Γλυτώνουμε τα διόδια της Μουσθένης!

 Γλυτώνουμε τα διόδια της Μουσθένης!

Ο προσωρινός πρόεδρος της Εγνατίας οδού, Γιάννης Τσακλίδης, πρώην βουλευτής και πρώην υπουργός, απάντησε χθες για μία ακόμη φορά σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τα διόδια της Μουσθένης. Χθες κι ενώ κανείς δεν το περίμενε, ο κ. Τσακλίδης παρουσίασε στους δημοσιογράφους, όλο το σκεπτικό, με βάση το οποίο φαίνεται ότι η Καβάλα γλυτώνει οριστικά τα διόδια της Μουσθένης, αφού προηγουμένων συστηματικά τα καθυστέρησε για περισσότερο από ένα χρόνο. Ήταν πραγματικά περίεργο να παρακολουθεί κανείς, λέξη προς λέξη τα λόγια του Γιάννη Τσακλίδη, που περισσότερο μίλησε ως καβαλιώτης που ακούει τα μηνύματα της κοινωνίας, λιγότερα ως πρόεδρος της Εγνατίας οδού. Ο Γιάννης Τσακλίδης μίλησε για το θέμα των διοδίων, δηλώνοντας εξ αρχής ότι συμφωνεί, τα διόδια να υπάρχουν σ΄ ένα δρόμο όπως η Εγνατία οδός. Αφού εξήγησε ποιοι επιβάλλουν τα διόδια και πως διοικείται από το δημόσιο ουσιαστικά, και την εκάστοτε κυβέρνηση, η Εγνατία οδός, στη συνέχεια άρχισε να αλλάζει τον τρόπο που προσεγγίζει το θέμα, όσο περισσότερο πλησίαζε στην περίπτωση των διοδίων της Μουσθένης. Στο τέλος άφησε να εννοηθεί ότι πλέον είναι στόχος εφικτός για τους αιρετούς άρχοντες της περιοχής, να μην γίνουν ποτέ τα διόδια στη Μουσθένη, αφού ο χρόνος που τοποθετήθηκε ως προθεσμία κατασκευής και λειτουργίας τους, πάνω κάτω συμπίπτει με την αλλαγή του συστήματος, με την εφαρμογή σε όλη την Εγνατία οδό των λεγόμενων ηλεκτρονικών διοδίων.

Ο Γ. Τσακλίδης είπε στους δημοσιογράφους, ότι τα διόδια στην Εγνατία οδό και σε άλλους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, είναι δέσμευση της Ελλάδας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, απόφαση που πήρε συνειδητά η χώρα μας. Εγώ συμφωνώ με τα διόδια, που κάποιος πρέπει να πληρώνει τα έξοδα λειτουργίας των αυτοκινητόδρομων. Ειδικότερα είπε για τα διόδια στην Εγνατία οδό, οι αποφάσεις, τα χρονοδιαγράμματα, αφορούν το μεγαλομέτοχο, τον μοναδικό μέτοχο της Εγνατίας οδού, δηλαδή το δημόσιο. Ο Γ. Τσακλίδης γύρισε πίσω στο 2006 όταν με νόμο ορίστηκαν δύο διόδια εντός του νομού Καβάλας. Στη συνέχεια γενικά τα διόδια μειώθηκαν στην Εγνατία οδό, διατηρήθηκε όμως αυτός ο σταθμός περίπου στη Μουσθένη.

Σύμφωνα με το Γιάννη Τσακλίδη, τόσον καιρό επιδιώχθηκε να κερδηθεί χρόνος, να καθυστερήσουν ειδικά τα διόδια της Μουσθένης. Στόχος που επετεύχθη. Έτσι τα διόδια μετατέθηκαν για να λειτουργήσουν στις 15 Ιανουαρίου του 2013. Πλην όμως το 2013 είναι το έτος όπου όλα τα διόδια στην Εγνατία οδό καταργούνται κι αντικαθίστανται από ένα πιο δίκαιο σύστημα, που εφαρμόζεται στην Ευρώπη, τα λεγόμενα ηλεκτρονικά διόδια.

Στο χέρι των αιρετών αρχόντων του νομού Καβάλας είναι πλέον να καταφέρουν να μην γίνουν ποτέ τα διόδια που προτείνονται στη Μουσθένη και να ισχύσει απευθείας το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων, είπε ο Γιάννης Τσακλίδης.

Όλο αυτό το σκεπτικό είναι φανερό ότι θα είναι ένα ακόμη επιχείρημα για την περιφερειακή αυτοδιοίκηση που τη Δευτέρα στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, συζητά το θέμα μετά από ερώτηση περιφερειακού συμβούλου της αντιπολίτευσης.

«Δεν χρειάζονται επιπρόσθετα διόδια, ειδικά αυτά τα Μουσθένης» είπε στην ίδια διαδικασία της συνέντευξης τύπου ο Άρης Γιαννακίδης, που συμπλήρωσε πως έχει εξαιρετική συνεργασία με την Εγνατία οδό, ευχαρίστησε δημόσια τον Γιάννη Τσακλίδη, μίλησε για πρότυπο συνεργασίας και μεγάλη βοήθεια.

Ο Γ. Τσακλίδης απάντησε: «Σαφώς ο κ. Γιαννακίδης, άλλωστε είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε κάποια πράγματα. Παρόλα αυτά έχουμε άψογη συνεργασία, με επαναλαμβανόμενες και ουσιαστικές συνεργασίες, συνεργασία και των υπηρεσιών. Όλα τα έργα της Εγνατίας οδού στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη – ειπε ο κ. Τσακλίδης – είναι σε σωστή κατεύθυνση».

Από την πλευρά του ο Άρης Γιαννακίδης, εξήγησε ότι στη χθεσινή σύσκεψη εξετάστηκαν διάφορα θέματα, όπως των αξόνων που αφορούν την Εγνατία οδό, στη Θράκη, αλλά κι ο κλειστός αυτοκινητόδρομος Καβάλας – Δράμας. Η μελέτη θα είναι έτοιμη, για το τμήμα Δράμα – Άγιος Αθανάσιος, την επόμενη χρονιά.

 

 

Διαβάστε επίσης