μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο



Κάθε μέρα, μα κάθε μέρα, βρίσκουμε στο δρόμο μας περιστατικά και γεγονότα τα οποία μας πείθουν για το διαφορετικό της Ελλάδας. Μας διαβεβαιώνουν ότι η πατρίδα μας δεν αλλάζει και δεν θα αλλάξει σχεδόν ποτέ. Ορισμένες φορές αυτά τα γεγονότα είναι πολύ κοντινά μας. Πάρα πολύ κοντινά μας. Άρα δεν αμφισβητούνται.

 

Παράδειγμα πρώτο. Ότι συνέβη με το νηπιαγωγείο του Ακροβουνίου. Οι εκπαιδευτικοί πήγαν σε αυτό την 1η Σεπτέμβρη αλλά το οξύ πρόβλημα με τα ποντίκια διαπιστώθηκε παραμονή του αγιασμού (10 Σεπτέμβρη). Το νηπιαγωγείο ήταν τόσες μέρες κλειστό, ουσιαστικά λειτουργεί από σήμερα Τρίτη.

 

Πουθενά αλλού δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη αδυναμία και καθυστέρηση στην απαραίτητη παρέμβαση επί του προβλήματος. Οι εκπαιδευτικοί και άλλοι αρμόδιοι από την 1η έως την 10η Σεπτέμβρη γνώριζαν το πρόβλημα. Το υποβάθμισαν και δεν το έλυσαν. Αυτό λύθηκε μόνο όταν το σχολείο έμεινε κλειστό. Λες και τόσες μέρες του Σεπτέμβρη ή (πολύ περισσότερο) του Καλοκαιριού δεν ήταν αρκετές.

 

Παράδειγμα δεύτερο. Η υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Καβάλας εξυπηρετεί την εκδήλωση της ΚΝΕ, μεταφέρει στο Πάρκο του Φαλήρου τρεις μπλε κάδους ανακύκλωσης. Όταν το φεστιβάλ τελειώνει, ουδείς εκ της υπηρεσίας ασχολείται ώστε οι κάδοι να απομακρυνθούν. Να μπουν κάπου αλλού, κάπου που θα ήταν χρήσιμοι. Ή να επανέλθουν στη δημοτική αποθήκη.

 

Μία ολόκληρη εβδομάδα οι κάδοι ήταν ξεχασμένοι σε περιοχή του Πάρκου Φαλήρου. Στην οποία συχνά κυκλοφορούν άλλοι δημοτικοί υπάλληλοι. Δυστυχώς ουδείς ειδοποίησε, ουδείς ενημέρωσε και κυρίως ουδείς φρόντισε ώστε οι κάδοι να επανέλθουν όπου ήταν. Για αυτήν την παράλειψη σίγουρα δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Καμιά από τις συνηθισμένες δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

 

Παράδειγμα τρίτο. Υπάλληλοι που προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ ως μόνιμο προσωπικό του Δήμου Καβάλας, σταδιακά αποχωρούν αφού μετατάσσονται σε δήμους των περιοχών απ’ όπου κατάγονται. Δημοσιεύουμε σήμερα μια ακόμη σχετική είδηση. Δεν είναι η πρώτη, ούτε η τελευταία. Κι ενώ οι Δήμαρχοι διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν προσωπικό, εύκολα ικανοποιούν αιτήματα μιας μετάταξης για κοινωνικούς περισσότερο λόγους. Οι οποίοι ευχόμαστε να υπάρχουν. Στη συνέχεια (οι Δήμαρχοι) απευθύνονται στο Υπουργείο, ζητούν πρόσληψη μόνιμου ή εποχιακού προσωπικού. Μάλλον για να το… μετατάξουν κι αυτό!

 

Αυτή η Ελλάδα των τριών συγκεκριμένων παραδειγμάτων, δεν έχει καμία απολύτως πιθανότητα να βρει το δρόμο της. Θα κάνει λάθη, θα πασχίζει να τα διορθώσει και μετά θα τα επαναλαμβάνει. Τα λάθη είναι περισσότερα στους αιρετούς (στην εξουσία) και στο δημόσιο τομέα. Αντίθετα στον ιδιωτικό τομέα, στην αγορά κτλ, οι όροι του παιχνιδιού είναι «σκληρότεροι». Γίνονται κι εκεί λάθη αλλά όχι τόσο μεγάλα. Αν μαζέψουμε όλα αυτά τα «αυτογκόλ» καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι μόνο μία.

 

Μας προέκυψε χθες η περιβόητη εγκύκλιος περί του τρόπου ορισμού των διοικητικών συμβουλίων νομικών προσώπων και δημοτικών επιχειρήσεων. Αμέσως ορίστηκε να γίνει το απόγευμα η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η διοίκηση Μουριάδη βιάζεται να εκπροσωπηθεί παντού. Θέλει να τα αναλάβει όλα. Λογικό. Περιμένουμε να δούμε την κατανομή των θέσεων αφού ακόμη και με την εγκύκλιο, η αντιπολίτευση συνεχίζει να έχει δικαιώματα.

 

Και καλό Φθινόπωρο. Σήμερα το απόγευμα στην πλατεία Καπνεργάτη διαμαρτυρία του ΠΑΜΕ, εντός της εβδομάδας συνάντηση συνταξιουχικών σωματείων για να προγραμματίσουν τις δικές τους (κατά της νέας κυβέρνησης) κινητοποιήσεις.

 

Υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι που διαμαρτύρονται για την καθυστέρηση. Γνωρίζουμε τουλάχιστον δύο. Μάλλον είναι περισσότεροι. Περιπτώσεις όλοι τους που θα εργαστούν στο γραφείο βουλευτή. Δυστυχώς οι σχετικές αποφάσεις απόσπασης αργούν. Ειδικά όταν πρόκειται για απόσπαση σε γραφείο βουλευτή της αντιπολίτευσης!

 

Ανάρτηση του Ανέστη Τσαβδαρίδη, δημοτικού συμβούλου της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Παγγαίου: « Στην πρώτη μου παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Παγγαίου κατέθεσα προ Ημερησίας Διατάξεως τη διαπίστωσή μου ( υποθέτω και πολλών άλλων) ότι στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και γενικότερα στον όροφο που βρίσκονται σημαντικές υπηρεσίες (Γραφείο Δημάρχου, Αντιδημάρχων ,Γ. Γραμματέα κλπ )δεν είναι δυνατή πρόσβαση ΑΜΕΑ . Συμπολίτες μας δηλαδή που κινούνται με αμαξίδιο και ιδιαίτερα αιρετοί -τοπικοί σύμβουλοι ΑΜΕΑ δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τη συνεδρίαση του Δ.Σ. ή να επισκεφτούν το Δήμαρχο στο γραφείο του. Ο κ Δήμαρχος σε σχετική μου ερώτηση αναγνώρισε το πρόβλημα και δεσμεύτηκε πως μέσα στο 2020 θα λυθεί μαζί με τις εργασίες για την ενεργειακή αναβάθμιση του Δημαρχείου. Αν και έχουμε καθυστερήσει πάρα πολύ στο θέμα, ελπίζω να γίνει συντομότατα το Δημαρχιακό Μέγαρο φιλικό για τα Άτομα με Αναπηρία!».

 

Ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος δεν ήταν στις τοπικές εκδηλώσεις για την θλιβερή επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής. Τις παρακολούθησε από απόσταση αλλά δεν παρέλειψε να κάνει σχετική ανάρτηση: «Όποιος έχει περπατήσει στην προκυμαία της Σμύρνης, ακόμη και έναν αιώνα μετά, νιώθει ένα ρίγος για την μεγάλη αυτή πληγή της ιστορίας μας που ονομάζεται Μικρασιατική καταστροφή».

 

Τέλειωσαν την προηγούμενη εβδομάδα οι προβολές ταινιών στο Ζέφυρο. Φέτος είχαν επιτυχία και δεν «ενοχλήθηκαν» ιδιαίτερα από τον καιρό. Οι εκδηλώσεις στον θερινό κινηματογράφο συνεχίζονται. Σειρά έχει μουσική εκδήλωση με τον Μιχάλη Πρεπόνη η οποία προγραμματίστηκε να γίνει το βράδυ της 21ης Σεπτέμβρη. Το προσεχές Σάββατο δηλαδή.

 

Στην Κομοτηνή πήγε χθες το πρωί ο Θόδωρος Μουριάδης. Προγραμματισμένη συνάντηση με τον επικεφαλής της Διαχειριστικής Αρχή κ. Πιτσινίγγο. Συζητήθηκαν διάφορα θέματα έργων και χρηματοδοτήσεων. Μαζί του ήταν υπηρεσιακοί παράγοντες και άλλοι συνεργάτες του νέου Δημάρχου.

 

Είδηση που αφορά τα δρομολόγια των λεωφορείων από και προς Κομοτηνή (πηγή εφημερίδα Χρόνος): Από την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου τα δύο πρωινά δρομολόγια από την Καβάλα προς τον σταθμό των ΚΤΕΛ στην Κομοτηνή θα ξεκινούν στις 06:30 και στις 8:30 τις καθημερινές. Τα δρομολόγια που θα γίνονται καθημερινά από και προς Καβάλα θα εκτελούνται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα δρομολογίων. Ο πίνακας υπάρχει στην ιστοσελίδα του ΚΤΕΛ Κομοτηνής.

eXTReMe Tracker