• 9 Μαΐου 2024,

μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 

Χωρίς χρόνο, χωρίς πολλά χρήματα

Δύο συνεδριάσεις δημοτικών επιτροπών πρόσφατα μας «αποκάλυψαν» μεγάλο μέρος από τα σχέδια της διοίκησης του Δήμου όσον αφορά τις εορταστικές εκδηλώσεις του Δεκέμβρη. Το πρώτο συμπέρασμα είναι απόλυτα συγκεκριμένο. Η διοίκηση της κ. Τσανάκα «πατά» πάνω σε αυτό που γίνονταν μέχρι τώρα, το αλλάζει όπου θέλει κι όπου μπορεί μα στο τέλος ο κορμός των εκδηλώσεων είναι ίδιος. Τα εορταστικά γεγονότα του επόμενου μήνα θα θυμίζουν αρκετά την προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Καβάλας. Αυτό είναι αναπόφευκτο λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχαν στη διάθεση τους οι νέοι αιρετοί. Αποφάσισαν ταυτόχρονα να μην ξοδέψουν πολλά χρήματα. Λίγος χρόνος προετοιμασίας, λίγα χρήματα και να το αποτέλεσμα. Ένα copy paste αυτών που πραγματοποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια. Αυτών που δέχθηκαν (δίκαια) κριτική, ίσως να ήταν ένας από τους λόγους που η διοίκηση Σιμιτσή καταψηφίστηκε στις εκλογές του Μάη.

Διατυπώθηκαν ήδη κάποιες πρώτες διαφωνίες κι αντιρρήσεις. Αυτό το έκαναν άνθρωποι της διοίκησης Τσανάκα. Πρότειναν ταυτόχρονα διάφορα καινούργια πράγματα, όπως φαίνεται οι προτάσεις τους κατατέθηκαν κατόπιν εορτής. Ένα άλλο κλιμάκιο στελεχών υπό τον Μιχάλη Λυχούνα έλαβε ήδη τις αποφάσεις για το τι θα γίνει.

Όπως τότε έτσι και τώρα δηλώνουμε την διαφωνία μας με την επιλογή της κεντρικής πλατείας ως βασικό χώρο των εκδηλώσεων και εορταστικών δραστηριοτήτων. Ο κ. Λυχούνας «απλώνει» το πράγμα σε όλη τη πλατεία ενώ οι προηγούμενοι το είχαν στριμώξει μόνο στο πάνω μέρος της. Αυτό ακούγεται σωστό. Είναι όμως αρκετό; Επενδύουν ακόμη περισσότερο στα παιχνίδια τύπου λούνα πάρκ. Δημιουργούν μεγαλύτερο λούνα πάρκ αφού δίνουν σε αυτό περισσότερο χώρο στο κάτω μέρος της πλατείας. Ο κ. Σιμιτσής δέχθηκε κριτική για το εορταστικό λούνα πάρκ της πλατείας. Χαμογελούσε λέγοντας ότι τα παιδιά έχουν άλλη άποψη, το ταμείο του Δήμου γεμίζει χρήματα από τους επαγγελματίες που θα το λειτουργήσουν. Μπορεί να κάνουμε λάθος αλλά η πλατεία (έστω το κάτω μέρος της) σαν λούνα πάρκ δεν είναι ότι καλύτερο. Δείχνει αυτό που ήδη σημειώσαμε. Λίγο χρόνο, λίγα έξοδα, ελπίδες για έσοδα, καθόλου νέες ιδέες και προτάσεις. Τα τελευταία χρόνια (από τον Εριφυλλίδη έως και τον Σιμιτσή) την αδικήσαμε και την ταλαιπωρήσαμε την κεντρική πλατεία. Αυτό φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.

Όπως ο κ. Σιμιτσής έτσι κι η κ. Τσανάκα στηρίζουν πολλά στους πολιτιστικούς συλλόγους. Η κ. Τσανάκα προστατεύει την αγορά απορρίπτοντας την ανταγωνιστική χριστουγεννιάτικη αγορά. Αυτό αναμφίβολα είναι σωστό. Ανακύπτει όμως το ερώτημα, μπορούν οι πολιτιστικοί σύλλογοι σχεδόν μόνοι τους να κάνουν τα πάντα;

Μάθαμε την Παρασκευή ότι θα επιχειρηθεί να δημιουργηθεί δεύτερο κέντρο εκδηλώσεων στο Πάρκο Φαλήρου. Αυτό φαίνεται να  προέκυψε στην πορεία. Δεν είναι κακή ιδέα αλλά θα καταφέρουν να την υλοποιήσουν; Ήδη το Παγοδρόμιο αμφιβάλλει πόσο θα προλάβει να λειτουργήσει εκεί. Χρειάζονται διάφορες υποδομές που δεν υπάρχουν, δεν εξαρτώνται μόνο από τον Δήμο Καβάλας.

Ακούμε παράπονα προερχόμενα από τον πρώην Δήμο Φιλίππων. Σοβαρές καταγγελίες βάση των οποίων ο περσινός στολισμός αποσύρθηκε κι αποθηκεύτηκε αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πάλι! Ανακύπτουν πολυποίκιλα προβλήματα που συχνά ανεβάζουν τους τόνους. Δημιουργούν αφορμές γκρίνιας. Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια. Κάθε φορά που η τοπική αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει να οργανώσει εορταστικές εκδηλώσεις μπλέκει περισσότερο σε αμφισβητήσεις και εσφαλμένες αποφάσεις παρά ενώνει τους πολίτες γύρω από τα όσα υλοποιεί. Αυτό το ζήσαμε με τον Σιμιτσή, με τον Εριφυλλίδη. Για τα προσεχή Χριστούγεννα –εδώ που φθάσαμε- θα ζήσει την εμπειρία και η διοίκηση της κ. Τσανάκα. Η οποία ωστόσο μπορεί να μας υποσχεθεί ότι του χρόνου θα έχει τον χρόνο να προτείνει κάτι διαφορετικό. Κάτι άλλο που θα είναι δικό της.

 

Αθώος ο Τ. Κυριατζής

Την προηγούμενη εβδομάδα αθωώθηκε στο Εφετείο Θράκης ο πρώην αντιδήμαρχος Καβάλας Τάσος Κυριατζής. Μαζί του αθωώθηκε κι ο υπεύθυνος καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος. Και οι δύο είχαν καταδικαστεί σε πρώτο βαθμό, στο Τριμελές της Καβάλας. Ήταν υπόθεση καταστήματος που έπρεπε να κλείσει αλλά δεν έκλεισε. Υπόθεση των πρώτων ετών της δεύτερης θητείας του κ. Σιμιτσή. Ο κ. Κυριατζής χάρηκε για την αθώωση του, ο κ. Σιμιτσής το ίδιο. Ο πρώην αντιδήμαρχος είχε συνήγορο υπεράσπισης τον Κώστα Γκουρτζή, τον οποίο του τον παρείχε ο Δήμος Καβάλας.

 

Αμερικάνικο ενδιαφέρον

Πρέπει να πιστέψουμε ότι ο Πρόξενος των ΗΠΑ στην Θεσσαλονίκη μας επισκέφθηκε την Παρασκευή για να ενημερωθεί από το ΤΕΙ, εκεί όπου συμπατριώτισσα του κάνει μάθημα αγγλικών σε προπτυχιακούς σπουδαστές; (Καμιά 10αρια). Δεν το πιστεύουμε. Αυτή ίσως ήταν η καλή αφορμή που έφερε στα μέρη μας τον νεαρό διπλωμάτη. Ο λόγος, ο πραγματικός λόγος, είναι άλλος. Πιθανόν να μην τον μάθουμε ποτέ. Προσπαθούμε να τον μαντέψουμε αλλά κι αυτό είναι αρκετά δύσκολο. Κάτι τρέχει με τους Αμερικάνους σε σχέση με την περιοχή του Νομού Καβάλας. Μία εβδομάδα πριν την επίσκεψη του Πρόξενου ήρθαν στην Καβάλα αξιωματικοί ακόλουθοι της Πρεσβείας στην Αθήνα. Ζήτησαν και πήραν πληροφορίες για το αεροδρόμιο, το λιμάνι. Μετά συνέχισαν την περιοδεία τους. Ο Πρόξενος δεν έκανε περιοδεία. Ήρθε μόνο στην Καβάλα.

Σας θυμίζουμε ότι η επίσκεψη του δεν ανακοινώθηκε εκ των προτέρων. Η πληροφορία διέρρευσε συμπτωματικά. Ούτε φυσικά μάθαμε το επόμενο πρόγραμμα του. Κομματάκι δύσκολο θεωρούμε αμέσως μετά το ΤΕΙ να μπήκε στο αυτοκίνητο για να επιστρέψει στην έδρα του.

*Μια μέρα πριν την επίσκεψη στο ΤΕΙ του Αμερικανού Πρόξενου το ίδρυμα επισκέφθηκαν 140 μαθητές (όλοι οι μαθητές) του 1ου ΕΠΑΛ. Ήταν μια από τις πολλές εκπαιδευτικές εκδρομές που δέχεται το ΤΕΙ.

 

Οι αλήθειες του Δημήτρη Θεοδωρίδη

Ο πρώην πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης Καβάλας κ. Δημήτρης Θεοδωρίδης ανάρτησε κείμενο σχετικά με την γραμμή φέρι μποτ Καβάλα- Πρίνος. Γράφει με λίγα λόγια όλη την αλήθεια, συγκρίνει το τότε με το σήμερα: Τότε θαλάσσια συγκοινωνία, Πρίνος-Καβάλα. Το κέρδος συμβάδιζε με την κοινωνική προσφορά. Κάποτε τα πλοία έφερναν τους κατοίκους της Θάσου στην πρωτεύουσα Καβάλα για την εξυπηρέτηση των διαφόρων αναγκών τους. Στις μέρες μας, που επικράτησε το υπερκέρδος, οι Θάσιοι μεταφέρονται στην απέναντι στεριά της Κεραμωτής με ότι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο και σε χρήμα. Μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣΑΣ (Συμβούλιο Θαλασσίων Συγκοινωνιών) από 1-11-2014 μέχρι τέλος Μαρτίου, στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου-Καβάλας μόνο δύο (2) δρομολόγια καθημερινά. Η απόφαση αυτή αποκαλύπτει ξεκάθαρα ότι το ΣΑΣ, υποκύπτοντας σε αίτημα των ναυτιλιακών εταιριών, εναρμονίζεται με τα συμφέροντά τους, δρώντας ως υποχείριό τους. Νεκρώνει τη γραμμή Πρίνου-Καβάλας και υποβαθμίζει τη ζωή των κατοίκων ολόκληρης της Θάσου. Ιδιαίτερα πλήττονται οι κάτοικοι του κεντρικού και νότιου τμήματος του νησιού, οι οποίοι υποχρεώνονται να διασχίσουν το μεγαλύτερο μέρος του νομού προκειμένου να έρθουν στην πρωτεύουσα Καβάλα, όπου βρίσκονται όλες οι διοικητικές υπηρεσίες και το Γενικό Νοσοκομείο.Η Δημοτική Αρχή της Θάσου και η πολιτική ηγεσία του νομού μας συμβιβάζονται με τα συμφέροντα των ιδιοκτητών των ναυτιλιακών εταιριών και αδιαφορούν για τις ανάγκες των κατοίκων της Θάσου και της πόλης της Καβάλας. Οι σπασμωδικές κατά καιρούς δηλώσεις και ενέργειές τους γίνονται για το θεαθήναι. Χρειάζεται μεγάλος αγώνας από τους φορείς, τους συλλόγους και τους πολίτες της Θάσου μέχρι να ξαναγίνει η πορθμειακή γραμμή Πρίνος-Καβάλα η συντομότερη οδός που θα ενώνει τη Θάσο με την Καβάλα, την πρωτεύουσα του νομού.

 

Δεν αυξάνει τα δημοτικά τέλη ο Δήμος Δράμας

Το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας dramini. Gr δείχνει ότι έρχεται η ώρα να συζητηθούν τα δημοτικά τέλη για τη νέα χρονιά. Η Δράμα αποφάσισε να μην τα αυξήσει. Το ίδιο ακούμε ότι είναι στις προθέσεις της κ. Τσανάκα. Να τι αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο της Δράμας: Στα περυσινά επίπεδα παραμένουν και για το 2015 τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού στον Δήμο Δράμας, μετά την αποδοχή της πρότασης της Δημοτικής Αρχής για μηδενική αύξηση και παρά την εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας για αύξηση 15%. Στην εισήγησή του κατά την χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Αντιδήμαρχος Άγγελος Σολάκης επεσήμανε, ότι υπερίσχυσε  ο προβληματισμός για την οικονομική δυσπραγία των δημοτών λόγω κρίσης και δεν υιοθετήθηκε η αύξηση.Το θέμα ψηφίστηκε από την πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων, αν και εκφράστηκαν πολλές επιφυλάξεις, όπως αυτή του Δημοτικού Συμβούλου Ανδρέα Χαραλαμπιδη  αλλά και  του Μιχάλη Μλεκάνη, ο οποίος έθεσε το ερώτημα, πως θα καλυφθεί το έλλειμμα των 432.000 ευρώ που προβλέπει η οικονομική υπηρεσία, εφ όσον δεν θα υπάρξουν αυξήσεις. Εξέφρασε δε την εκτίμηση ότι οι συνθήκες   θα επιβάλλουν την αναπροσαρμογή των τελών σε σύντομο χρονικό διάστημα καθώς θα αρχίσει και η μεταφορά των απορριμμάτων στις Σέρρες μία δαπάνη περίπου 400.000 ευρώ.

 

========================================================================================

Epitropakis 3

Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το συνέδριο της Δημοκρατικής Παράταξης. Πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ στην μετά Ελιά εποχή. Στο περιθώριο του συνεδρίου φωτογραφήθηκαν μαζί ο Μάνος Επιτροπάκης, ο Δημήτρης Παπουτσής, η Πόπη Γερακούδη και ο Κωστής Σιμιτσής. Τις ίδιες ημέρες παρατέθηκε δείπνο στην Αθήνα όπου συμμετείχαν και πρώην βουλευτές. Εκτός από τον Δημήτρη Παπουτσή στο δείπνο ήταν και ο Δημοσθένης Δημοσθενόπουλος.

 

Fotia 424

Από την πρόσφατη φωτιά στο σπίτι στη συνοικία του Προφήτη Ηλία. Παράλληλα με τις ενέργειες της πυροσβεστικής να σβήσει τη φωτιά, προσωπικό της ΔΕΗ ψηλά στον στύλο για να διακόψει την παροχή του ρεύματος.

 

 

 

Είναι ωραία η εικόνα του λιμανιού της Καβάλας όταν αυτό είναι γεμάτο πλοία. Ακόμη πιο ωραία είναι η εικόνα της ίδιας περιοχής όταν οι παλαιές κι ενοχλητικές αποθήκες έχουν κατεδαφιστεί. Σχεδόν στο σύνολο τους. Με αυτά τα πρόσφατα γεγονότα το λιμάνι –που από πέρσι του δώσαμε το όνομα «Απόστολος Παύλος- μας στέλνει τα δικά του θετικά μηνύματα. Βρε μπας κι έκανε ο Απόστολος Παύλος το θαύμα του;

 

Το απόγευμα και το βράδυ του Σαββάτου βρίσκονταν ταυτόχρονα στο λιμάνι το πλοίο Ταξιάρχης, το πλοίο «Νήσος Μύκονος» και το κρουαζιερόπλοιο Nautica. Το ένα παράλληλα με το άλλο. Ανάμεσα τους χωρούσε φέρι μποτ αλλά το Σάββατο δεν ήρθε κανένα φέρι μποτ στο λιμάνι. Το πλοίο «Φιλιάγκος» ζήτησε από το Λιμεναρχείο ακινησία, η οποία θα άρχιζε από το Σάββατο 1η Νοέμβρη. Το Λιμεναρχείο ενέκρινε την ακινησία αλλά από την Κυριακή 2 Νοέμβρη. Είναι διαβολική σύμπτωση; Όταν το «Φιλιάγκος» δεν πήρε την ακινησία όπως την ήθελε τότε έπαθε βλάβη!

 

Την Κυριακή (χθες) το πρωί ήταν ταυτόχρονα στο λιμάνι το κρουαζιερόπλοιο Louis, το Ταξιάρχης και το Θάσος 6. Αυτό έκανε μετά από πολύ καιρό δρομολόγιο στη γραμμή του Πρίνου ημέρα Κυριακή. Κι όμως, θα μπορούσε να ακολουθήσει προηγούμενα παραδείγματα. Είτε να επικαλεστεί την ομίχλη, είτε μια έκτακτη βλάβη. Αντί αυτών προτίμησε να εκτελέσει κανονικά το πρωινό και πρώτο δρομολόγιο στην Καβάλα. Σίγουρα ρόλο έπαιξε το ότι υπήρχε κίνηση. Και από τον Πρίνο και από την Καβάλα. Αυτά τα έκτακτα μηχανικά ή καιρικά προβλήματα ανακύπτουν κάθε φορά που δεν έχει κίνηση. Όταν υπάρχουν επιβάτες, όταν υπάρχουν αυτοκίνητα όλα βαίνουν καλώς.

 

Όλο το Καλοκαίρι το λιμάνι μας στέλνει διάφορα μηνύματα. Στο τέλος όλα ευχάριστα. Τώρα που ανοίγει η Χειμερινή παρένθεση πάλι έχουμε καλά νέα. Οι κρουαζιέρες του χρόνου θα είναι (εκτός απροόπτου) περισσότερες απ’ ότι φέτος. Την ίδια στιγμή το λιμάνι ισχυροποιεί τον ρόλο του σχετικά με τα δρομολόγια προς το Βόρειο Αιγαίο. Αν συνεννοηθούμε μεταξύ μας και για τα δρομολόγια του Πρίνου (τόσο το Καλοκαίρι όσο και τον Χειμώνα) ακόμη καλύτερα. Στο συγκεκριμένο σταυρόλεξο το πιο απλό (η σύνδεση Καβάλα- Πρίνος) είναι και το πιο δύσκολο!

 

Πάνω στην ώρα ανακύπτει το θερμό ενδιαφέρον του Δήμου Καβάλας για το κτίριο του Τελωνείου. Τις άδειες και βρώμικες αποθήκες. Τώρα που παλαιές κατεδαφίστηκαν έμειναν μόνο αυτές ως εκκρεμότητα. Ο Δήμος Καβάλας στο παρελθόν απέτυχε πολλές φορές όταν διεκδίκησε κάτι από τον ΟΛΚ. Έχασε το Απεντομωτήριο, χάνει μέχρι τώρα έσοδα από την υπόθεση Εσκί Καπού- νέο λιμάνι. Είναι δυνατόν να κερδίσει μέρος του κτιρίου του Τελωνείου όταν αυτόν ανήκει στον ΟΛΚ; Φαίνεται δύσκολο για να βγει αληθινό. Παρακολουθούμε πάντως με προσοχή και ενδιαφέρον και την προσπάθεια του Γιώργου Καλαντζή και την προσπάθεια της κ. Τσανάκα.

 

Πάντα θέλαμε το συγκεκριμένο λιμάνι να είναι λιμάνι του Δήμου Καβάλας. Πάντα το κράτος αντιδρούσε. Τώρα έφτιαξε ισχυρό Οργανισμό που στην πραγματικότητα προστατεύει την ισχύουσα κατάσταση. Αντίπαλος του Δήμου Καβάλας φαίνεται να είναι ο ΟΛΚ. Δεν είναι. Αντίπαλος πραγματικός κι ανίκητος είναι το κράτος. Το δημόσιο. Το οποίο αφού πάρει όσα μπορεί από τα λιμάνια, αμέσως μετά θα προσπαθήσει για την μεγάλη μπαζιά. Πουλώντας τα στους ιδιώτες. Για την Καβάλα αυτή η διαδικασία αρχίζει με το νέο λιμάνι. Όταν αυτό ιδιωτικοποιηθεί, αμέσως μετά θα έρθει η σειρά του κεντρικού λιμανιού. Οι επιδόσεις που προαναφέραμε το κάνουν «λιμάνι- φιλέτο». Κορόιδο είναι το κράτος να αποδυναμώσει σήμερα ότι αύριο θα πουλήσει; Στοιχηματίζουμε λοιπόν υπέρ του ΟΛΚ κι όχι υπέρ της προσπάθειας του αντιπροέδρου της Βουλής και της Δημάρχου Καβάλας.

 

Την Τρίτη 28 Οκτώβρη οι φορείς της Δράμας πραγματοποίησαν εκδήλωση και τίμησαν την αρχαιολόγο Κατερίνα Περιστέρη. Η κ. Περιστέρη δήλωσε από το μικρόφωνο της εκδήλωσης: «Νοιώθω πιο πολύ Δραμινή παρά Καβαλιώτισσα». Αμέσως μετά ισχυρό χειροκρότημα ακούστηκε στην αίθουσα. Οι παρόντες Δραμινοί έμοιαζαν όχι απλώς να χειροκροτούν αλλά να πανηγυρίζουν. Σα να έβαλε γκολ η Δόξα Δράμας!

 

Την Παρασκευή 31 Οκτώβρη ετέθη στον Γιάννη Πασχαλίδη το θέμα της συνεργασίας του με τον κ. Μαρκόπουλο. «Υπάρχει κάτι μεταξύ σας;» ρωτήθηκε ο βουλευτής. «Δεν υπάρχει κανένα θέμα με τον Θόδωρο Μαρκόπουλο» απάντησε. Αφορμή για την ερώτηση ήταν το γνωστό πρόσφατο γεγονός στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Επισκέφθηκαν τον Υπουργό χωριστά (Πασχαλίδης- Μαρκόπουλος), την ίδια μέρα. Με διαφορά λίγης ώρας. Του έθεσαν τα ίδια θέματα του Νομού.

 

Ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας «Ωραία Μυτιλήνη» έγραψε στο διαδίκτυο ότι ήταν στο κατάστημα του οι 4 Αμερικάνοι τουρίστες που έχασαν το κρουαζιερόπλοιο όταν αυτό αναχωρούσε από την Καβάλα και το πρόλαβαν στην Κωνσταντινούπολη. Περνούσαν τόσο καλά που ξέχασαν να φύγουν, γράφει κι εκμεταλλεύεται το περιστατικό για να κάνει την απαραίτητη διαφήμιση της «Ωραίας Μυτιλήνης». Δεκτό. Κι αληθινό.

 

4 λεωφορεία μετέφεραν κόσμο από την Καβάλα στην Αθήνα για το συλλαλητήριο που έκανε το ΠΑΜΕ το Σάββατο. Το ΠΑΜΕ Καβάλας είναι ικανοποιημένο από την ανταπόκριση του κόσμου, αρκετοί από τους οποίους δεν ανήκουν στο ΚΚΕ. Οι εκδρομείς και διαδηλωτές επέστρεψαν(οι τελευταίοι χθες). Τώρα ώρα για ξεκούραση.

 

Τα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας δείχνουν ότι οι έλεγχοι που έγιναν στον Νομό Καβάλας για την αδήλωτη εργασία ήταν (τον μήνα Σεπτέμβρη) 29. Βρέθηκαν 159 εργαζόμενοι δηλωμένοι και 3 αδήλωτοι. Από τον Σεπτέμβρη του 2013 έως τις 15 Σεπτέμβρη του 2014 έγιναν στο Νομό μας έλεγχοι σε 506 επιχειρήσεις. Βρέθηκαν 1.700 περίπου δηλωμένοι και ασφαλισμένοι εργαζόμενοι και 33 παράνομα απασχολούμενοι.

 

Με τον γνωστό έμμεσο τρόπο ξαναγίνεται επίκαιρο (αργά αλλά σταθερά) το θέμα του πλωτού LNG. Τα νέα τα μαθαίνουμε απ’ άλλους, συνήθως συμπτωματικά. Η ΔΕΠΑ ,που τάχα θα μας ενημέρωνε με ημερίδα αμέσως μετά το Καλοκαίρι, είναι άφαντη. Το σχέδιο της δυστυχώς «ζει και βασιλεύει». Τώρα οι υπό εκπόνηση μελέτες θα τύχουν χρηματοδότησης και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επ’ αυτού γράφουν οι τοπικές εφημερίδες. Ουδείς άλλος μιλά. Ακόμη κι όσοι έκαναν το Καλοκαιρινό συλλαλητήριο, ακόμη κι αυτοί σιωπούν. Μέχρι να μας έρθει το αυγό στον ποπό. Τότε άπαντες θα αφυπνιστούν και θα «μεγαλουργήσουν». Μήπως όμως τότε θα είναι αργά;

 

Τον Σεπτέμβρη του 2013 κάηκε κατοικία στον Βύρωνα με αποτέλεσμα δύο νοικοκυριά να ξεσπιτωθούν. Παρά τις δωρεές που έγιναν (οι οποίες ήταν σημαντικές) και το ενδιαφέρον που υπήρξε, το σπίτι δεν έγινε ακόμη κατοικήσιμο. Δυστυχώς υπήρξαν πολλές αντίθετες υποσχέσεις που δεν επιβεβαιώθηκαν. Υπήρξε αποκατάσταση της ζημιάς αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να μπορούν να γυρίσουν σπίτι τους όσοι από τότε φιλοξενούνται αλλού.

 

Κάποτε ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου ήταν μεγάλος και τρανός. Ήρθε στην περιοχή όπου έκανε αρκετά έργα, με τρόπο εντυπωσιακό για την εποχή. Έφθασε στο σημείο να αγοράσει την τοπική εταιρία Μάρμαρα Καβάλας. Αυτά κάποτε. Τώρα η Μηχανική του κ. Εμφιετζόγλου είναι κι αυτή θύμα της κρίσης. Ιδού τα νέα της (κείμενο αναδημοσίευση από εφημερίδα των Αθηνών): Πίσω από το… οχυρό προσπαθεί να παραμείνει ο κατασκευαστικός όμιλος Μηχανική, που, από το peak της κρίσης, από το 2011 και μετέπειτα δέχεται απανωτά «χτυπήματα». Η ανυπαρξία νέων έργων, λόγω της κατάρρευσης του κλάδου των κατασκευών και της κτηματαγοράς, οδήγησε την εταιρεία στην εμφάνιση ζημιών που έθεσαν τη μετοχή εκτός ταμπλό, προκαλώντας τη μόνιμη «γκρίνια» των μικρομετόχων της Μηχανικής. Και, μολονότι η εταιρεία έχει ρυθμίσει τις οφειλές της έναντι του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, οι υποχρεώσεις προς ιδιώτες, κατά βάση προμηθευτές, έχουν οδηγήσει τους τελευταίους στην υποβολή αιτήσεων πτώχευσης κατά της εταιρείας. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες Υιοί Γ. Ποσοτίδη Ο.Ε. και Doka Hellas έχουν ζητήσει την πτώχευση κατά της Μηχανικής και της Θόλος, που έχει απορροφηθεί από τη μητρική, δύο αιτήσεις που θα κρίνει η Δικαιοσύνη στις 11 Νοεμβρίου. Ωστόσο, η κατάσταση φαίνεται να είναι σχετικά καλύτερη για την ιστορική τεχνική εταιρεία, καθώς βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξόφληση των υποχρεώσεων προς τις δύο εταιρείες. Ενδεχόμενη ικανοποίηση του αιτήματος των δύο πιστωτών θα σήμαινε το απότομο τέλος της εταιρείας, σε μια στιγμή που ο επικεφαλής της, Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, πασχίζει να έρθει σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες.

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης