Τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην Καβάλα αλλάζουν κι αλλάζουν προς το χειρότερο.
Ευτυχώς έρχεται Χειμώνας που εξ αιτίας και της ενεργειακής κρίσης ίσως και να περιορίσει την κίνηση. Αυτό δεν είναι σίγουρο κι αν γίνει θα είναι και προσωρινό. Η έλλειψη αστυνόμευσης είναι ένας λόγος συχνών παραβάσεων.
Οι περισσότερες από τις οποίες δεν τιμωρούνται κι έτσι συνεχίζονται. Αυξάνοντα. Ο Αντιδήμαρχος Απόστολος Μουμτσάκης κάνει γνωστό ότι ο Δήμος Καβάλας μέσω διαδικασίας που άρχισε πρόσφατα, ζητά να προσλάβει 14 ακόμη δημοτικούς αστυνομικούς.
Η συνέντευξη Μουμτσάκη
Ερ: Υπάρχουν κάποια νέα κυκλοφοριακά νέα δεδομένα. Ένα από αυτά είναι το πεζοδρόμιο στην Αμερικανική Ερυθρού Σταυρού μπροστά από τον ΟΑΕΔ. Μας λένε ότι εκεί στένεψε ο δρόμος και έχουμε ουρές αυτοκινήτων που περιμένουν στο φανάρι.
Απ: Αυτό (το έργο)οφείλεται στο γεγονός ότι ξεκίνησε η υλοποίηση του σχεδίου του Περιγιαλίου. Το Περιγιάλι έχει γίνει πλέον ένα μεγάλο εργοτάξιο και δημιουργούνται σιγά-σιγά οι υποδομές, οι οποίες έλειπαν τα προηγούμενα χρόνια. Ο κεντρικός άξονας, ο μεγάλος δρόμος που θα φιλοξενεί τον μεγάλο όγκο των οχημάτων θα περνάει πίσω από το γήπεδο «Ανθή Καραγιάννη». Οπότε ο συγκεκριμένος κόμβος θα υποβαθμιστεί, θα κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα και έτσι έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε περισσότερο χώρο στους πεζούς, φτιάχνοντας μεγαλύτερα πεζοδρόμια. Είναι ένα έργο του ταμείου αλληλεγγύης το οποίο αφορά πεζοδρόμια και το φωτισμό των πεζοδρομίων. Θα δημιουργηθούν μεγάλα πεζοδρόμια, περνώντας και μπροστά από το Δελφίνι μέχρι και το Lidl για να έχουμε την ασφαλή κίνηση των κατοίκων. Παράλληλα θα γκρεμιστεί και ο μεγάλος γκρίζος τοίχος του στρατοπέδου, οπότε θα ανοίξει και περισσότερο ο χώρος.
Ερ: Υπάρχει κάποιο θέμα με τη ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών; Διαμαρτύρεται ο κόσμος ειδικά για τους φωτεινούς σηματοδότες μπροστά στο Ταχυδρομείο.
Απ: Αυτό πρέπει να το δούμε συνολικά. Όντως οι φωτεινοί σηματοδότες είναι σχεδόν όλοι προβληματικοί. Είναι γερασμένοι. Υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης και αυτό γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν δεν λειτουργούν σωστά οι φωτεινοί σηματοδότες. Οι συγκεκριμένοι φωτεινοί σηματοδότες που είναι εντελώς μια διαφορετική περίπτωση από αυτούς τους φωτεινούς σηματοδότες μπροστά από τα δικαστήρια όπου χρειαζότανε να γίνει μια ρύθμιση στην οδό Τενέδου και έγινε αυτή η ρύθμιση το καλοκαίρι γιατί ήταν πιο εύκολη. Στο Ταχυδρομείο χρειάζεται η τεχνική υπηρεσία να αλλάξει ορισμένα κομμάτια από αυτούς του σηματοδότες. Τι θέμα έχει φτάσει στο τμήμα προμηθειών ώστε να βρεθούν έγκαιρα τα συγκεκριμένα ανταλλακτικά. Να τοποθετηθούν και να μη δημιουργείται πλέον πρόβλημα. Θέλω να ζητήσω την κατανόηση των συμπολιτών μας και γνωρίζοντας ότι είναι πλέον γερασμένοι οι φωτεινοί σηματοδότες, έχουμε εντάξει την αναβάθμιση τους στο έργο «έξυπνες πόλεις » του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη. Χρειάζονται πολλά χρήματα και νομίζω ότι από εκεί μπορούμε να τα αντλήσουμε. Στις «έξυπνες πόλεις» του Πιερρακάκη έχουμε βάλει και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη στάθμευση.
Ερ: Υπάρχει και το θέμα με το δρόμο δίπλα από το Δικαστήριο όπου και εκεί περιορίζονται οι θέσεις στάθμευσης. Δε χάνονται πολλές θέσεις αλλά χάνονται κάποιες σημαντικές από τις λίγες που υπάρχουν ανάμεσα στο δικαστική μέγαρο και στο σουπερ μάρκετ.
Ερ: Όντως αυτό συμβαίνει. Ιδίως τις ημέρες που γίνονται δικαστήρια οι πολίτες πρέπει να βρουν χώρο για να σταθμεύσουν. Εκεί υπάρχει αυτή τη στιγμή ένας δρόμος ο οποίος είναι διπλής κυκλοφορίας και ένα άλλο κομμάτι του ίδιου δρόμου που είναι μονής κυκλοφορίας. Παρόλα αυτά τώρα τελευταία δημιουργήθηκαν κάποιες νησίδες μπροστά από το δικαστικό χώρο οι οποίοι λιγοστεύουν τους χώρους στάθμευσης. Γίνεται μια προσπάθεια έτσι ώστε να βρεθούν παραδίπλα και άλλοι χώροι στάθμευσης και να παρκάρουν τα αυτοκίνητα πριν το κτίριο και πίσω από το άγαλμα του Πόντιου. Μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν και τα πόδια τους αλλά είναι μια λύση προς το παρόν.
Ερ: Πόσοι είναι οι διαθέσιμοι δημοτικοί αστυνομικοί, σήμερα που μιλάμε;
Απ: Αυτή τη στιγμή είναι 14. Αν εξαιρέσουμε τους 3 οι οποίοι είναι μόνιμα μέσα στα γραφεία, οι άλλοι αν και εφόσον δεν έχουν άδεια, βρίσκονται έξω σε τρεις διαφορετικές δυάδες. Γυρίζουν στους δρόμους, έχουν την ευθύνη για την απομάκρυνση των παράνομων οχημάτων που είναι σταθμευμένα. Ότι κινείται μέσα στους δρόμους είναι ευθύνη της τροχαίας. Βοηθάμε βέβαια και την τροχαία όπου χρειαστεί. Συνεργαζόμαστε με την τροχαία. Έχουμε και απογευματινές βάρδιες. Βέβαια τώρα έχουμε βάλει το Σάββατο το πρωί και το Σάββατο το απόγευμα, δυο βάρδιες. Από εκεί και πέρα το πρόβλημα γίνεται πιο δύσκολο για μας όταν ζητήσουν κάποιοι άδεια που τη δικαιούνται, αν υπάρχουν προβλήματα με ασθένειες. Για αυτό και εμείς ζητήσαμε στο επόμενο διαγωνισμό της Δημοτικής Αστυνομίας που θα γίνει και θα είναι πανελλαδικός, να έρθουν στην πόλη μας, 14 νέοι. Θα πρέπει πρώτα να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα προσχέδιο το οποίο στάλθηκε προς διαβούλευση. Είπαμε και εμείς τις προτάσεις μας από εδώ από την πόλη μας. Αφού τελειώσει λοιπόν η διαβούλευση θα προχωρήσει ο διαγωνισμός, θα παρθούν τα άτομα και από εκεί και πέρα θα δούμε, κάποια από αυτά τα άτομα πότε θα έρθουν στη Δημοτική Αστυνομία της Καβάλας.
Ερ: Βλέπουμε πιο συχνά τη Δημοτική Αστυνομία στους δρόμους αλλά κακά τα ψέματα ούτε Δημοτική Αστυνομία είναι αυτή που θέλουμε, ούτε η Τροχαία είναι αυτή που θέλουμε.
Μιλάμε για το πρόβλημα που υπάρχει έξω στους δρόμους.
Απ: Εκτός από την παράνομη στάθμευση, η Δημοτική Αστυνομία έχει να κάνει τις επιδόσεις, έχει τις αυτοψίες, έχει τα εγκαταλελειμμένα, είχε τους έλεγχους covid, τα γνήσια υπογραφής που πλέον γίνονται από τη Δημοτική Αστυνομία για κάποιους συνδημότες μας που δεν μπορούν να βγουν από το σπίτι και πηγαίνει η Δημοτική Αστυνομία και φροντίζει να γίνει το γνήσιο της υπογραφής μέσα στο σπίτι τους. Καταλαβαίνεται ότι όλοι όσοι ασχολούνται με αυτά δεν μπορούν να είναι ταυτόχρονα στους δρόμους για την παράνομη στάθμευση.
Ερ: Είχαμε δει κινητικότητα μέσα στο καλοκαίρι για το πρόβλημα των παρατημένων αυτοκινήτων που πιάνουν χρήσιμες θέσεις στάθμευσης.
Απ: Αυτό το μήνα έχει σταματήσει, γιατί έχει τελειώσει η σύμβαση που είχαμε με την προηγούμενη εταιρεία που έπαιρνε τα συγκεκριμένα σταθμευμένα αυτοκίνητα και τα πήγαινε προς ανακύκλωση. Αυτήν την τριετία που είμαι υπεύθυνος στη Δημοτική Αστυνομία, έχουμε προβεί σε περίπου σε 520 ελέγχους αυτοκινήτων, παράνομα εγκαταλελειμμένων. Από τα 520 τα 350 ήρθαν τα πήραν οι ιδιοκτήτες τους και τα πήγαν σε ένα ιδιόκτητο χώρο και τα άλλα οδηγήθηκαν προς καταστροφή.