• 19 Μαΐου 2024,

27 καινούργια στέγαστρα σε στάσεις μέσα στην πόλη της Καβάλας

 27 καινούργια στέγαστρα σε στάσεις μέσα στην πόλη της Καβάλας

Δημοπρατείται στο τέλος του μήνα δημοτικό έργο που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ», αφορά την προμήθεια και τοποθέτηση στάσεων αστικών συγκοινωνιών μέσα στην πόλη της Καβάλας.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 100.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Προβλέπει την προμήθεια και εγκατάσταση τριών τύπων στεγάστρων, ανάλογα με το ελεύθερο πλάτος των πεζοδρομίων όπου τα στέγαστρα επιλέχθηκε να εγκατασταθούν.

Στις περισσότερες περιπτώσεις προτιμώνται στάσεις με συχνή και μεγάλη επιβατική κίνηση, οι οποίες έχουν στέγαστρα. Τα οποία θα αντικατασταθούν με τα καινούργια. Αυτά που θα απομακρυνθούν, θα εγκατασταθούν σε στάσεις στις συνοικίες όπου στέγαστρα δεν υπάρχουν. Η διακήρυξη που αναφέρεται και στους όρους με τους οποίους θα εργαστεί ο ανάδοχος προβλέπει ότι η προμήθεια και τοποθέτηση στάσεων θα διαρκέσει χρονικό διάστημα 3 έως 5 μήνες.

Η μελέτη του έργου μεταξύ των άλλων αναφέρει: «Σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας έγινε καταμέτρηση των στάσεων που προτείνεται η αναβάθμισή τους. Οι προτεινόμενες στάσεις χωροθετούνται κατά μήκος των δύο αξόνων εξόδου της πόλης της Καβάλας δυτικά και βορειοδυτικά αντίστοιχα.  Οι αναφερόμενοι οδικοί άξονες συνδέουν την πόλη της Καβάλας με γειτονικούς δήμους και όμορους νομούς.

Η επιλογή των στάσεων αστικών συγκοινωνιών, στις οποίες θα τοποθετηθούν στέγαστρα, βασίζεται στην εξυπηρέτηση του επιβάτη. Βασικά κριτήρια είναι:

1. Η ημερήσια επιβατική κίνηση επιβιβαζόμενων επιβατών. Οι στάσεις οι οποίες επιλέχθηκαν για την αναβάθμιση τους ανήκουν σε αστικές γραμμές με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

2.  Η κατηγορία της οδού στην οποία βρίσκεται η στάση.

3. Στέγαστρα μπαίνουν στις πρωτεύουσες και δευτερεύουσες αρτηρίες.

4. Το πλήθος των γραμμών/ δρομολογίων που εξυπηρετεί η στάση αλλά και το πόσο αραιά είναι τα δρομολόγια κάποιας ή κάποιων γραμμών και πόσο αξιόπιστη είναι η ώρα άφιξης των λεωφορείων στη στάση κυρίως λόγω των κυκλοφοριακών συνθηκών που συνήθως επικρατούν κατά μήκος της γραμμής στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Στις περισσότερες στάσεις που επιλέχθηκαν υπάρχουν σήμερα στέγαστρα (αντικατάσταση) ενώ σε πολύ λίγες θα τοποθετηθούν νέα. Τύποι στεγάστρων.

Η επιλογή του τύπου των στεγάστρων που θα τοποθετηθούν στις στάσεις εξαρτάται από το ελεύθερο πλάτος του πεζοδρομίου. Με την τοποθέτηση του στεγάστρου της στάσης, θα πρέπει να εξασφαλίζεται η ελεύθερη ζώνη όδευσης των πεζών, πλάτους 1,50μ, για την ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών. Με την παρούσα μελέτη θα γίνει προμήθεια τριών τύπων στεγάστρων:

ΤΥΠΟΣ Α: Στέγαστρα, με στοιχεία κάθετα προς την οδική κυκλοφορία.

ΤΥΠΟΣ Β: Στέγαστρα προβόλου, χωρίς επιφάνειες κάθετες προς την οδική κυκλοφορία με ανακλινόμενο κάθισμα για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

ΤΥΠΟΣ Γ: Στέγαστρα προβόλου, χωρίς επιφάνειες κάθετες προς την οδική κυκλοφορία χωρίς κάθισμα για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».

 

Διαβάστε επίσης