• 19 Μαΐου 2024,

Αντέχει ως θεσμός η KAVALA EXPO

 Αντέχει ως θεσμός η KAVALA EXPO

Θετικά ήταν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε το ΚΤΕ ΑΜΘ για τον επιμελητηριακό θεσμό KAVALA EXPO 2015, σύμφωνα με την παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια της συνεδριάσεως του Ιανουαρίου στα μέλη της διοικήσεως, από τον υπεύθυνο καθηγητή της ερευνητικής ομάδας Δημήτρη Πογαρίδη. Παρά τους προβληματισμούς της διοικήσεως του Επιμελητηρίου για το εάν θα έπρεπε να διεξαχθεί η έκθεση εντός του 2015 λόγω της κρίσης και της διστακτικότητας των εκθετών να μετέχουν, διαπιστώθηκε ότι οι καβαλιώτες αγαπούν και στηρίζουν το θεσμό διαχρονικά.

Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, φάνηκε ότι η ταυτόχρονη διεξαγωγή με το Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής βοήθησε την επισκεψιμότητα και μάλιστα το υψηλότερο ποσοστό επισκεπτών ήταν φοιτητές. Βάσει των ίδιων αποτελεσμάτων αποδείχθηκε ότι επισκέπτες από τις λοιπές πόλεις της περιφέρειας ΑΜΘ δεν πείσθηκαν να περιηγηθούν στους χώρους του εκθεσιακού κέντρου, ενώ η διοίκηση θα εξετάσει περαιτέρω μείωση των τιμών συμμετοχής ώστε στην επόμενη διοργάνωση να γεμίσουν τα περίπτερα.

Ορισμένοι δείκτες που βρίσκονται σε υποχώρηση και φθίνουσα πορεία αποδεικνύουν το πόσο έχει επηρεάσει τους επιχειρηματίες η παρατεταμένη ύφεση. Φαίνεται δηλαδή ότι εκλείπει για τους επαγγελματίες ως κίνητρο συμμετοχής το κλείσιμο κάποιας συμφωνίας, ενώ ορισμένοι από τους ερωτώμενους εκθέτες απάντησαν ότι ναι μεν επιθυμούν αλλά δε γνωρίζουν εάν θα είναι σε θέση μα μετέχουν και στην KAVALA EXPO του 2016. Ειδικότερα, το 64,7% των εκθετών δήλωσε ότι θα συμμετάσχει (έχει την πρόθεση) τον επόμενο χρόνο στη έκθεση, ποσοστό μειωμένο κατά 2,6 μονάδες  σε σχέση με το αντίστοιχο του 2014. Το 75,7% των εκθετών δεν ξέρουν εάν θα είναι σε θέση να πάρουν μέρος στην έκθεση το χρόνου (ποσοστό αυξημένο κατά 42,7 μονάδες ) ενώ κανείς δεν δήλωσε ότι δεν θέλει να συμμετάσχει στην έκθεση.  Η διοίκηση του Επιμελητηρίου θα μελετήσει τα αποτελέσματα της έρευνας και θα διαμορφώσει αναλόγως την επικοινωνιακή της τακτική προκειμένου η επόμενη διοργάνωση να εξασφαλίσει μεγαλύτερη συμμετοχή, προβολή κι επισκεψιμότητα.

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Αναλύοντας την εργασία της μελετητικής ομάδας, ο Δημήτρης Πογαρίδης σημείωσε ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε, στους χώρους του εκθεσιακού κέντρου «Απόστολος Μαρδύρης», κατά το χρονικό διάστημα από 17/10/2015 έως 21/10/2015.

Πληθυσμό, στόχο της έρευνας, αποτέλεσαν οι εκθέτες και οι επισκέπτες της έκθεσης. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως ερευνητικά εργαλεία δύο διαφορετικά ερωτηματολόγια, ένα για κάθε κατηγορία. Η συγκέντρωση των πληροφοριών για την έρευνα των επισκεπτών πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και της διαδικτυακής εφαρμογής GoogleDrive. Ενώ η έρευνα των εκθετών υλοποιήθηκε με απευθείας συνέντευξη  των εκθετών.

Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελείται από 45 εκθέτες και 613 επισκέπτες. Στην περίπτωση των εκθετών η καταχώρηση των πληροφοριών έγινε στο στατιστικό πακέτο S.P.S.S 16.0, με το οποίο πραγματοποιήθηκε η επεξεργασία και η ανάλυση των δεδομένων.

Χρησιμοποιήθηκαν οι κατάλληλες στατιστικές τεχνικές για την εξαγωγή αποτελεσμάτων, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις πραγματοποιήθηκε και συγκριτική διερεύνηση των αποτελεσμάτων με τα αντίστοιχα παλαιότερων ετών.

Απ’ τα στοιχεία του δείγματος εκτιμάται ότι, οι άνδρες επισκέπτες της έκθεσης ανέρχονται στο 50,6% και οι γυναίκες στο 49,4% του συνόλου. Η μέση ηλικία των επισκεπτών ανέρχεται στα 31 χρόνια. Απ’ το σύνολο των επιχειρήσεων του δείγματος, το 68,3% έχει συμμετάσχει και προηγούμενα χρόνια στην έκθεση της Καβάλας. Επίσης, το 65,4% των επιχειρήσεων συμμετέχουν κατά καιρούς και σε άλλες κλαδικές εκθέσεις, χαρακτηριστικές είναι οι ΔΕΘ, INFACOMA, ΘΡΑΚΗ, ΑΝUGA, ΓΑΜΟΣ-ΒΑΠΤΙΣΗ κ.α.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΚΘΕΤΩΝ

Από τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία αφορούν στους εκθέτες, προκύπτει ότι:

•Σκοπός συμμετοχής στην έκθεση είναι κατά κύριο λόγο η διαφήμιση των προϊόντων τους.

•Το κόστος συμμετοχής θεωρείται ικανοποιητικό από τους πέντε στους δέκα εκθέτες.

•Πέντε στους δέκα εκθέτες είναι ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ενώ τρείς στους δέκα τις χαρακτηρίζουν υψηλού και πολύ υψηλού επιπέδου.

•Οι έξι στους δέκα εκθέτες θεωρούν ικανοποιητική την προβολή τους μέσα από την έκθεση.

•Εννέα στους δέκα εκθέτες θεωρούν ικανοποιητική την προσέλευση του κοινού στην έκθεση, οκτώ στους δέκα είναι ικανοποιημένοι από τη χρονική διάρκεια της και εννιά στους δέκα από την χρονική περίοδο διοργάνωσης της έκθεσης.

•Επτά στους δέκα εκθέτες εξέφρασαν τη βεβαιότητα ότι θα είναι παρόντες και στην επόμενη έκθεση, ποσοστό ίδιο μ’ εκείνο της προηγούμενης χρονιάς.

•Οι βασικές αδυναμίες της έκθεσης κατά την άποψη των εκθετών είναι ο κλιματισμός και ο εξαερισμός του χώρου.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

Από την ανάλυση των πληροφοριών οι οποίες συλλέχθηκαν από τους επισκέπτες της έκθεσης προκύπτει ότι:

•Η έκθεση προσέλκυσε άτομα όλων των ηλικιών, με τον μέσω όρο των επισκεπτών να είναι τα 31 χρόνια.

•Δύο στους δέκα επισκέπτες δηλώσαν άνεργοι και τρεις στους δέκα φοιτητές. Για πρώτη φορά στα χρονικά της έκθεσης καταγράφεται τόσο μεγάλη προσέλευση φοιτητών.

•Οι επισκέπτες είναι κυρίως κάτοικοι Καβάλας.

•Για άλλη μια χρονιά κρίνεται αποτελεσματική η διαφημιστική πολιτική του Επιμελητηρίου Καβάλας.

•Τέσσερεις στους δέκα επισκέπτες, επισκέπτονται την έκθεση για να ενημερωθούν για τα τοπικά προϊόντα.

•Έξι στους δέκα επισκέπτες δηλώσαν ικανοποιημένοι από το πλήθος και την ποικιλία των προϊόντων.

•Οκτώ στους δέκα επισκέπτες έμειναν ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

•Εννέα στους δέκα επισκέπτες έμειναν ικανοποιημένοι από τον εκθεσιακό χώρο και τις παράλληλες εκδηλώσεις (Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής).

•Η χρονική διάρκεια και η περίοδος πραγματοποίησης της έκθεσης βρίσκει σύμφωνη την συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών.

•Οι τρεις στους δέκα επισκέπτες δηλώσαν ότι θα ήθελαν περισσότερους αλλοδαπούς εκθέτες.

•Εννέα στους δέκα επισκέπτες δηλώσαν ότι θα επισκεφθούν την έκθεση της επόμενης χρονιάς.

 

=

 

Διαβάστε επίσης