μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Επενδυτές

Σε αυτά τα δύσκολα χρόνια της παρατεταμένης κρίσης και της αδυσώπητης ύφεσης ο ιδιωτικός τομέας πληρώνει πρώτος «τα σπασμένα». Αυτό φαίνεται με τα άδεια μαγαζιά στους κεντρικούς δρόμους μιας πόλης όπως η δική μας. Φαίνεται στο κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Καβάλας, στην μεγάλη ανεργία που δεν λέει να υποχωρήσει ούτε καν στη Καλοκαιρινή περίοδο (για την οποία συνεχίζουν να λένε ότι θα φέρει τουρίστες σε αριθμό ρεκόρ). Ενώ λοιπόν οι ιδιώτες «ψάχνονται», δέχονται ταυτόχρονα διάφορες προκλήσεις κι ερεθίσματα. Το κράτος, η τοπική αυτοδιοίκηση ακόμη κι οι μικρότεροι φορείς ψάχνουν στους ιδιώτες επιπλέον έσοδα μέσω των φημισμένων ιδιωτικοποιήσεων. Είναι δυνατόν ο ευρισκόμενος σε αυτή τη κατάσταση ιδιωτικός τομέας να ανταποκριθεί; Πάντως τα πάντα του προσφέρονται σε …λογική τιμή.

Πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε έκταση παραθαλάσσια στη Καλαμίτσα. Λόγω συγκυριών η διαδικασία ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Πιο παλιά ο ΟΛΚ ζήτησε και βρήκε ιδιώτη για τις παλαιές αποθήκες στο λιμάνι. Το Επιμελητήριο έψαξε και βρήκε το Public για το ισόγειο κατάστημα του. Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Τις περισσότερες φορές οι ιδιώτες απέχουν λόγω του ότι δεν έχουν την δυνατότητα πρώτα να αγοράσουν (ή να νοικιάσουν) κι αμέσως μετά να επενδύσουν.

Ο Δήμος Καβάλας ψάχνει επενδυτή για τον Διόνυσο και δε βρίσκει. Ξεκινά τώρα τη διαδικασία για να βρει επενδυτή στο κτίριο των Σφαγείων. Δημοσιεύει πρόσκληση προκειμένου ιδιώτης να αναλάβει τη διαχείριση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων ενώ σε ιδιώτη θα προσφερθεί το ακίνητο Νο 5 στην ακτή της Καλαμίτσας. Η Π.Ε. Καβάλας τάχα βρήκε επενδυτή για τα Λουτρά των Ελευθερών αλλά εκεί 1,5 χρόνο τώρα τα κτίρια κι οι λοιπές εγκαταστάσεις ρημάζουν. Ο επενδυτής αφού ανακοίνωσε μεγαλεπήβολα σχέδια, στη συνέχεια αποσύρθηκε για να ετοιμαστεί…

Τα πάντα γύρω μας κινούνται με τους λεγόμενους «κανόνες της αγοράς». Όλα πωλούνται, όλα νοικιάζονται. Το καλό παράδειγμα το έδωσε πρώτο το κράτος ιδρύοντας σχετικό δημόσιο οργανισμό, το ΤΑΙΠΕΔ. Οι υπόλοιποι έσπευσαν να ακολουθήσουν με απλούστερες όμως διαδικασίες. Φθάσαμε λοιπόν σε μια εποχή όπου ο ιδιώτης μπορεί να εμφανιστεί παντού. Αρκεί βέβαια να είναι «ζωντανός».

Ενώ στους ιδιώτες προσφέρονται μαγαζιά, άλλα ακίνητα, πλατείες, παραλίες ακόμη και δρόμοι, οι ιδιώτες δεν υπάρχουν. Παρακολουθούν από μακριά και μόνο υπό προϋποθέσεις καταθέτουν πρόταση. Το γιατί το γνωρίζει ο Στουρνάρας όπως το έμαθε στη πράξη ο Παπακωνσταντίνου κι ο Βενιζέλος (οι δύο προηγούμενοι υπουργοί Οικονομικών). Τόσο πιεσμένος που είναι ο κλάδος των επενδυτών, ένα πράγμα είναι βέβαιο. Το σχέδιο πλήρους ιδιωτικοποίησης των πάντων δεν θα βγει. Οι έλληνες επενδυτές είναι οι περισσότεροι θύματα της κρίσης κι οι ξένοι συνεχίζουν να παρουσιάζονται εντελώς απρόθυμοι. Κατά συνέπεια ο Δήμος Καβάλας θα συνεχίσει να καλεί επενδυτές για τον Διόνυσο αλλά δεν θα εμφανιστεί κανείς. Η Π.Ε. Καβάλας θα συνεχίσει να περιμένει για τα Λουτρά ενώ τα κοινόχρηστα ποδήλατα αμφιβάλλουμε πόσο θα λειτουργήσουν με την ευθύνη ενός ιδιώτη. Άπαντες ας ετοιμάσουν ένα άλλο σχέδιο, αυτό που συχνά το λέμε plan B. Σύντομα θα τους χρειαστεί. Διότι όσο συνεχίζεται αυτή η πολιτική των περικοπών και των χαρατσιών αντί για επενδυτές θα συναντούμε μόνο ανέργους και λουκέτα σε επιχειρήσεις.

 

Συνάντηση στη Κομοτηνή

Την Τετάρτη στη Κομοτηνή συναντώνται οι ιδιοκτήτες Ταξί της ΑΜΘ. Πρόεδρος αυτού του περιφερειακού συνδικαλιστικού οργάνου παραμένει ο πρόεδρος του ΡαδιοΤαξί Καβάλας Γρηγόρης Αποστολίδης. Προσκαλεί στη συνάντηση τους συναδέλφους του με το ακόλουθο δραματικό κείμενο που τα λέει όλα: Συνάδελφοι θεωρούμε ότι η κατάσταση που βιώνουμε είναι κρίσιμη ποιο κρίσιμη από το καλοκαίρι του 2011 που ενωμένοι βγήκαμε νικητές απέναντι στον άκρατο Νεοφιλελευθερισμό του τότε Υπουργού που στόχευε στην δήμευση των ταξί μας. Ότι κερδίσαμε τότε χάθηκε σχεδόν όλο. Έμεινε μόνο το ιδιοκτησιακό καθεστώς που λόγο της κρίσης απαξιώνεται πλήρως μέρα με την ημέρα. Είμαστε συνυπεύθυνοι όσο δεν αντιδρούμε.

Μας ξεγέλασαν. Καθημερινά ψηφίζονται νόμοι και τροπολογίες τέτοιες που στραγγαλίζουν και απαξιώνουν όχι μόνο το επάγγελμα μας αλλά την κοινωνία ολόκληρη. Μας κλέβουν τα σπίτια μας και ότι περιουσιακό στοιχείο έχουμε μόνο και μόνο γιατί δεν μπορούμε να πληρώσουμε αυτά που μας ζητούν. Ποιος φταίει γι’ αυτό; Εμείς δημιουργήσαμε την οικονομική κρίση;

Είναι χρέος όλων μας Προέδρων, Γραμματέων και μελών των ΔΣ των τοπικών Σωματείων και Ρ/Τ της Περιφέρειας μας να δώσετε το παρόν σε αυτή την Γενική Συνέλευση του Περιφερειακού συμβουλίου της Περιφερείας μας. Θα καλεστούν και οι Περιφερειάρχης, Βουλευτές της Περιφέρειας μας.

 

Διοικητής

Παρά τις πολλές αντίθετες φήμες και πληροφορίες δεν ανακοινώθηκαν προχθές από το Υπουργείο Υγείας τα ονόματα των νέων διοικητών των δημόσιων Νοσοκομείων. Κατά το τυπικό μέρος της υπόθεσης συνεχίζεται η περίοδος αναμονής. Για πολλούς το …μυστήριο λύθηκε ήδη. Όπως λένε σίγουρα στη Καβάλα έρχεται ο Χρήστος Κοπατσάρης. Άλλοι αμφιβάλλουν κι αναπτύσσουν θεωρίες. Μία εξ αυτών είναι ενδιαφέρουσα άσχετα αν είναι έγκυρη ή όχι. Αναφέρει λοιπόν ότι ο κ. Κοπατσάρης δεν θα έρθει τελικά διοικητής στο Νοσοκομείο Καβάλας. Λόγω –λένε- της απασχόλησης του σε ιδιωτική εταιρία ,η οποία συνεργάστηκε και συνεργάζεται με διάφορα νοσοκομεία της χώρας, ο κ. Κοπατσάρης έχει κώλυμα. Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν ότι το κώλυμα είναι βέβαιο, προβλέπουν ότι ο διορισμός Κοπατσάρη στο τέλος θα «σκαλώσει». Να τους πιστέψουμε;

Όσο για τον Θανάση Πάσχου, το όνομα του οποίου «έπαιξε» για την ίδια θέση, σενάρια αναφέρουν ότι με τον προηγούμενο υπουργό Υγείας ήταν σίγουρος για τη θέση στο Νοσοκομείο Καβάλας. Όταν όμως ήρθε ο Άδωνις, όταν ενημερώθηκε ότι ο προοριζόμενος για την Καβάλα διοικητής ήταν υποψήφιος με δήμαρχο του ΠΑΣΟΚ τότε αυτός «κόπηκε». Δεδομένου του ότι ο αναπληρωτής διοικητής θα προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ δεν μπορούσε ο Άδωνις να διορίσει πάλι από το ΠΑΣΟΚ (όπως θεωρούσε) τον διοικητή.

 

Εργοστάσιο σκουπιδιών

Πλησιάζει η ώρα που θα συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή του Δήμου Νέστου κατά της Περιφέρειας ΑΜΘ. Με την προσφυγή του ο Δήμος Νέστου ζητά την ακύρωση του σχεδιασμού που προβλέπει δημιουργία και λειτουργία εργοστασίου σκουπιδιών στη περιοχή μεταξύ Γέροντα και Ξεριά. Προχθές συζητήθηκε στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας το θέμα. Αποφασίστηκε να παραστεί στη συζήτηση της προσφυγής δικηγόρος εκπρόσωπος της Περιφέρειας που θα αντικρούσει τους ισχυρισμούς του Δήμου Νέστου. Διαφώνησε ο κ. Χρήστος Ποτόλιας που ζήτησε η Περιφέρεια να μην εκπροσωπηθεί στο ΣτΕ ώστε να γίνει δεκτή πιο εύκολα η προσφυγή του Δήμου Νέστου. Κατά τον κ. Ποτόλια η συγκεκριμένη προσφυγή εκφράζει και τους κατοίκους της περιοχής που κι αυτοί δε θέλουν το συγκεκριμένο εργοστάσιο.

 

Απόφαση κατά πλειοψηφία- δωρεά ομόφωνη

Με απόφαση που έλαβε στη πρόσφατη συνεδρίαση του το Δημοτικό Συμβούλιο Παγγαίου διευκολύνει το Κ.Υ. Ελευθερούπολης παρέχοντας του οδηγό ασθενοφόρου! Αυτό θα γίνει μέσω προγραμματικής σύμβασης η οποία συμφωνήθηκε ανάμεσα στο Δήμο Παγγαίου και το Νοσοκομείο Καβάλας (στο οποίο ανήκει το Κ.Υ. Ελευθερούπολης). Εντύπωση προκάλεσε ότι αυτή τη συμφωνία διευκόλυνσης της λειτουργίας του Κ.Υ. Ελευθερούπολης δεν ψήφισαν δύο δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης. Η Ρίτσα Καραγιαννίδου και ο Παράσχος Σιμούδης!

Ας πάμε τώρα στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων. Όπως διαβάζουμε αποφασίστηκε ομόφωνα η δωρεά οχήματος στο Δήμο της Θάσου. Πρόκειται για δωρεά κατά πλήρη κυριότητα οχήματος τύπου σαρώθρου. Η δωρεά γίνεται επειδή οι ανάγκες του Δήμου Θάσου έχουν αυξηθεί, ειδικά το Καλοκαίρι. Με την υποσημείωση ότι όλες οι δαπάνες για να μεταφερθεί το όχημα από την Αθήνα στη Θάσο θα επιβαρύνουν τον Δήμο Θάσου.

 

Δωρεάν Wi-Fi

Εκσυγχρονίζεται το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας κι αυτό είναι πλέον φανερό σε όλους. Μια τελευταία θετική εξέλιξη αφορά τους επιβάτες των δρομολογίων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Το ΚΤΕΛ Ν.Καβάλας παρέχει δωρεάν Wi-Fi στα λεωφορεία των γραμμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, όμοιες με αυτές που παρέχονται σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Η δωρεάν υπηρεσία Wi-Fi στα οχήματα του ΚΤΕΛ Ν.Καβάλας αποτελεί ένα πολύ καλό τρόπο ώστε να ενθαρρύνει τους πολίτες να χρησιμοποιούν το λεωφορείο και να αξιοποιούν όσο το δυνατόν καλύτερα το χρόνο του ταξιδιού τους.

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης