• 6 Μαΐου 2024,

μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

Χθεσινή φωτογραφία συνοικιακού δρόμου της πόλης. Η καλύτερη, η ηπιότερη εκδοχή. Ένα μόνο χαντάκι. Πλατύ και στο μέσο. Που προεξέχει. Σε πολλές άλλες περιπτώσεις τα χαντάκια είναι περισσότερα. Είναι του φυσικού αερίου και πολλών οπτικών ινών. Αυτοί πλέον είναι οι δρόμοι μας. Είναι δρόμοι; Είναι φυσιολογικές αυτές οι συνθήκες; Μας αρέσει δεν μας αρέσει, αυτό είναι. Πρέπει να το πάρουμε απόφαση.

 


 

Ας αρχίσουμε με το βασικό. Το πρωτεύον και κυρίαρχο. Ο Δήμος Καβάλας -και ο κάθε Δήμος- είναι υπεύθυνος για την ασφαλή λειτουργία όλων των πιστοποιημένων παιδικών του χαρών. Οφείλει να τις παρακολουθεί, να ελέγχει ακόμη και καθημερινά τη κατάσταση των παιχνιδιών. Να διορθώνει και να προλαβαίνει τα ατυχήματα. Ο Δήμος και κανένας άλλος. Αν δεν μπορεί, τότε κλείνει τις παιδικές χαρές. Είναι προτιμότερο να μην τις έχουμε παρά να τις έχουμε αλλά σε αυτές να συμβαίνουν απρόοπτα και μάλιστα δυσάρεστα.

 

Ας παραδεχθούμε ότι στην Καβάλα (και στην περιοχή μας γενικότερα) περιστατικά τραυματισμών δεν έχουμε πολλά. Σημασία έχει όλα να λειτουργούν σωστά ώστε να μην υπάρχει ούτε ένα. Ακόμη και ένα περιστατικό να καταγραφεί, το προαναφερθέν σύστημα (και διαδικασία) αποτυγχάνει. Μετά τρέχουν και δεν φθάνουν… Είναι επίσης σημαντικό τόσο για το συγκεκριμένο όσο και για άλλα θέματα (περίπου ίδια ή ακριβώς ίδια), τα παθήματα να γίνονται μαθήματα.

 

Περιμένοντας μια ολοκληρωμένη αντίδραση του Δήμου Καβάλας στο πρόσφατο περιστατικό του Πάρκου, έχουμε χρέος να σημειώσουμε μια από τις άλλες παραμέτρους. Δεν είναι δικαιολογία, είναι ωστόσο κάτι που συμβαίνει. Μεγάλα παιδιά, έφηβοι ή και ακόμη μεγαλύτεροι, συχνά βρίσκονται στις παιδικές χαρές. Εκεί εκτονώνονται. Αυτό γίνεται συνήθως βράδυ κι όταν οι μικροί με τους γονείς τους έχουν αποχωρήσει. Τότε, αργά το βράδυ, προκαλούνται οι σημαντικότερες ζημιές. Τότε δοκιμάζονται οι αντοχές κάθε κατασκευής.

 

Την επόμενη μέρα το πρωί το προσωπικό του Δήμου οφείλει να επισκέπτεται και να βλέπει. Κι όταν διαπιστώνει ζημιά, αμέσως ή σχεδόν αμέσως αυτή να διορθώνεται. Μέχρι να διορθωθεί, το κάθε παιχνίδι θα πρέπει να είναι εκτός λειτουργίας. Προσωρινά αλλά και απαραιτήτως. Όλα αυτά είναι μεν το ιδανικό και μια θεωρητική προσέγγιση αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. «Εκπτώσεις» δεν υπάρχουν. Είναι θέματα ασφάλειας και δεν μπορεί, δεν γίνεται να αλλάξει το παραμικρό. Ακόμη κι όταν ο Δήμος ενώ διαθέτει παιδικές χαρές, δεν έχει το απαραίτητο προσωπικό.

 

Εντελώς άλλο πράγμα είναι τα ατυχήματα που καταγράφονται εκεί που εκτελούνται δημόσια και δημοτικά έργα. Εννοούμε τα ατυχήματα των πεζών, των διερχόμενων. Έγιναν αρκετά π.χ. στο έργο της αγοράς του Αγίου Νικολάου. Κι όταν η κάθε περίπτωση επισημάνθηκε σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, η αντίδραση ήταν λάθος. Το σχόλιο (του τύπου «ας πρόσεχε αυτός που έπεσε») εσφαλμένο, ίσως και προκλητικό.

 

Σε κάθε έργο δημιουργείται εργοτάξιο. Για το οποίο υπεύθυνος είναι ο ανάδοχος και όχι ο φορέας του έργου. Για τα περιστατικά στον Άγιο Νικόλαο βασικός υπεύθυνος είναι ο κατασκευαστής. Αυτόν πρέπει να πιέσει ο Δήμος ώστε τα μέτρα που θα παρθούν να απαγορεύουν ακόμη και την κυκλοφορία πεζών. Είναι προτιμότερο να μην κυκλοφορεί κανείς εκεί που υπάρχουν χαντάκια, από το να κυκλοφορούν αλλά προσεκτικά.

 

Αυτή είναι μεταξύ πολλών άλλων η καθημερινότητα μας. Την παρακολουθεί ο Δήμος, το προσπαθεί όσο καλύτερα μπορεί. Με επιτυχίες και αποτυχίες. Εντάξει, πάντα είναι πιθανό να συμβούν δυσάρεστα περιστατικά. Ακόμη κι εκεί που δεν γίνονται έργα ή εκεί που δεν υπάρχουν παιδικές χαρές. Καταγράφονται άλλωστε και πολύ χειρότερα. Ευτυχώς αλλού. Σε αυτήν την καθημερινότητα όλοι προσαρμόζονται. Κι αν το κάνουν έγκαιρα και σωστά, δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν. Αν δεν το κάνουν, δυστυχώς έμπλεξαν…. Είτε είναι αυτοδιοίκηση, είτε είναι εργολάβος, είτε είναι πεζός, είτε είναι γονέας με το παιδάκι του.

 

Ο δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Ποτόλιας επισκέφθηκε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Λιμένα Καβάλας. Ως εκπρόσωπος του ΚΚΕ Καβάλας. Εκεί έμαθε ότι το νέο πυροσβεστικό πλοίο έπρεπε να έχει πλήρωμα 30 άτομα. Για να μπορεί να «βγάζει» τρεις βάρδιες το 24ωρο. «Σήμερα όλοι μαζί στη συγκεκριμένη υπηρεσία είναι 22» είπε ο κ. Ποτόλιας. Σημειώνουμε ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία Λιμένα Καβάλας είναι νέα αλλά έχει κι αυτή τα κενά στο προσωπικό της.

 

Αρχίζει τις επόμενες μέρες το 35ο πρωτάθλημα μίνι μπάσκετ των δημοτικών σχολείων του Δήμου Καβάλας. «Μετά το Φεστιβάλ Φιλίππων, είναι ο παλαιότερος τοπικός θεσμός» σημείωσε σωστά ο Βασίλης Μαυρομάτης. Μετέχει στην οργανωτική επιτροπή ως πρόεδρος του δ.σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Κηδεμόνων των σχολείων της Καβάλας. Και φέτος οι αγώνες θα είναι λιγότεροι. Θα αποφύγουν δε το γήπεδο μπάσκετ του Πάρκου αφού οι διοργανωτές δεν θέλουν οι αναμετρήσεις να επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες.

 

Το πρωτάθλημα μίνι μπάσκετ αντέχει στο χρόνο κι αλλάζει. Βασικός λόγος η μείωση των μαθητών των δημοτικών σχολείων. Επόμενος, επίσης όχι ευχάριστος λόγος, η γραφειοκρατία. Πάλι φέτος το πρωτάθλημα κινδύνευσε να μην γίνει. Λόγω της διάλυσης αυτού που το διοργάνωνε, της Δημωφέλειας.

 

Επανέρχεται η πιάτσα Ταξι στην Εθνικής Αντίστασης και Αβέρωφ. Μεταφέρεται στην αρχή της οδού Αβέρωφ. Γιατί αλήθεια ενώ υπήρχε για δεκαετίες, καταργήθηκε; Μας απαντούν όσοι ξέρουν. Καταργήθηκε, μας λένε, εξ αιτίας ενός άλλου έργου. Που μελετήθηκε, ολοκληρώθηκε και δεν προέβλεψε την «επιστροφή» και λειτουργία της. Ρόλο έπαιξε και το ότι μεταφέρθηκε το σημείο άφιξης των φέρι μποτ. Η -ας πούμε- καινούργια πιάτσα θα επιδιωχθεί να είναι έτοιμη πριν το Καλοκαίρι.

 

Συγκροτήθηκε σε σώμα τόσο η νέα διοίκηση της Πνοής όσο και του συλλόγου Εβριτών. Αλλαγές και νέα πρόσωπα λίγα. Πρόεδροι οι ίδιοι. Δεν είναι εξαίρεση, είναι κανόνας. Κάθε σύλλογος που κάνει εκλογές, εκλέγει το ίδιο διοικητικό συμβούλιο. Μιας και άλλοι ενδιαφερόμενοι δεν υπάρχουν. Κι όμως όλοι οι τοπικοί σύλλογοι έχουν μεγάλη ανάγκη ανανέωσης και νέων διοικητικών παραγόντων. Διαφορετικά μέλλον δεν υπάρχει!

 

Μικρά ποσά, μικρότερα των 50 ευρώ, πιστώθηκαν την Τρίτη στους λογαριασμούς αγροτών του Δήμου Παγγαίου. Ήταν η επιστροφή από το κράτος για το πετρέλαιο που χρησιμοποίησαν. Αντιμετώπισαν το γεγονός με χιούμορ. Το οποίο προσπάθησε να κρύψει την απογοήτευση τους. Περιμέναν πολλά, εισέπραξαν 20 με 25 ευρώ μόνο. Κι αν ζητήσουν εξηγήσεις, θα λάβουν τη γνωστή απάντηση «αυτά μπορούμε, αυτά δίνουμε». Ναι αλλά αυτά δεν επαρκούν…

 

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης έκανε δηλώσεις για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία οδό. Τις αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα της ΕΡΑ Ορεστιάδας: «Η αύξηση αυτή θα δημιουργήσει ένα ακόμα πρόβλημα στην αγορά (της Αλεξανδρούπολης), δεδομένου ότι το κόστος θα περάσει στις τιμές των προϊόντων που προμηθεύονται οι εμπορικές επιχειρήσεις, τα οποία έρχονται από Θεσσαλονίκη και Αθήνα»

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης