• 9 Μαΐου 2024,

7 παρατάσεις στο έργο της παράκαμψης Ελαιοχωρίου

 7 παρατάσεις στο έργο της παράκαμψης Ελαιοχωρίου

Με μεγάλη καθυστέρηση, περίπου 20 ημερών, αναρτήθηκε χθες στη Διαύγεια, απόφαση με ημερομηνία 27 Ιουλίου του 2017. Πρόκειται για μια απόφαση της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, με την οποία εγκρίνεται η 7η παράταση προθεσμίας περαίωσης του έργου, παράκαμψης οικισμού Ελαιοχωρίου. Η παράταση χορηγείται στον ανάδοχο, μετά από δικό του αίτημα.

Προκύπτει δηλαδή ότι αρχές Αυγούστου, που στο έργο βρίσκονταν ο αντιπεριφερειάρχης ανακοινώνοντας την ολοκλήρωσή του, κάτι τέτοιο δεν ίσχυε. Η 7η και τελευταία όπως ισχυρίζονται οι υπηρεσιακοί παράγοντες παράταση, έληξε στις 15 Αυγούστου. Όταν λοιπόν ο κ. Μαρκόπουλος ανακοίνωνε την ολοκλήρωση των εργασιών στην παράκαμψη Ελαιοχωρίου, το έργο εξελίσσονταν.

Προκύπτει επίσης ότι για την ολοκλήρωση του έργου αυτού, λίγων μόνο χιλιομέτρων, έπρεπε να δοθούν επτά παρατάσεις, αν και η αρχική σύμβαση υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2013.

Το πρόβλημα της καθυστέρησης το διαπιστώνουν και το παραδέχονται όλοι. Το ερώτημα είναι αν το έργο τελειώνει, ή θα χρειασθεί μία ακόμη παράταση.

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες ισχυρίζονται, ότι με το τέλος της 7ης παράτασης, το 15αύγουστο ολοκληρώθηκε και το έργο. Ανεπίσημα εξηγούνε ότι το έργο είναι σε κυκλοφορία, ο δρόμος χρησιμοποιείται από τα αυτοκίνητα κι επίσημα θα δοθεί στην κυκλοφορία με το τυπικό της υπόθεσης, από μέρα σε μέρα.

Με την ευκαιρία του συγκεκριμένου παραδείγματος, των 7 παρατάσεων, πολλές από τις οποίες γίνονται γνωστές εκ των υστέρων και κατόπιν επίσημων ανακοινώσεων, διαπιστώνουμε μία ακόμη φορά, πως τα δημοτικά και δημόσια έργα γενικότερα, ταλαιπωρούνται.

Το συγκεκριμένο έργο που ανακοινώθηκε ότι ολοκληρώνεται δύο φορές το 2016, από τον κ. Μαρκόπουλο, φαίνεται να τελειώνει τον Αύγουστο του 2017.

Είναι αλήθεια ότι η καθυστέρηση κάπου είναι δικαιολογημένη, καθώς υπάρχει οικονομική κρίση, τα μνημόνια, η ολοκλήρωση του ενός προγράμματος ΕΣΠΑ, η έναρξη του επόμενου ΕΣΠΑ. Από την άλλη πλευρά είναι τόσο μεγάλη η καθυστέρηση, που δεν γίνεται γι΄ αυτήν να φταίνε πάντα τα προγράμματα χρηματοδότησης, οι καιρικές συνθήκες κι άλλες ατυχίες.

Υπάρχει το γνωστό πρόβλημα της γραφειοκρατίας,που σ΄ εποχή μνημονιακής πολιτικής, γιγαντώνεται, αφού οι υπάλληλοι που χειρίζονται δημόσια έργα είναι λιγότεροι  κι όπως προκύπτει σε κάθε περίπτωση, τρέχουν και δεν προλαβαίνουν…

Διαβάστε επίσης