• 28 Απριλίου 2024,

Ανακοίνωση και του Επιμελητηρίου για τη διαδικασία των συμψηφισμών

 Ανακοίνωση και του Επιμελητηρίου για τη διαδικασία των συμψηφισμών

Σε λειτουργία στην πλατφόρμα  “myBusinessSupport ” η υποβολή αιτήσεων συμψηφισμού ανεξόφλητων απαιτήσεων επιχειρήσεων παραμεθόριων περιοχών προς τη Δ.ΥΠ.Α. με φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές τους

Οι προσπάθειες πολλών ετών από τα Επιμελητήριά μας, έφεραν την ολοκλήρωση και την εφαρμογή της πλατφόρμας του συμψηφισμού του μισθολογικού κόστους 4 & 12%. Οι επιχειρήσεις μέλη μας μπορούνε πλέον μέσω του myBusinessSupport να ακολουθήσουν την  διαδικασία που προβλέπεται για τον συμψηφισμό για φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

Ευχαριστούμε την Κυβέρνηση που άκουσε το αίτημα των Επιμελητήριων καθώς και τα Υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών που επιτέλους μετά από μια μακρόχρονη ταλαιπωρία των επιχειρήσεων μας, δόθηκε η οριστική λύση.

Ειδικότερα, σε συνέχεια της έκδοσης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (υπ. αρ. οικ. 51245 ΚΥΑ, ΦΕΚ 2795/Β’/6.6.2022), με την οποία ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις τα δικαιολογητικά και η διαδικασία χορήγησης έκπτωσης από τις οφειλές στη φορολογική διοίκηση και στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, των επιχειρήσεων με ανεξόφλητες απαιτήσεις προς τη Δ.ΥΠ.Α. (πρώην ΟΑΕΔ) έως 31.12.2015, με την προϋπόθεση ότι για τις απαιτήσεις αυτές δεν έχουν ασκηθεί ένδικα μέσα ή έχουν παραιτηθεί απ’ αυτά, ενεργοποιείται σήμερα, Παρασκευή 17.6.2022 στην ψηφιακή πλατφόρμα “myBusinessSupport” της ΑΑΔΕ η υποβολή των σχετικών αιτήσεων από τις επιχειρήσεις-δικαιούχους.

Συνοπτικά, μετά την έκδοση σχετικής εγκριτικής απόφασης από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία της Δ.ΥΠ.Α., οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν, έως 30.11.2022, αίτηση στην πλατφόρμα «myBusinessSupport – Ρύθμιση ανεξόφλητων οικονομικών αξιώσεων παραμεθορίου», δηλώνοντας το ποσό της ανεξόφλητης απαίτησής τους που θα χρησιμοποιηθεί για τη χορήγηση έκπτωσης από φορολογικές οφειλές και το ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για τη χορήγηση έκπτωσης από ασφαλιστικές οφειλές.

Εντός 48 ωρών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ή από τη βεβαίωση των οφειλών, θα διενεργείται από την ΑΑΔΕ και το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) κεντρική διαδικασία απόσβεσης των οφειλών αυτών, με τη σειρά που προβλέπεται στην παραπάνω απόφαση, έως την κάλυψη των ανεξόφλητων απαιτήσεων που έχουν αναγνωριστεί με την εγκριτική απόφαση.

Μετά την απόσβεση των οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία, οι δικαιούχοι θα λαμβάνουν αποδεικτικό φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.

Μέσω της νέας, πλήρως ψηφιοποιημένης διαδικασίας με τη συμβολή της ΑΑΔΕ, η Κυβέρνηση ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των Επιμελητηρίων και των  μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας περιοχής μας και τους παρέχει ανάσα ρευστότητας σε μια δύσκολη, διεθνώς, συγκυρία.

Ο Πρόεδρος

Μάρκος Δέμπας

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Διαβάστε επίσης