• 6 Μαΐου 2024,

Η συμφωνία κατέρρευσε! Με την Περιφέρεια και όχι με την Κυβέρνηση συνεργάζεται ο Δήμος Καβάλας

 Η συμφωνία κατέρρευσε! Με την Περιφέρεια και όχι με την Κυβέρνηση συνεργάζεται ο Δήμος Καβάλας

Μάλλον για ευνόητους πολιτικούς λόγους σημειώθηκε χθες μια μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τις επόμενες ενέργειες- πρωτοβουλίες και κινήσεις του Δήμου Καβάλας. Στο θέμα της κατάρρευσης της γέφυρας, αποφάσισε να συνεργαστεί με την Περιφέρεια ΑΜΘ και το ΤΕΕ ΑΜ και όχι με την Εγνατία Οδό ΑΕ και την κυβέρνηση. Όλα όσα συμφωνήθηκαν το Σάββατο (παρουσία των κυβερνητικών παραγόντων Νοτοπούλου- Γιαννακίδη) παύουν να ισχύουν. Η κ. Τσανάκα χθες το πρωί συσκέφθηκε και συμφώνησε με τον κ. Μέτιο ένα παρόμοιο με το αρχικό πρόγραμμα δράσης. Υπηρεσιακοί παράγοντες θα ψάξουν το έργο, από το σχεδιασμό ως την κατάρρευση του. Θα ζητηθεί πραγματογνωμοσύνη από το ΤΕΕ ΑΜ (και όχι από την Εγνατία Οδό ΑΕ) ενώ σε πρώτη φάση τα χρήματα που θα απαιτηθούν για μελέτες θα προέρχονται από την Περιφέρεια ΑΜΘ. Η απαραίτητη πραγματογνωμοσύνη θα ήταν έτοιμη σε 20-30 μέρες αν την έκανε η Εγνατία Οδός ΑΕ. Τώρα ουδείς μπορεί να γνωρίζει πότε θα ανατεθεί και κυρίως πότε θα είναι έτοιμη από μηχανικούς του ΤΕΕ ΑΜ.

Μέσα σε δύο ημέρες η διοίκηση του Δήμου Καβάλας έκανε αυτήν την μεγάλη και με μια πρώτη σκέψη ανεξήγητη στροφή. Κερδισμένος πολιτικά είναι ο κ. Μέτιος, ο οποίος συμπαρίσταται και με το παραπάνω στο πρόβλημα της πόλης. Η διοίκηση του Δήμου ωστόσο προβληματίζει αφού άλλα συμφωνεί κι ανακοινώνει το Σάββατο και άλλα τη Δευτέρα!

Ενδιαφέρον υπάρχει στη συνεχιζόμενη έρευνα, προκειμένου να βρεθούν τα στοιχεία που αναζητούνται. Αν βρεθούν αυτά τότε θα αποδειχθεί (λένε στο δημαρχείο) ότι ο δρόμος είναι αρμοδιότητας του δημοσίου και όχι του Δήμου Καβάλας.

Αποστάσεις δήμου Καβάλας από τυχόν ευθύνες του

Στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ συνεχίστηκε χθες η συζήτηση για το ατυχές περιστατικό κατάρρευσης τμήματος της γέφυρας μπροστά από το παλιό νοσοκομείο. Η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα και η αντιδήμαρχος Ευαγγελία Δρακονάκη που έλαβαν μέρος στο διάλογο έδειξαν τη γραμμή που θα ακολουθήσει ο δήμος Καβάλας, διατηρώντας αποστάσεις από τυχόν ευθύνες του και ζητώντας χρόνο έως ότου υπάρξει η πραγματογνωμοσύνη.

Με τα έως τώρα δεδομένα η πραγματογνωμοσύνη θα υλοποιηθεί τις επόμενες ημέρες από μηχανικούς της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Υπάρχουν κι άλλες πληροφορίες και σενάρια, σύμφωνα με τα οποία η πραγματογνωμοσύνη μπορεί να γίνει απλώς από ομάδα μηχανικών του δημοσίου.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα αίτια κατάρρευσης τμήματος της γέφυρας, η κ. Δρακονάκη σημείωσε: «Η απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα είναι δύσκολη. Θα δοθεί από τους αρμόδιους μηχανικούς. Ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα. Δεν πρέπει να διεξάγουμε γρήγορα συμπεράσματα. Από ότι φαίνεται τα βάθρα και οι δοκοί άντεξαν. Μεγάλη είναι η συζήτηση για τη συντήρηση της γέφυρας και τι σημαίνει η διαδικασία.

Στο δήμο εξετάζουμε και τα θέματα των αρμοδιοτήτων. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στα συμπεράσματα. Για εμάς η κατάρρευση ήταν ένα σοκ, αλλά θα τα καταφέρουμε. Είναι μια γέφυρα, ίσως η μοναδική, τόσο κοντά στη θάλασσα. Τα στοιχεία που πολλοί υποψιάζονται δεν ήταν εκείνα που πρόδωσαν τη γέφυρα. Η μακροσκοπική αυτοψία έγινε το 2016 όταν ήρθε στην Καβάλα μηχανικός της Εγνατίας Οδού. Ήταν μια συμβουλή που έδωσε στο δήμο Καβάλας. Τότε δεν τέθηκε θέμα επείγουσας παρέμβασης».

Ο Τάσος Κακουλίδης μίλησε στην ΠΡΩΙΝΗ αφού το 1985 όταν η γέφυρα κατασκευάζονταν, εργαζόταν στη ΔΕΥΑΚ. Δήλωσε με νόημα ότι έβγαλε συμπεράσματα για τις αιτίες κατάρρευσης της γέφυρας αλλά προτιμά να τα κρατήσει για τον εαυτό του. Στο ερώτημα εάν στη διάρκεια της αντιδημαρχιακής θητείας του 2007 – 2009 είχε ασχοληθεί με την κατάσταση της γέφυρας απάντησε με νόημα: «Γι’ αυτό το θέμα ρωτήστε τον Κωστή Σιμιτσή».

Ο πρώην δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής δήλωσε στην ΠΡΩΙΝΗ ότι ο Τάσος Κακουλίδης ήταν πρωτεργάτης στην κατασκευή της γέφυρας. Το ετήσιο τεχνικό πρόγραμμα, σημείωσε ο κ. Σιμιτσής, δεν το καταρτίζει ο δήμαρχος αλλά ο εκάστοτε αντιδήμαρχος.

Ο Φίλιππος Φιλιππίδης ήταν αντιδήμαρχος τεχνικών από το 2014 έως το 2017. «Δεν θυμάμαι εάν ο Θόδωρος Μουριάδης μου ανέφερε πρόβλημα στατικότητας της γέφυρας», τόνισε ο κ. Φιλιππίδης. Θυμήθηκε ότι ο κ. Μουριάδης, κατά τα πρώτα χρόνια της διοικήσεως Τσανάκα, έκανε μια νύξη για το θέμα της γέφυρας σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Ο κ. Φιλιππίδης, συμπλήρωσε ότι επί των ημερών του δεν υπήρξε καταγγελία για την κατάσταση της γέφυρας, ενώ για τις μελλοντικές ενέργειες πρότεινε αρχικά να αναμένουν άπαντες την πραγματογνωμοσύνη.

Ο δημοτικός σύμβουλος Λεωνίδας Παππάς παρατήρησε ότι για την κατάρρευση δεν ευθύνεται το βάρος του γερανού. Κάπως έτσι απάντησε σε σχετικούς ισχυρισμούς της δημάρχου, που είχαν διατυπωθεί την Παρασκευή και το Σάββατο. Σύμφωνα με τον κ. Παππά, όλοι οι παράγοντες του τόπου θα πρέπει να διεκδικήσουν την ολοκλήρωση της περιμετρικής.

Ο πρώην αντιδήμαρχος Κώστας Κουνάκος επεσήμανε ότι ο ένας κατηγορεί τον άλλον. Δήλωσε ότι ο ίδιος ως δημοτικός σύμβουλος το 2010 είχε διατυπώσει ερώτηση σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, καταθέτοντας και σχετικά φωτογραφικά στοιχεία για την κατάσταση στην οποία βρισκόταν τότε η γέφυρα.

Τέλος, η δήμαρχος Καβάλας υπογράμμισε ότι με την ευκαιρία κατάρρευσης τμήματος της γέφυρας έθιξε στους αρμοδίους το θέμα ολοκλήρωσης του έργου της περιμετρικής. «Όλοι μαζί ώστε να εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωσης της περιμετρικής», τόνισε η κ. Τσανάκα. Στο ερώτημα, εάν αισθάνεται πως φέρει μέρος της ευθύνης για την κατάρρευσης της γέφυρας, η δήμαρχος σημείωσε: «Στη διάρκεια της συσκέψεως το Σάββατο, ρώτησα εκείνους με τους οποίους συσκεπτόμουν. Τι έπρεπε να κάνω και δεν το έκανα; Μου εξήγησαν ότι πουθενά στην Ελλάδα δεν εκτελείται έργο συντήρησης σε γέφυρα, εάν προηγουμένως σε αυτήν δεν έχουν διαπιστωθεί ρωγμές».

 

 

 

Διαβάστε επίσης