Dark Mode Light Mode
Πρώτη εκδρομή του ΦΟΚ μετά από καιρό
«Μόνο ο αγώνας μπορεί να αλλάξει την κατάσταση με τα δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου»
Πρόσληψη μηχανικού- ειδικού συμβούλου για τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας

«Μόνο ο αγώνας μπορεί να αλλάξει την κατάσταση με τα δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου»

Σωματεία κυρίως της Θάσου, τα περισσότερα από τα οποία ανήκουν στη δύναμη του ΠΑΜΕ, έδωσαν συνέντευξη τύπου χθες.

Αφορμή από ότι φαίνεται ήταν οι πληροφορίες που τα σωματεία διαθέτουν για τη μείωση των δρομολογίων στη γραμμή του Πρίνου.

Από τρία την ημέρα σε δύο. Όπως μάλιστα ισχυρίστηκαν χθες οι συμμετέχοντες στη συνέντευξη τύπου  υπάρχουν κίνδυνοι να καταργηθούν ακόμα και τα δύο δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου!

Με αυτήν την αφορμή οι συμμετέχοντες στη συνέντευξη τύπου επεκτάθηκαν και σχολίασαν γενικότερα την κατάσταση, ζητώντας να αλλάξει η υφιστάμενη νομοθεσία που ουσιαστικά είναι μία οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η οποία –τόνισαν- ευνοεί τους πλοιοκτήτες. Με την ίδια ευκαιρία οι εκπρόσωποι των σωματείων έθιξαν και άλλα ζητήματα στη Θάσο. Ζήτησαν ας πούμε τη λειτουργία μονάδας αιμοκάθαρσης στο Κέντρο Υγείας Πρίνου, προσλήψεις στο Κέντρο Υγείας Πρίνου κτλ.

Την αρχή έκανε ο Λάμπρος Λαμπρινίδης:

«Να προβάλουμε το ζήτημα της υποβάθμισης της γραμμής». Περισσότερα σχόλια και απόψεις ακούστηκαν  από τον Αλέκο Λοβουλούδη και τον Μάκη Μαλαμίδη.

Ο εκπρόσωπος του σωματείου συνταξιούχων ναυτικών Καβάλας- Θάσου Αλέκος Λοβουλούδης μεταξύ άλλων είπε: «Τα προβλήματα ισχύουν από την εφαρμογή του νομοσχεδίου έκτρωμα το 2001, για την απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Εμείς ζητούμε συγκοινωνία της Καβάλας με τη Θάσο μέσω της γραμμής του Πρίνου 365 μέρες το χρόνο. Σήμερα το ταξίδι που γίνεται- όταν γίνεται από την Κεραμωτή – είναι ακόμα πιο ακριβό. Η γραμμή του Πρίνου είναι κρίσιμη και για το Κέντρο Υγείας Πρίνου. Οι τοπικοί φορείς και παράγοντες συνεχίζουν διαχρονικά μία πολιτική μειωμένων απαιτήσεων. Βολεύονται με δύο ή τρία δρομολόγια το χειμώνα.

Η ουσία πάντως είναι να ανατραπεί ο νόμος έκτρωμα του 2001. Σήμερα υπάρχει κίνδυνος να κοπούν ακόμα και τα δύο δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου. Οι ναυτεργάτες από την καραντίνα και μετά δεν εργάζονταν ως συνήθως και πληρώθηκαν μόνο μία φορά τα επιδόματα που προβλέπονταν από την κυβέρνηση. Προγραμματίζουμε συσκέψεις και λαϊκές συνελεύσεις για να προβάλουμε την ανάγκη κινητοποιήσεων και πιέσεις προς την κυβέρνηση».

Ο Μάλαμας Μαλαμίδης είναι πρόεδρος του σωματείου ναυτεργατών Θάσου. Είπε ότι από την περίοδο του Μαρτίου μέχρι και σήμερα δεν δούλευαν όλα τα πλοία και ως εκ τούτου όλοι οι εργαζόμενοι. Κατά διαστήματα ήταν σε αναστολή από 40 έως 90 εργαζόμενοι. Αυτή η αναστολή -για ορισμένους ακόμη και τεσσάρων συνεχόμενων μηνών- είπε ο Μάκης Μαλαμίδης δεν σήμαινε  καταβολή των επιδομάτων.

Καθώς όπως εξήγησε πληρώθηκαν ένα επίδομα, μία μόνο φορά. Τον Μάιο. Από τότε είναι απλήρωτοι. Ακόμη και σήμερα -είπε ο Μάκης Μαλαμίδης- υπάρχουν 50 εργαζόμενοι σε αναστολή.

Είπε επίσης ότι οι εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν τις επιδοτήσεις και τις μειώσεις φόρων και οι ναυτεργάτες που δεν δούλευαν πήραν ψίχουλα. Ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων του ΙΚΑ Απόστολος Σοφιανός ζήτησε ο κόσμος να διαμαρτυρηθεί έντονα για την προαναφερθείσα κατάσταση. Ο ισχύων νόμος ,είπε, είναι οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έγινε νόμος στην Ελλάδα και σε πολλά κράτη και καλύπτει –κατέληξε- τα συμφέροντα των πλοιοκτητών. Ο Νίκος Χρυσάφης εκπρόσωπος Αγροτοκτηνοτροφικού Συλλόγου της Θάσου και δημοτικός σύμβουλος στη Θάσο τόνισε: «Ο κόσμος πρέπει να αντιδράσει. Να αγωνιστεί και να συσπειρωθεί.

Θα φτάσουμε στην εποχή που το ταξίδι από τον Πρίνο στην Καβάλα το έκανε καΐκι, ξεκινούσε το δρομολόγιο μόνο όταν γέμιζε. Μόνο ο αγώνας μπορεί να αλλάξει αυτή την κατάσταση».

 

Προηγούμενο άρθρο

Πρώτη εκδρομή του ΦΟΚ μετά από καιρό

Επόμενο άρθρο

Πρόσληψη μηχανικού- ειδικού συμβούλου για τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας