• 19 Απριλίου 2024,

Ηλεκτρονική λειτουργία και των ΚΕΠ του Δήμου Καβάλας – Δηλώσεις για τη διαδικασία από τον αντιδήμαρχο Γιώργο Μιχαηλίδη

 Ηλεκτρονική λειτουργία και των ΚΕΠ του Δήμου Καβάλας – Δηλώσεις για τη διαδικασία από τον αντιδήμαρχο Γιώργο Μιχαηλίδη

Η κεντρική εξαγγελία για την ηλεκτρονική λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) αφορά και την Καβάλα. Αυτό διαβεβαιώνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Μιχαηλίδης. Υπάρχουν υπηρεσίες που παρέχονται από τα ΚΕΠ του Δήμου αλλά και αιτήματα που ηλεκτρονικά διεκπεραιώνονται από ΚΕΠ όλης της Ελλάδας αν και τα αιτήματα προέρχονται από δημότες Καβάλας. Η διαδικασία είναι καινούργια αλλά απλή.

Οι δηλώσεις Μιχαηλίδη

Ερ: Διαβάζουμε για τα ηλεκτρονικά ΚΕΠ, αυτά ισχύουν – υπάρχουν στην περίπτωση του Δήμου Καβάλας;

Απ: Βασικά είναι μια πιλοτική υπηρεσία, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή σε 38 Δήμους συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Καβάλας. Είναι μια υπηρεσία ψηφιακής εξυπηρέτησης που προσφέρουμε στα ΚΕΠ η οποία σχεδιάστηκε από το  υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης από τον κ. Πιερρακάκη και τον κ. Γεωργαντά. Μέσα από την οποία μπορούνε οι πολίτες να κλείνουνε ραντεβού και να εξυπηρετούνται μέσω βιντεοκλήσης, τηλεδιάσκεψης από έναν εκπρόσωπο του ΚΕΠ την μέρα και την ώρα που επιθυμούν και υπάρχει διαθεσιμότητα.

Ερ: Αυτό πως γίνεται στην πράξη;

Απ: Μπορεί κάποιος να μπει στην ιστοσελίδα του  myKEPlive.gov.gr. Με του που ανοίξετε το σάιτ του Δήμου Καβάλας, μπορείτε να βρείτε τις πληροφορίες στο «καρουζέλ» που υπάρχει. Είναι η πρώτη ενημέρωση, το κυλιόμενο, στην πρώτη εικόνα. Διαφορετικά στις on line υπηρεσίες, στις αιτήσεις θα βρει κάποιος πληροφορίες για το myKEPlive. Οποιοσδήποτε πληκτρολογήσει myKEPlive θα βρει την ιστοσελίδα της υπηρεσίας. Στη συνέχεια κάνει είσοδο με τους κωδικούς taxis οι οποίοι έχουν γίνει πλέον η αναφορά της πιστοποίησης του χρήστη και μπαίνει στη σελίδα του myKEPlive. Εκεί πέρα καλείται να επιλέξει σε διάφορα θεματικά παιδία.

Ερ: Γίνεται δουλειά; Μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει και να εξυπηρετηθεί με αυτόν τον τρόπο, αντί να πάει στο ΚΕΠ;

Απ: Μπορεί κάποιος  αν υπάρχει διαθεσιμότητα την ώρα που ζητάει.

Ερ: Τι θα πει να υπάρχει διαθεσιμότητα;

Απ: Κλείνει ραντεβού στην ουσία. Επιλέγει μια ώρα, ένα τέταρτο της συγκεκριμένης ημέρας και επιβεβαιώνεται από το ΚΕΠ η τηλεδιάσκεψη. Και μπαίνει σε τηλεδιάσκεψη. Αυτό που αντιλαμβάνομαι από την υπηρεσία είναι ότι υπάρχουν πέντε  αιτήματα τα οποία εξυπηρετούνται μόνο από το Δήμο το δικό μας, Εννοώ από  τον εκάστοτε Δήμο στον οποίο ανήκει ο πολίτης.

Ερ: Είπατε πέντε δουλειές που μπορείς να κάνεις στα ΚΕΠ; Αυτό εννοείται όταν λέτε αιτήματα;

Απ: Ακριβώς. Συγκεκριμένα, βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, δημοτική  ενημερότητα, παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου, βεβαίωση σήμανσης και αίτηση για κοπή δέντρων σε κοινόχρηστο χώρο.

Αυτές είναι οι 5 υπηρεσίες που παρέχονται σε κάθε δημότη της Καβάλας μόνο από το ΚΕΠ Καβάλας.  Οι υπόλοιπες υπηρεσίες απ` ότι αντιλαμβάνομαι παρέχονται γενικώς.

Ερ: Προτρέπεται τους πολίτες να κάνουν τις τηλεδιασκέψεις τους όταν ειδικά θέλουν τα 5 χαρτιά;

Απ: Απλώς λέω ότι για αυτές τις συγκεκριμένες πέντε αιτήσεις, το πρόγραμμα σε οδηγεί  να επιλέξεις σε ποιο Δήμο ανήκεις. Για τις υπόλοιπες όλες διαδικασίες απ` ότι φαίνεται είναι συνολικά τα ΚΕΠ που εξυπηρετούν, δηλαδή μπορεί να σε εξυπηρετήσει ένα άλλο ΚΕΠ, το οποίο έχει διαθεσιμότητα πχ στο Δήμο Αθηναίων. Δεν είναι ανάγκη να σε εξυπηρετήσει το ΚΕΠ της Καβάλας. Απ` ότι ξέρω το σύστημα δουλεύει. Έχουν εκπαιδευτεί όλοι οι υπάλληλοι εδώ και καιρό.  Η διαδικασία ήταν αρκετά οργανωμένη από το υπουργείο, με το οποίο κάναμε και τηλεδιάσκεψη για κάποια διαδικαστικά θέματα. Νομίζω ότι είναι αρκετά οργανωμένο το σύστημα. Μάλιστα υπάγεται και μια πολύ πρωτοποριακή υπηρεσία η οποία είναι η εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία, στην οποία υπάρχουν 52 υπηρεσίες που παρέχονται και για τους πολίτες στις οποίες μπορεί κάποιος πολίτης με αναπηρία να καταθέσει ένα αίτημα και να ζητηθεί χρήση διερμηνέα Ελληνικής νοηματικής κτλ. Προτρέπω μιας και τα κρούσματα αυξάνονται, θεωρώ ότι θα ήταν καλό ο κόσμος να συνηθίζει αυτή τη διαδικασία της τηλεδιάσκεψης.  Θα απαντάνε στα ΚΕΠ, όπως ακριβώς με την πλατφόρμα με τις on line υπηρεσίες που βάλαμε σε συνεργασία με την ΔΑΕΔ, νομίζω ότι ο κόσμος είναι αρκετά ευχαριστημένος. Η ανταπόκριση είναι πολύ άμεση.

 

 

Διαβάστε επίσης