Νέα επιστολή για την ίδρυση κλιμακίου ειδικών αποστολών Καβάλας

 Νέα επιστολή για την ίδρυση κλιμακίου ειδικών αποστολών Καβάλας

Τον Μάρτιο του 2003 ο βουλευτής Καβάλας Γιώργος Καλαντζής κατέθεσε την πρώτη ερώτηση στον αρμόδιο υπουργό υιοθετώντας το αίτημα της Ένωσης Απόστρατων Ειδικού Σώματος Ανατολικής Μακεδονίας και Ξάνθης, σχετικά με την ίδρυση στο λιμάνι της Καβάλας, κλιμακίου ειδικών αποστολών του λιμενικού σώματος. Από τότε το αίτημα διατυπώνεται συχνά – πυκνά, πότε με επιστολές προς τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες της Ένωσης Αποστράτων Λιμενικού, πότε με ερωτήσεις των βουλευτών, επιστολές των τοπικών φορέων, όχι μόνο της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά φορέων της πόλης και του νομού.

Μία ακόμη επιστολή με το ίδιο περιεχόμενο που απευθύνεται στον υπουργό ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον αρχηγό του λιμενικού σώματος, με κοινοποίηση στους βουλευτές του νομού, τη δήμαρχο, τον αντιπεριφερειάρχη και τον πρόεδρο του οργανισμού λιμένα, έδωσε χθες στη δημοσιότητα η ίδια Ένωση. Υπογράφεται από τον πρόεδρο της Ένωσης, Δημήτρη Γκαϊμάνη (υποπλοίαρχος ΛΣ –ε.α.-) και τον γενικό γραμματέα Κυριάκο Μπαλάση (πλωτάρχης Λ.Σ. – ε.α.- ). Το κείμενο προς τον υπουργό αναφέρει τα εξής:

«Κύριε υπουργέ, κύριε αρχηγέ λιμενικού σώματος, κύριε αντιπρόεδρε της βουλής, κύριοι βουλευτές, κύριε αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, κυρία δήμαρχε Καβάλας, κύριοι, κύριοι, σας γνωρίζουμε ότι η Ένωση Αποστράτων Λιμενικού σώματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η οποία απαριθμεί μεγάλο αριθμό ενεργών μελών από ιδρύσεώς της έως και σήμερα συμμετέχει ενεργά σε όλες τις πολιτιστικές και λοιπές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται (κυρίως) στο Νομό Καβάλας αλλά και στους όμορους νομούς, με γνώμονα τη δημιουργία σχέσεων των αποστράτων αλλά και των εν ενεργεία συναδέλφων και πολιτών και την προσφορά υπηρεσιών για το καλό του πολίτη και του νομού Καβάλας. Κύριοι, δηλώνουμε κι εμείς οι απόστρατοι μαζί με όλους τους φορείς και τους υπηρεσιακούς παράγοντες του νομού Καβάλας (σας επισυνάπτουμε φωτοαντίγραφα που κατά καιρούς έχουν σταλεί στον υπουργό ναυτιλίας και στον εκάστοτε αρχηγό λιμενικού σώματος), ότι επιθυμούμε την ίδρυση κλιμακίου ειδικών αποστολών λιμενικού σώματος στην ΚΑΒΑΛΑ,επιθυμία εδώ και πολλών ετών (όπως φαίνεται και στα έγγραφα που σας επισυνάπτομε), αλλά χωρίς μέχρι σήμερα αποτέλεσμα, τη στιγμή μάλιστα που η Καβάλα είναι το μοναδικό λιμάνι της Χώρας από τα 22 μεγάλα λιμάνια της όπου εγκαταστάθηκαν κλιμάκια ειδικών αποστολών λιμενικού σώματος, ενώ η Καβάλα εξαιρέθηκε σε μία περίοδο που η ίδρυσή κλιμακίου ειδικών αποστολών είναι απαραίτητη, αναγκαία και επιβεβλημένη μιας και το λιμάνι της Καβάλας έχει υπαχθεί στα διεθνή λιμάνια του κόσμου με κωδικό ISPS το οποίο προβλέπει μεταξύ των άλλων και ύπαρξη κλιμακίου ειδικών αποστολών. (Μάλιστα στην Κρήτη δημιουργήθηκαν τέσσερα (4) κλιμάκια και έχοντας ήδη ναυτική βάση, ενώ στην Κόρινθο ιδρύθηκε επί υπουργίας κ. Παπαληγούρα μέσα σε μία νύχτα, γεγονός που αποδεικνύει πως τα κλιμάκια που υπάρχουν στη χώρα μας δεν ιδρύθηκαν με γνώμονα τις υπηρεσιακές ανάγκες αλλά με πολιτικά κριτήρια και σκοπιμότητες).

Δικαιολογώντας την ανωτέρω επιθυμία μας σας παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία:

1)Ο Νομός Καβάλας έχει το Εμπορικό Λιμάνι Φίλιππος Β΄, δυο (2) πορθμειακές γραμμές προς τη νήσο Θάσο κι άλλα οκτώ (8) τουριστικά και εμπορικά λιμάνια μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας διότι συνδέουν, με πέντε (5) κάθετους οδικούς άξονες την Ελλάδα με τα Βαλκάνια και καταλήγουν στα λιμάνια μας.

2)Η ύπαρξη των παραθαλάσσιων, χερσαίων και λιμενικών εγκαταστάσεων της «ΚΑΒΑΛΑ ΟIL Α.Ε.» καθώς και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις άντλησης και εξόρυξης πετρελαίου στον Πρίνο Θάσου, οι δεξαμενές αποθήκευσης φυσικού αερίου που πολλές φορές παραβιάζονται από τουρκικά σκάφη με αποτέλεσμα να πλησιάζουν πολύ κοντά στις θαλάσσιες εγκαταστάσεις, με αποτέλεσμα να καθιστούν απολύτως αναγκαία κι επιτακτική την αποτελεσματική και ασφαλή φύλαξη των παραπάνω εγκαταστάσεων.

3)Στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έντονο είναι το πρόβλημα της αύξησης της λαθρομετανάστευσης από την περιοχή του Έβρου, της Θάσου, των Αβδήρων, αλλά και παραβιάσεις χωρικών υδάτων, φαινόμενα λαθρεμπορίας από τα Στενά των Δαρδανελίων, αρχαιοκαπηλίας και παράνομης αλιείας.

4)Στα λιμάνια της Καβάλας υπάρχει επιχειρηματική δραστηριότητα μιας και μέσω αυτών διακινούνται μεγάλες ποσότητες λιπασμάτων, μαρμάρων, ιχθυηρών, τσιμέντων κ.α.

5)Η Καβάλα έχει μία από τις έντεκα (11) ιχθυόσκαλες δημοσίου της χώρας η οποία είναι δεύτερη (2η) σε διακίνηση αλιευμάτων που διακινούνται σε όλη την Ελλάδα και τα Βαλκάνια και στα λιμάνια της Καβάλα ελλιμενίζονται και δραστηριοποιούνται ένας μεγάλος αριθμός αλιευτικού στόλου από πολλές περιοχές της χώρας μας.

6) Η Καβάλα έχει μεγάλη τουριστική και επιβατική κίνηση. Η τουριστική κίνηση επεκτείνεται σε μία ακτογραμμή περίπου εκατό (100) χιλιομέτρων από το Δήμο Ορφανού Καβάλας έως το Δήμο Νέστου Καβάλας και προσελκύει ειδικά κατά τη θερινή περίοδο εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών όχι μόνο από τη χώρα μας αλλά κι από τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων. Η διακίνηση των επιβατών από το λιμάνι Καβάλας για το νησί της Θάσου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας μας δείχνουν πως από Καβάλα για Θάσο το 2013 μετακινήθηκαν 1.588.048 επιβάτες και 425.254 οχήματα, ενώ το 2014 μέχρι τον Αύγουστο μετακινήθηκαν 1.328.241 επιβάτες και 354.648 οχήματα. Επίσης από το λιμάνι της Καβάλας για τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου μετακινήθηκαν για το 2013, 108.305 επιβάτες και 30.198 οχήματα, ενώ το 2014 μέχρι το μήνα Αύγουστο μετακινήθηκαν 80.746 επιβάτες και 22.009 οχήματα.

Ακόμη τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται την Καβάλα (συγκεκριμένα το 2012 κατέπλευσαν 10 Κ/Ρ με 4.323 επιβάτες, το 2013 15 Κ/Ρ με 7.099 επιβάτες και το 2014 μέχρι σήμερα 26 Κ/Ρ με 13.087 επιβάτες), λόγω της ανάπτυξης του θρησκευτικού τουρισμού (Βαπτιστήριο Λυδίας όπου βάφτισε ο Απόστολος Παύλος την πρώτη χριστιανή στην Ελλάδα), Αρχαιολογικού τουρισμού (αρχαία πόλη και θέατρο Φιλίππων και τώρα Αρχαία Αμφίπολη), Σπηλαιολογικού τουρισμού (Σπήλαιο Αλιστράτης – ποτάμιο σπήλαιο Αγγίτη), με επιβάτες κυρίως από Αμερική, Ισραήλ και Αγγλία και ανάμεσά τους και πολύ γνωστά υψηλά και επίσημα πρόσωπα που κατέπλευσαν στα λιμάνια της Καβάλας με ιδιωτικά γιοτ – θαλαμηγούς, όπως ο πρίγκιπας Κάρολος της Ουαλίας, ο τέως πρόεδρος των ΗΠΑ κ. Τζ. Μπους, ο πρέδρος της Ρωσίας Πούτιν με προορισμό το Άγιο Όρος.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα επισκέφτηκαν το κεντρικό λιμεναρχείο Καβάλας, αμερικανοί αξιωματούχοι και ενδιαφέρθηκαν για τα μέτρα ασφαλείας και φύλαξης του Λιμένα Καβάλας μιας και επισκέπτονται χιλιάδες αμερικανοί υπήκοοι.

Κύριοι, η μεγαλύτερη οικονομική στήριξη του κράτους αυτές τις κρίσιμες ώρες προέρχεται από το συνάλλαγμα από τη ναυτιλία και τον τουρισμό όπου θα φέρει την ανάπτυξη στη χώρα και θα προσφέρει θέσεις εργασίας στους ανέργους Έλληνες πολίτες και η Καβάλα είναι μία πόλη από τις μοναδικές στην Ελλάδα που έχει όλα τα παραπάνω στοιχεία για να συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας μας.

Τελειώνοντας παρακαλούμε τον υπουργό ναυτιλίας και Αιγαίου, τον αρχηγό λιμενικού σώματος, τον αντιπρόεδρο της Βουλής, τους βουλευτές Καβάλας, τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, τη δήμαρχο Καβάλας κι όλους τους φορείς ώστε να γίνει πράξη η ίδρυση κλιμακίου ειδικών αποστολών λιμενικού σώματος στην ΚΑΒΑΛΑ η οποία θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη των λιμένων αρμοδιότητας αναβαθμίζοντας το επίπεδο ασφαλείας τους.

Με εκτίμηση

Για το διοικητικό συμβούλιο

Διαβάστε επίσης