Τις προηγούμενες εβδομάδες το σωματείο ιδιοκτητών ταξί Καβάλας διαφώνησε, διαμαρτυρήθηκε, πίεσε.
Με αφορμή την κατάργηση της πιάτσας στα παλιά δικαστήρια λόγω του εκτελούμενου έργου. Τελικά η κινητοποίηση απέδωσε, αναζητείται ένα νέο σημείο στην περιοχή για να επανέλθει η πιάτσα.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο. Σε εκκρεμότητα το σοβαρότερο θέμα της πιάτσας στον ΟΤΕ, επίσης λόγω έργου. Οι συζητήσεις συνεχίζονται αλλά και το σωματείο και ο συνεταιρισμός των Ταξί δηλώνουν παραπονούμενοι.
Γιατί όπως ισχυρίζονται, ο Δήμος Καβάλας δεν τους υπολογίζει. Όταν πρέπει και όπως πρέπει. Η Πρωινή μίλησε με τον Μάκη Τερλάκη. Τον πρόεδρο του Eurotaxi Καβάλας. Αν και όλες οι ενέργειες και πιέσεις γίνονται από το σωματείο. Υπάρχει ενότητα και κοινή προσπάθεια.
Η συνέντευξη Μάκη Τερλάκη
Ερ: Τι εξέλιξη παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα αυτή η συζήτηση, η διαφωνία, η διαμαρτυρία, το παράπονο προς το Δήμο Καβάλας για τις δυο πιάτσες. Η πρώτη πιάτσα στο παλιό δικαστήριο και η δεύτερη πιάτσα στον ΟΤΕ. Που είμαστε σήμερα;
Απ: Η αλήθεια είναι ότι το σωματείο ανέλαβε δράση και απ` ότι φαίνεται έχουμε παραγκωνιστεί και δεν υπολογιζόμαστε στα σχέδια της πόλης. Ο κλάδος των ταξιτζήδων. Δεν υπήρχε πρόβλεψη σε καμία από τις δυο περιπτώσεις να διατηρηθεί η υφιστάμενη πιάτσα. Ή κάτι νέο πλησίον της πιάτσας που υπάρχει ή κάποιο σχέδιο το οποίο θα μπορούσε να δώσει μια λύση. Αυτό ισχύει και στις δυο περιπτώσεις. Ψάξανε να βρούνε μια λύση εκ των υστέρων. Δεν υπήρξε πρόβλεψη για το συγκεκριμένο πρόβλημα που προέκυψε. Το σωματείο μας κάνει αγώνα αυτή τη στιγμή. Δε θα μείνουμε άπραγοι. Μάλλον έπρεπε από πολύ νωρίς να είχαμε ξεκινήσει κάποιον αγώνα εναντίον αυτών των αυθαίρετων αποφάσεων. Βρεθήκαμε προ εκπλήξεως, είναι η αλήθεια. Η πιάτσα από εκεί (παλιά δικαστήρια) φαίνεται ότι θα φύγει και ψάχνουμε να βρούμε την κοντινότερη τοποθεσία που θα μπορέσει να υπάρξει.
Ερ: Στο πεζοδρόμιο μπροστά από την είσοδο του παλιού δικαστηρίου. Αυτό λένε. Δεν καλύπτει;
Απ: Το πόσο καλύπτει θα το δούμε. Όταν όμως η πιάτσα είναι σε κατηφορικό σημείο, μπορεί να υπάρξει μια πιάτσα με ασφάλεια; Κατά πόσο μπορεί να γίνει σε κατηφορικό σημείο; Στη Μεταμόρφωση πάλι είναι η κατηφορική η πιάτσα, όμως εκεί υπάρχει μια μεγαλύτερη πλάτυνση του δρόμου, όπου μπορούν να χωρέσουν τα αυτοκίνητα. Από την άλλη το οικόπεδο μπροστά από το παλιό δικαστήριο δεν ανήκει στο Δήμο. Ανήκει στην ΕΤΑΔ. Εάν αύριο, μεθαύριο έρθει κάποιος αγοραστής και αγοράσει το κτίριο του Πρωτοδικείου, τι θα γίνει η πιάτσα μας; Θα είμαστε πάλι εκτεθειμένοι.
Ερ: Εκείνος ο χώρος, η πιάτσα, πόσα αμάξια θα πρέπει να εξυπηρετεί;
Απ: Τρία αυτοκίνητα ή τέσσερα. Δεν είναι τόσο δυναμική αυτή η πιάτσα όσο ήταν παλαιότερα. Ωστόσο εξυπηρετεί το κοινό και πρέπει να υπάρχει. Πρέπει να υπάρχουν και υπάρχουν εκεί αυτοκίνητα Ταξί και τις πρωινές ώρες και τις νυχτερινές ώρες. Όχι μόνο για την αγορά της Καβάλας όσον αφορά την επιβατική κίνηση του καταναλωτικού κοινού. Αλλά και τις νυχτερινές ώρες όπου υπάρχει η κίνηση των καταστημάτων εστίασης στον Άγιο Νικόλαο, το καλοκαίρι και το χειμώνα. Το πιο σημαντικό είναι ότι εμείς έχουμε ένα τρόπο λειτουργίας όπου εξυπηρετούμε τις τηλεφωνικές μας κλήσεις. Το καλοκαίρι όταν υπάρχει αυτό το μποτιλιάρισμα, στέλνουμε το αυτοκίνητο σε αυτήν την πιάτσα. Αυτό μπορεί να πλησιάσει ευκολότερα σε μια κλήση. Το μποτιλιάρισμα το οποίο γίνεται στην Ομόνοια και γενικά στην πόλη, για να πάμε στον Άγιο Νικόλαο γενικά δυσκολευόμαστε. Ως εκ τούτου χρειάζεται η πιάτσα στα Παλιά Δικαστήρια.
Ερ: Πάμε στην πιάτσα του ΟΤΕ. Τι γίνεται τώρα με το έργο ανάπλασης της πλατείας Καπνεργάτη; Κι εκεί ψάχνουμε νέο μέρος;
Απ: Ναι και εκεί ψάχνουμε να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση. Το σωματείο κατέθεσε τις όποιες προτάσεις μπορεί να καταθέσει. Μιλάμε για ένα έργο ΕΣΠΑ. Όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν κάποιες δυσκολίες και κάποιοι κανονισμοί.
Ερ: Μας λέτε ότι η διοίκηση, ο Δήμαρχος ο κ. Μουριάδης πρέπει να λάβει υπόψη του πιο σοβαρά τα ταξί. Αυτό είναι το συμπέρασμα.
Απ: Αυτό το οποίο έχουμε συμπεράνει εμείς είναι ότι δεν υπολογιζόμαστε από κανέναν μέσα στην πόλη. Πρέπει να μας πάρουνε σοβαρά, αυτό είναι το ποιο σημαντικό. Δεν θέλουμε να φτάσουμε σε ακρότητες και σε διαμαρτυρίες άλλων εποχών αλλά εκεί οδηγούμαστε αν δεν μας πάρουν σοβαρά.
Ερ: Είστε ενωμένοι σωματείο ιδιοκτητών και συνεταιρισμός Eurotaxi;
Απ: Εμείς έχουμε αυτή την ομόνοια στον κλάδο μας. Τα μέλη του συνεταιρισμού ανήκουν φυσικά στο σωματείο. Εκεί υπαγόμαστε όλοι, στο σωματείο ιδιοκτητών ταξί « Η Πρόοδος». Το Eurotaxi ναι μεν εξυπηρετεί τις κλήσεις και όλο το έργο αυτό ωστόσο οι πιάτσες όλες είναι του σωματείου.
Ερ: Έρχονται μεγάλες αλλαγές στα κυκλοφοριακά της Καβάλας αν όχι τώρα μετά από 5, το πολύ 10 χρόνια. Θα γίνουν περισσότεροι οι πεζόδρομοι. Θα είναι ακόμη πιο καθοριστικός ο ρόλος των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Απ: Σίγουρα και το ταξί αλλά και το λεωφορείο σε μια πολιτισμένη πόλη, χρειάζεται να έχουν πιο ενεργό ρόλο ώστε να είναι περισσότερο ποιοτική η ζωή του πολίτη. Το κέντρο θα πρέπει να είναι προσβάσιμο για τον πεζό. Να μπορεί να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς για την εξυπηρέτηση του. Η Καβάλα έχει μια ιδιοτροπία. Είναι αμφιθεατρική. Έτσι δημιουργείται πρόβλημα στην μετακίνηση οπότε γίνεται απαραίτητη η χρήση είτε μηχανής, είτε Ι. Χ είτε μέσου μαζικής μεταφοράς, για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί κάποιος. Οι πεζόδρομοι σίγουρα θα δημιουργήσουν νέα δεδομένα όμως είναι έτσι ο χαρακτήρας των Καβαλιωτών αλλά και των Ελλήνων γενικά, που δύσκολα μπορούνε να μάθουνε να μη χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητα τους.
Δεν μπορούμε ξανά να εκπαιδεύσουμε τον Καβαλιώτη. Η πόλη μας είναι δύσκολη.
Ερ: Που είστε τώρα; Είστε στις συζητήσεις με το Δήμο για τις δυο πιάτσες ή δεν συζητάτε καθόλου;
Απ: Το σωματείο έχει κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες τις οποίες έπρεπε να κάνει για να μπορέσει να βρεθεί λύση. Είμαστε σε αναμονή. Το σωματείο μας είναι ενεργό και έχει κάνει επαναλαμβάνω όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ούτως ώστε να μπορέσουμε να βρούμε μια λύση. Δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια το σωματείο. Δεν είναι σε αδράνεια. Περιμένουμε πράξεις. Πρέπει να μας υπολογίζουνε, αυτό είναι το πιο βασικό.