• 7 Μαΐου 2024,

Χωροταξικές διαφωνίες για τα δίπολα

 Χωροταξικές διαφωνίες για τα δίπολα

Η διοίκηση της περιφέρειας επιδιώκει συνολική ανάπτυξης σε ΑΜΘ

 

Μία πρωτογενής και σύντομη συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του περιφερειακού συμβουλίου αναφορικά με το γενικό χωροταξικό σχεδιασμό της ΑΜΘ. Ο περιφερειακός σύμβουλος Χρήστος Γάκης παραβρέθηκε και στην ενημερωτική ημερίδα που διοργάνωσε η δημοτική παράταξη «Ο τόπος της ζωής μας» την Τετάρτη με το ίδιο ακριβώς θέμα. Πέραν από τις συζητήσεις που θα διεξαχθούν σε επίπεδο δημοτικών συμβουλίων Δράμας, Καβάλας και ίσως Ξάνθης, ο χωροταξικός σχεδιασμός θα εξετασθεί και από το περιφερειακό συμβούλιο ώστε να υπάρξει γνωμοδότηση.

Στην περιφερειακή ενότητα Καβάλας όπου εκλέγεται ο Χρήστος Γάκης έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι προωθείται το δίπολο Αλεξανδρούπολης – Κομοτηνής με αποτέλεσμα να αδικούνται οι υπόλοιπες τρεις ενότητες της ΑΜΘ. Ο Μάκης Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής ημερίδας που πραγματοποίησε η παράταξή του, σημείωσε ότι δε θα πρέπει να αναζητηθεί το «αντίπαλο δέος» στο προαναφερόμενο δίπολο της Θράκης, αλλά ο σχεδιασμός θα πρέπει να καταρτισθεί σε επίπεδο περιφερειακού συνόλου.

Ο Χρήστος Γάκης εξαρχής διευκρίνισε ότι ο χωροταξικός σχεδιασμός δεν εκπονήθηκε από την περιφέρεια αλλά από το αρμόδιο υπουργείο και βασίζεται σε μία μελέτη που ολοκληρώθηκε προ ετών. Ο σχεδιασμός στάλθηκε στις περιφέρειες ώστε να υπάρξουν παρεμβάσεις και βελτιωτικές διορθώσεις. Μάλιστα, ο περιφερειάρχης ζήτησε παράταση για τη γνωμοδότηση διότι ο σχεδιασμός στάλθηκε με καθυστέρηση και το χρονοδιάγραμμα ήταν σφιχτό.

Κατόπιν της παράδοσης του σχεδιασμού τόσο οι δήμοι όσο και οι περιφερειακές ενότητες θα καταθέσουν τις προτάσεις τους με σκοπό όχι μόνο να εξαλειφτούν ενδεχόμενες αδικίες που θα εντοπισθούν αλλά και να αναδειχθεί συνολικά η Ανατολική Μακεδονία & Θράκη. Ειδικότερα για την περιφερειακή ενότητα Καβάλας ο κ. Γάκης αποφάνθηκε ότι αρκετές λεπτομέρειες θα πρέπει να διορθωθούν αφού η Καβάλα διαθέτει αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Τα λιμάνια της Καβάλας συνδυαζόμενα και με τη σιδηροδρομική σύνδεση θα μπορούσαν να καταστήσουν την περιοχή ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό – εμπορικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας και ως τη σημαντικότερη πύλη εισόδου προς τη βαλκανική ενδοχώρα και γενικότερα την Ευρώπη. Επιβεβλημένη είναι και η κατασκευή κάποιων οδικών αξόνων.

Προεργασία έχει ήδη προηγηθεί και με τη συμμετοχή του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρου Μαρκόπουλου, έτσι η πρόταση που ετοιμάζεται θα ολοκληρωθεί και θα κατατεθεί σε συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου. Στη συνέχεια φυσικά, η πρόταση θα φτάσει και στο υπουργείο ώστε να υιοθετηθούν οι αντίστοιχες αλλαγές. Έμφαση θα δοθεί στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει έκαστη περιφερειακή ενότητα, ενώ θα επιχειρηθεί η προώθηση των τοπικών προϊόντων με σκοπό την ανάπτυξη των εμπορικών συναλλαγών.

Στην πρόθεση της περιφερειακής διοικήσεως συμπεριλαμβάνεται η ισόρροπη ανάπτυξης και των πέντε περιφερειακών ενοτήτων και όχι η δημιουργία διπόλων τα οποία θα λειτουργήσουν σε βάρος άλλων περιοχών. Άρα, ο περιφερειάρχης δε συμφωνεί στην ανάπτυξη ενός «διδύμου» περιοχών εις βάρος των λοιπών. Γι’ αυτό εξάλλου ζητήθηκαν προτάσεις από όλες τις περιφερειακές ενότητες προκειμένου αυτές να συντεθούν από το περιφερειακό συμβούλιο προς αποφυγή αδικιών. Εάν αποδυναμωθούν εσωτερικά κάποιες περιφερειακές ενότητες, αυτό θα επιβραδύνει τη συνολική ανάπτυξη ολόκληρης της ΑΜΘ, υπογράμμισε ο Χρήστος Γάκης.

 

=

Διαβάστε επίσης