• 29 Μαρτίου 2024,

μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

Σε πολλά και διάφορα σημεία της πόλης υπάρχουν κομμένα χόρτα και κλαδιά. Άλλοτε σε στοίβες δίπλα στο δρόμο κι άλλοτε μέσα σε μεγάλες σακούλες. Επίσης δίπλα στο δρόμο. Προϊόν δουλειάς που έκανε ο Δήμος. Ο οποίος ξεχνά να επανέλθει στην περιοχή ώστε να τα απομακρύνει. Η φωτογραφία αφορά την περιοχή έξω από το γυμναστήριο της Καλαμίτσας. Ίδια ήταν χθες η κατάσταση και στο Περιγιάλι. Τα κόβουν και μετά ξεχνούν να τα απομακρύνουν.

 


 

30 περίπου άνθρωποι εργάζονταν Χειμώνα- Καλοκαίρι στο ξενοδοχείο Ωκεανίς. Το Καλοκαίρι οι εργαζόμενοι του μεγάλου και ιστορικού ξενοδοχείου της πόλης έφθαναν ακόμη και τους 40. Όλοι τους οδηγούνται στην ανεργία λόγω της φημολογούμενης απόφασης του ιδιοκτήτη να κλείσει την μονάδα. Θα την κλείσει για το υπόλοιπο του έτους. Μετά βλέπουμε. Δυστυχώς υπάρχουν διάφορες φήμες σύμφωνα με τις οποίες η επαναλειτουργία του ξενοδοχείου ίσως αργήσει πάρα πολύ.

 

Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι πλήγμα για την οικονομία της πόλης. Μη αναμενόμενο. Ευχόμαστε και ελπίζουμε να μην υπάρξει συνέχεια. Είμαστε σίγουροι; Φυσικά και όχι. Οι φήμες «τρέχουν» πολύ, περιλαμβάνουν πολλά και διάφορα ξενοδοχεία σε όλο το Νομό. Για τα οποία λέγεται ότι το Καλοκαίρι δεν θα λειτουργήσουν καθόλου!

 

Σύμφωνα με τα ισχύοντα δεδομένα τα ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα μπορούν να λειτουργήσουν πάλι από τη Δευτέρα. Δεδομένων των περιορισμένων κρατήσεων, λίγα θα τολμήσουν να ανοίξουν άμεσα. Τα περισσότερα θα ετοιμαστούν, θα παρακολουθήσουν τις εξελίξεις ώστε να επανέλθουν κάποια στιγμή τον Ιούνιο. Αυτό είναι το καλό σενάριο.

 

Τα ξενοδοχεία δεν είναι μικρομεσαία μαγαζιά. Είναι πολύ μεγάλα, πολυδάπανα μαγαζιά. Η απόφαση να επανέλθουν σε λειτουργία απαιτεί γεμάτο πορτοφόλι. Ο κλάδος «χτυπήθηκε» όσο κανείς άλλος. Η δε επιφυλακτικότητα του κόσμου να ταξιδέψει ωθεί τους ξενοδόχους στη λήψη αποφάσεων δύσκολων. Άρα δικαιολογούνται για οτιδήποτε πράξουν. Ειδικά αν η στήριξη από το κράτος διαπιστώνουν ότι δεν ήταν αυτή που περίμεναν.

 

Για τον τουρισμό της Καβάλας, εννοούμε της πόλης, κάποια πρώτα βήματα θα γίνουν από τη Δευτέρα και μετά. Ελάχιστα θα αφορούν τα ξενοδοχεία. Τα air bnb μοιάζουν να έχουν προβάδισμα. Καλώς εχόντων των πραγμάτων από την προσεχή Δευτέρα και μετά υπάρχουν ελπίδες να δούμε στους δρόμους της πόλης οχήματα με πινακίδες ξένες. Κυρίως της Βουλγαρίας. Τους Τούρκους πρέπει να τους ξεχάσουμε ενώ οι Ρουμάνοι αναμένονται –στην καλύτερη περίπτωση- προς το τέλος του πρώτου μήνα του Καλοκαιριού.

 

Κινητικότητα πάλι στο έργο κατασκευής παιδικού σταθμού στο Περιγιάλι. Ένταση των εργασιών, σα να πρόκειται να τελειώσουν. Τελειώνουν όντως; Σύμφωνα με όσα προηγήθηκαν ουδείς είναι σίγουρος. Θα περιμένουμε και θα δούμε αν το έργο ολοκληρωθεί ή αν απλώς κάνει ένα ακόμη μικρό βήμα για την μελλοντική του ολοκλήρωση. Θυμίζουμε ότι ο παιδικός σταθμός κατασκευάζεται για λογαριασμό του ΟΑΕΔ.

 

Η Τάνια Ελευθεριάδου ρωτήθηκε χθες για τα αιτήματα της Ενεργειακής Αιγαίου προς το κράτος. Απάντησε: « Κάποια είναι ρεαλιστικά και δίκαια. Κάποια όχι. Πρέπει να υπάρξει σεβασμός στα εργασιακά δικαιώματα». Η κ. Ελευθεριάδου, όπως και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα τη διατήρηση όλων των υφιστάμενων θέσεων εργασίας.

 

Σε άλλο σημείο χθεσινών δηλώσεων της, πάντα για το θέμα των Πετρελαίων, η κ. Ελευθεριάδου είπε ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος που απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή «… μίλησε γενικά αφού μάλλον δεν ήξερε το θέμα». Αν αυτό ισχύει τότε κακώς ανέλαβε να απαντήσει στην ερώτηση των βουλευτών τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και του ΚΚΕ.

 

Επειδή στην Ελλάδα ακόμη και τα πιο απλά ζητήματα συχνά περιπλέκονται, παραμένει σε εκκρεμότητα η μονιμοποίηση του προσωπικού Βοήθεια στο Σπίτι. Το κράτος την υποσχέθηκε μέσω διαδικασίας του ΑΣΕΠ, το δημοτικό συμβούλιο υποσχέθηκε να μην κάνει έφεση στην δικαστική πλευρά του θέματος (όσον αφορά το Δήμο Καβάλας). Κατ’ αρχήν όταν δίνεις μια υπόσχεση πρέπει να την τηρείς. Ειδικά αν είσαι δημοτικό συμβούλιο ή πολύ περισσότερο δήμαρχος.

 

Τα ειδικότερα ζητήματα που ανέκυψαν στην πορεία, ας πούμε σημαντικές και καθοριστικές λεπτομέρειες, έπρεπε να τα είχαν σκεφθεί όταν άλλα υπόσχονταν. Τώρα που κάποιους ανθρώπους τους ξεσήκωσαν, τώρα πρέπει να κάνουν ένα μόνο πράγμα. Ευθέως και συγκεκριμένα. Να τηρήσουν την υπόσχεση τους.

 

Αύριο το μεσημέρι προγραμματίζει συνεδρίαση η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας. Το κλίμα στην αγορά παραμένει από μέτριο έως κακό. Τα μαγαζιά λειτουργούν αλλά ούτε η εστίαση βοήθησε προκειμένου να υπάρξουν ψώνια από τους καταναλωτές. Είναι κι ο βροχερός καιρός αυτής της εβδομάδας που κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα…

 

Η σειρά του Θόδωρου Μουριάδη να (ξανά)μιλήσει σε τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας. Αυτό έγινε χθες το πρωί σε εκπομπή του ΟΡΕΝ. Η 4 λεπτών συνέντευξη του Δημάρχου Καβάλας έγινε σε ζωντανή σύνδεση με το λιμάνι της Καβάλας. Ήταν μια παρέμβαση- τουριστική προβολή της Καβάλας.

 

Χθεσινή ανάρτηση του Γιάννη Πασχαλίδη για τη γραμμή φέρι μποτ Καβάλα- Πρίνος: «Συναντήθηκα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη για ζήτημα της ακτοπλοϊκής γραμμής Καβάλας – Πρίνου. Έλαβα τη διαβεβαίωση του Υπουργού πως η γραμμή θα αποκατασταθεί πολύ σύντομα».

 

Η απόφαση των διοργανωτών, παραγόντων του Σκακιστικού Ομίλου Καβάλας, φαίνεται οριστική. Λόγω συνεπειών του κορωνοϊού δεν θα γίνει φέτος τον Αύγουστο το διεθνές σκακιστικό τουρνουά της πόλης. Το οποίο σε γενικές γραμμές στηρίζονταν στις συμμετοχές αλλοδαπών σκακιστών. Αυτά τα ταξίδια περιορίζονται δραματικά φέτος το Καλοκαίρι κι έτσι όλα τα τουρνουά μετατίθενται για να γίνουν – πρώτα ο Θεός- το 2021.

 

Ενημέρωση από τον κ. Μιχάλη Ξώγνο για την τουριστική προβολή της Θάσου μέσω της Ελληνογερμανικής συνέλευσης (του αξέχαστου κ. Φούχτελ): «Αγαπητοί Θάσιοι συντοπίτες εκ μέρους της Ελληνογερμανικής συνέλευσης σας ενημερώνω ότι στο πρώτο 15ήμερο τού Ιουνίου έχει δρομολογηθεί συνέντευξη τού Δημάρχου κ Ελευθέριου Κυριακίδη όπου θα ενημερώσει το πλέγμα των μέτρων πού έχουν ληφθεί εκ τού Δήμου αλλά κ εκ των αρμόδιων φορέων κ υπηρεσιών σχετικά με την προφύλαξη – αντιμετώπιση κρούσματος COVID-19, επίσης εκ Γερμανίας υπάρχει η διάθεση προσφοράς θερμικής κάμερας πού θα συνδράμει έτι περισσότερο στην θωράκιση τού νησιού μας. Αγαπητοί φίλοι κ φίλες, οι στιγμές και οι καταστάσεις πού ζούμε είναι πρωτόγνωρες και πρωτοφανείς, ενωμένοι όμως χωρίς μεμψιμοιρίες και μικρότητες θα τις ξεπεράσουμε».

 

Ιστοσελίδες τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης αναπαράγουν, αυτούσιο ή συμπληρωμένο, το κείμενο της Πρωινής για την μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση του Αμυγδαλεώνα με τη συμπρωτεύουσα. Φορείς της Δράμας και των Σερρών που έμαθαν τα νέα άρχισαν να διαμαρτύρονται αφού μένουν εκτός των πλάνων του ΟΣΕ. Ο Νίκος Καραγιάννης έγραψε χθες στη news247.gr: Μία μόλις ώρα θα χρειάζεται ο επιβάτης του μέλλοντος για να πάει με το τρένο από τη Θεσσαλονίκη στην Καβάλα  με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που προετοιμάζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα 173 χιλιόμετρα που χωρίζουν τις δύο μεγάλες πόλεις της Μακεδονίας, με τη νέα αυτή γραμμή που θα κατασκευαστεί θα είναι τμήμα της λεγόμενης Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Θα ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και περνώντας από την Καβάλα, την Ξάνθη και την Κομοτηνή, θα καταλήγει στην Αλεξανδρούπολη.

 

 

Διαβάστε επίσης