Adv_Widget

Adv_Widget

Επιδότηση κόστους μεταφοράς των επιχειρήσεων της ΑΜΘ ζητά ο Κώστας Μορφίδης



Ο βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μορφίδης εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που είχε πρόσφατα σε συνεδρίαση επιτροπής της Βουλής κι έθεσε υπόψη του Γενικού Γραμματέα Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Λόη Λαμπριανίδη ένα γνωστό αίτημα του Επιμελητηρίου. Ζήτησε να στηριχθεί το κόστος μεταφοράς των προϊόντων των επιχειρήσεων, στα πρότυπα του γνωστού μέτρου του «μεταφορικού ισοδύναμου». Η απάντηση ήταν κατά κάποιο τρόπο θετική υπό την έννοια ότι η πρόταση του Επιμελητηρίου της Καβάλας θα εξεταστεί. Ρόλο φαίνεται να παίζει και το ότι η ΑΜΘ αποδείχθηκε πρόσφατα ότι είναι μια από τις πιο μειονεκτικές Περιφέρειες της Ευρώπης.

Στη συζήτηση που έγινε στη Βουλή (ειδική μόνιμη επιτροπή Περιφερειών) παρουσία του κ. Λαμπριανίδη, ο κ. Μορφίδης είπε: « Τα προηγούμενα χρόνια η χώρα αναπτύχθηκε λάθος. Έδωσε βάση στην Αθήνα και λίγο στη Θεσσαλονίκη. Στις άλλες περιοχές εγκατάλειψη και μαρασμός. Οι βιομηχανίες που φτιάχτηκαν από μια σειρά επενδυτικών νόμων είτε έκλεισαν, είτε μετακόμισαν (στα Βαλκάνια) με τις ευχές των τότε κυβερνήσεων. Πράγμα που δημιούργησε μια έκρηξη στην ανεργία. Η διαφορά που έχουμε στην φορολογία και στο κόστος παραγωγής με τις γειτονικές στη Βόρεια Ελλάδα χώρες επιδείνωσε την κατάσταση. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια στροφή και μια αλλαγή στο πως βλέπουμε τα πράγματα στην ανάπτυξη. Η έννοια της Περιφέρειας έλαβε μια ουσία. Αυτό βοηθά να υπάρχει μια μεγαλύτερη προσοχή στις μειονεκτικές περιοχές. Σε αυτό βοηθά και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων στις υποδομές που βγάζουν αυτές τις περιοχές από την απομόνωση. Για μας στην Ανατολική Μακεδονία Θράκη το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας προσθέτει ένα σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα. Θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε πως τα τοπικά αναπτυξιακά σχέδια συνδέονται με το γενικό αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας. Θα πρέπει επίσης να εξεταστεί αν μπορούμε να κάνουμε στοχευμένα προγράμματα για να γυρίσουν πίσω όσοι νέοι επιστήμονες μετανάστευσαν λόγω της κρίσης. Υπάρχει μια πρόταση από το Επιμελητήριο Καβάλας για επιδότηση του κόστους μεταφοράς των επιχειρήσεων. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Αν μπορεί δηλαδή να γίνει ενίσχυση των απομακρυσμένων περιοχών όπως υπάρχει το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου. Ζητώ επίσης να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τον αναπτυξιακό νόμο».

eXTReMe Tracker