• 29 Απριλίου 2024,

5ο ΓΕΛ Καβάλας: Συμμετοχή σε εκπαιδευτική δράση Eramsus (φωτογραφίες)

 5ο ΓΕΛ Καβάλας: Συμμετοχή σε εκπαιδευτική δράση Eramsus (φωτογραφίες)

Στο πλαίσιο του Eυρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +, Βασική Δράση ΚΑ210 με τίτλο: “Eleves a Besoins Educatifs Paticiliers” (Μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκεs), το 5ο Γενικό Λύκειο Καβάλας, μέσα σε μια γιορτινή ατμόσφαιρα, υποδέχθηκε τους εταίρους του από τις 11 έως τις 14 Μαρτίου 2024.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν, επίσης, σχολεία από την Πορτογαλία, την Ιταλία και τη Ρουμανία, ενώ συντονίστρια χώρα είναι η Γαλλία. Πυρήνας του προγράμματος είναι η εστιασμένη κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε θέματα προσαρμοσμένης διδασκαλίας των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η ανταλλαγή καλών πρακτικών και απόψεων πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα και φυσικά η εμβριθής κατανόηση των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που παίρνουν μέρος στη δράση.

Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε η θερμή υποδοχή και σεμνή τελετή έναρξης της κινητικότητας, που ομολογουμένως συγκίνησε τους συμμετέχοντες. Με την άφιξη των καθηγητών στο σχολείο και σε μια συμβολική κίνηση αδελφοσύνης των χωρών της Γηραιάς Ηπείρου, οι μαθητές ξεδίπλωσαν το «Κασκόλ της Ευρώπης» και «αγκάλιασαν» τους φιλοξενούμενους καθηγητές, οπτικοποιώντας το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.

Ακολούθησε το ζεστό καλωσόρισμα των εθνικών ομάδων από τον διευθυντή του σχολείου, ενώ στη συνέχεια μαθητές διάβασαν στα γαλλικά και στα αγγλικά κείμενο του Γ. Θεοτοκά, δημοσιευμένο το 1929, που κατά τρόπο προφητικό προλέγει την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναδεικνύει τα κοινά στοιχεία που διατρέχουν τους λαούς της.

Την εκδήλωση πλαισίωσαν υπέροχες μελωδίες, τραγουδισμένες από μαθήτριες του σχολείου μας με τη συνοδεία πιάνου και ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί, στους οποίους συμμετείχε πληθώρα μαθητών αλλά και καθηγητών του προγράμματος.

Η τελετή έναρξης ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος της χώρας από την υποδιευθύντρια του σχολείου και κατέληξε σε έναν μπουφέ εδεσμάτων που επιμελήθηκαν οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου.

Ακολούθησε επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης μας και υποδοχή από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κο Μιχαλάκη, ο οποίος καλωσόρισε τους εκπαιδευτικούς και αναφέρθηκε ακροθιγώς στο ιστορικό παρελθόν της πόλης, συμπεριλαμβανομένου του καπνεμπορίου που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της καβάλας.

Στη συνέχεια οι διδάσκοντες ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα της πόλης -αρχής γενομένης από το μοναδικής ομορφιάς κτίριο της Μεγάλης Λέσχης- περιδιάβασαν στην Παλιά Πόλη, το Φρούριο και τον Φάρο, για να καταλύσουν σε γνωστό εστιατόριο της πόλης προκειμένου να γευτούν την ελληνική κουζίνα και μέσα σε κλίμα ευφορίας να ανταλλάξουν απόψεις και να καλλιεργήσουν ισχυρούς δεσμούς φιλίας.

Η δεύτερη ημέρα της δράσης ξεκίνησε με επίσκεψη στο ΕΝΕΕΓΥΛ Καβάλας, όπου η άοκνη διεύθυνση του σχολείου και το εξίσου φίλεργο προσωπικό παρουσίασαν στους φιλοξενούμενους δράσεις του σχολείου και, εμπλέκοντάς τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, τους ξενάγησαν σε καινοτόμα εργαστήρια κουκλοθέατρου, γεωπονίας, αισθητικής και πληροφορικής, στα οποία μάλιστα συμμετείχαν με ιδιαίτερα θετική διάθεση.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την επίδειξη παρασκευής ανακυκλωμένου χαρτιού, στο πλαίσιο της Εικονικής Επιχείρησης του σχολείου, και το ζεστό αποχαιρετισμό από τους μαθητές και καθηγητές του σχολείου, που με την αγάπη τους είχαν «αγκαλιάσει» τους εταίρους μας ολόκληρο το πρωί της Τρίτης.

Η γεμάτη δράσεις ημέρα συνεχίστηκε με επίσκεψη στην όμορφη Ξάνθη, την ξενάγηση στα ιστορικά της μνημεία και στο Λαογραφικό Μουσείο, το οποίο στεγάζεται στο Αρχοντικό Κουγιουμτζόγλου, όπου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την παράδοση και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του πολιτισμού των τελευταίων αιώνων της πόλης.

Την τρίτη ημέρα της κινητικότητας οι ξένοι εταίροι επισκέφθηκαν το ΕΕΕΕΚ Καβάλας, όπου το πάντα πρόθυμο και καλά καταρτισμένο προσωπικό τούς ενημέρωσε για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, ενώ μια ευχάριστη έκπληξη τους περίμενε με την προετοιμασία ενός πλούσιου πρωινού με τη συμμετοχή των μαθητών του σχολείου.

Το ίδιο πρωί οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το ΚΠΕ Φιλίππων, όπου η αρχιτέκτονας κ. Ελένη Αντωνάρα παρουσίασε ενδελεχώς την αρχιτεκτονική δομή του αντίστοιχου αρχαιολογικού χώρου και στη συνέχεια τους συνόδευσε σε μια περιδιάβαση ανάμεσα στα μνημεία, εκεί όπου ο ελληνικός πολιτισμός συναντά τον ρωμαϊκό και μετουσιώνεται σε βυζαντινό.

Κατόπιν η ομάδα των εταίρων ξεναγήθηκε στο Βαπτιστήριο της Λυδίας και έγινε κοινωνός του χριστιανικού πνεύματος που έφτασε στην Καβάλα με τον Απόστολο Παύλο το 49 μ.Χ., ενώ η ημέρα ολοκληρώθηκε με γεύμα δίπλα στη θάλασσα της Γαλάζιας Πολιτείας.

Την τέταρτη και τελευταία ημέρα της κινητικότητας οι αποστολές των ξένων σχολείων επέστρεψαν στο 5ο ΓΕΛ καβάλας, για να παρακολουθήσουν εντυπωσιακά πειράματα Χημείας και Βιολογίας που πραγματοποιήθηκαν από μαθητές της Α΄ τάξης, να φυτέψουν μαζί τους τα δικά τους φυτά στον κήπο του σχολείου μας, ως σύμβολο σταθερής και αδιάλειπτης φιλίας, να συμμετάσχουν στην κατασκευή ηλιακού ρολογιού, αλλά και να ξαναγίνουν παιδιά και να πάρουν μέρος σε παιχνίδι χαμένου θησαυρού και σε αθλοπαιδιές, πραγματώνοντας την έννοια της συμπερίληψης σε ένα πολυδιάστατο φάσμα δραστηριοτήτων.

Οι δράσεις κορυφώθηκαν με την παρουσίαση εργασιών σχετικά με κορυφαίες γυναικείες μορφές από τις πέντε χώρες του προγράμματος και ολοκληρώθηκαν με την παρακολούθηση της εξαιρετικής θεατρικής παράστασης του σχολείου μας: “Μαμά φεύγω …”.

Κατά τη διάρκεια του αποχαιρετιστήριου δείπνου, που πραγματοποιήθηκε σε ένα συναισθηματικά φορτισμένο κλίμα, ήταν έκδηλη η ικανοποίηση όλων των εθνικών ομάδων από τη φιλοξενία που τους επιφύλαξε το 5ο ΓΕΛ Καβάλας, ενώ κατά γενική ομολογία οι δράσεις που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της τετραήμερης παραμονής τους στην πόλη μας ήταν πολυδιάστατες και ευρηματικές.

Οι εκπαιδευτικοί επιβεβαίωσαν τους φιλικούς δεσμούς που συνδέουν πλέον τα πέντε σχολεία της Ευρώπης και ανανέωσαν το ραντεβού συνάντησής τους για τον Μάιο στη Γαλλία, όπου οι φίλοι πλέον Ευρωπαίοι δάσκαλοι θα πραγματοποιήσουν την πέμπτη και τελευταία κινητικότητα του προγράμματος.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Διαβάστε επίσης