτΕ, η προσφυγή των δύο εταιρειών κατά του κύρους του διαγωνισμού που προκήρυξε ο ΟΛΠ.

 

Διαβάστε επίσης